  • 21. Data: 2012-12-10 10:21:44
    Temat: Re: No i zima :-(
    Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl>

    W artykule news:kjzzk1manei.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl,
    niejaki(a): Michal Jankowski z adresu <m...@f...edu.pl> napisał(a):

    > To się wróbel nazywa.
    >
    > MJ

    A to złodziej, a to łobuziak :) no nic, niech się też pożywi :)
    --
    Pozdrawiam ciepło,
    Dziadek

  • 22. Data: 2012-12-14 10:22:07
    Od: Witek <j...@...lodz.pl>

    W dniu 2012-12-10 10:21, Dziadek pisze:
    > W artykule news:kjzzk1manei.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl,
    > niejaki(a): Michal Jankowski z adresu <m...@f...edu.pl> napisa?(a):

    > A to z?odziej, a to ?obuziak :) no nic, niech si? te? po?ywi :)

    Zdecydowanie wróbel domowy ;-)
    na zdjęciu 3 masz po lewej młodego/niedorosłego samca, a po prawej młodą
    samicę :-)
    5 - sikora modra, zwana ostatnio modraszką ;-)
    Pozdrawiam Witek

  • 23. Data: 2012-12-14 19:46:38
    Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > młodą samicę :-)
    > 5 - sikora modra, zwana ostatnio modraszką ;-)

    Poddaję się. Na początku wróble z atlasu ptaków polskich mi nie pasowały,
    bardziej czyże no ale potem zwątpiłem a teraz mnie przekonaliście :)
    --
    Pozdrawiam ciepło,
    Dziadek

  • 24. Data: 2012-12-14 20:15:42
    Od: Witek <j...@...lodz.pl>

    W dniu 2012-12-14 19:46, Dziadek pisze:

    > Poddaj? si?. Na pocz?tku wr?ble z atlasu ptak?w polskich mi nie pasowa?y,
    > bardziej czy?e no ale potem zw?tpi?em a teraz mnie przekonali?cie :)

    Powiem tak, wróble to mały pikuś :-) Młode da się stosunkowo łatwo
    rozpoznawać, choć odrobina wprawy jest wymagana ;-)
    W sumie i tak, samica czyżyka bywa podobna do samicy wróbla i zdjęcie
    nr2 może być dość mylące.

    Natomiast zabawa to jest z mewami ;-)

    Mewy mają upierzenie letnie i zimowe, część gatunków dość do siebie
    podobne. Upierzenie ich nie dzieli się tylko na młodociane i dorosłe,
    ale w młodocianym wyróżnia się pierzenie po 1-szym, 2--gim a czasem i
    3-ym roku (oczywiście letnie i zimowe) to dopiero jest zabawa. Kiedyś w
    Polsce było ledwie kilku pasjonatów, którzy to wszystko ogarniali. Jak
    jest teraz nie wiem, ale pewnie podobnie ;-)
    Z ornitologicznym pozdrawianiem
    Witek