  • 1. Data: 2016-03-20 17:29:18
    Temat: Nośność stropu z Ackermanów
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Witam.

    Jest sobie strop zbudowany z takich pustaków stropowych
    http://buduj-lokalnie.pl/img/products/p50/49692/imag
    e_big.jpg
    Ścianka tego pustaka ma grubość ok. 1,5cm
    Muszę powiesić na tym konstrukcję o łącznej masie maksymalnie ok. 150kg.
    Konstrukcja ta będzie zawieszona na dwóch profilach stalowych. Rozmiary
    każdego z profili to 8 x 90 cm.
    Każdy z tych profili ma być zamocowany 8 kołkami po 4 w pobliżu każdego
    z końców profilu. Czyli na każdy z końców obydwu profili przypada ok. 38kg.
    Niestety pręt gwintowany przez cały strop + podkładki i nakrętki nie
    wchodzą w grę, ponieważ na stropie położony jest parkiet.
    Zastanawiam się czy są jakieś masy, które można by wstrzyknąć w tę wolną
    przestrzeń w celu zwiększenia obciążalności? Coś, aby utworzyło
    strukturę bloczka gazobetonowego.
    Najlepiej jakaś masa w formie puszki jak piana poliuretanowa, ale żeby
    po zastygnięciu było to twardsze i umożliwiało zamocowanie kołków
    rozporowych.
    Może wstrzyknąć rzadki beton z mikrozbrojeniem, a może nie ma się z czym
    pier....ć i zamocować przy użyciu kołków molly?

  • 2. Data: 2016-03-20 18:06:10
    Temat: Re: Nośność stropu z Ackermanów
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-20 o 17:29, Uzytkownik pisze:

    > Może wstrzyknąć rzadki beton z mikrozbrojeniem, a może nie ma się z czym
    > pier....ć i zamocować przy użyciu kołków molly?

    Problem z mollami moze byc taki, ze po przewierceniu pustaka po stronie
    wewnetrznej powstaje krater znacznie zmniejszajacy grubosc scianki w
    okolicy otworu. To bardzo kruchy material i nawet jak bedziesz wiercil
    bez udaru to nie ma gwarancji, ze struktura materialu nie ma tendencji
    do miejscowego rozwarstwiania sie. Jedyna sluszna metoda to mocowanie w
    belce stropowej tj. miejscu gdzie pustaki lacza sie ze soba podstawami.
    Trzeba sie tylko przesunac na zewnatrz belki zeby nie trafic na zbojenie.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2016-03-20 20:03:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 17:29:19 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Może wstrzyknąć rzadki beton z mikrozbrojeniem, a może nie ma się z czym
    > pier....ć i zamocować przy użyciu kołków molly?

    Odpowiednio dluga (zeby zlapala dolna i gorna scianke z tego co widze ok 15cm)
    kotwa chemiczna z plastikowa tuleja:

    http://pub.kleimy.pl/chemik/koelner/tuleja_plastikow
    a15x125_k397y/tuleja_3.jpg

    Tuleje mozesz kupic w formie siatki metalowej na metry:

    http://2.allegroimg.pl/s400/01/51/70/99/91/517099913
    8

    Niestety kotwa tania nie jest, a do takiej siatki wejdzie jej sporo -
    ale nic mocniejszego od tego nie znajdziesz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2016-03-20 22:57:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Daruj sobie taki eksperyment. Poltora centymetra karnisz utrzyma.

  • 5. Data: 2016-03-21 00:33:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    Nie masz chyba wyjścia i musisz celować kotwami/kołkami w belki nośne,
    bo sam pustak to od spodu jakiś lekki żyrandol wytrzyma.

  • 6. Data: 2016-03-21 01:08:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-03-21 o 00:33, nadir pisze:
    > Nie masz chyba wyjścia i musisz celować kotwami/kołkami w belki nośne,
    > bo sam pustak to od spodu jakiś lekki żyrandol wytrzyma.

    Albo jak możesz sobie pozwolić na niewielką demolkę, do w dolnej ściance
    wywiercić odpowiednio duży otwór żeby przeszła przez niego tuleja kotwy
    stalowej. Coś w tym rodzaju:
    http://allegro.pl/fischer-kotwa-tuleja-wbijana-stalo
    wa-m8-100-szt-i5156874932.html
    Do tego odpowiednio długi pręt.
    Łatwiej będzie trafić takim zestawem w górny otwór niż wypełnić go kotwą
    chemiczną. A jak wylewka nad pustakiem ma te 5-6cm, to powinno się
    ładnie trzymać.

  • 7. Data: 2016-03-21 10:13:34
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-20 o 20:03, Adam Sz. pisze:

> [...]
    >
    > Niestety kotwa tania nie jest, a do takiej siatki wejdzie jej sporo -
    > ale nic mocniejszego od tego nie znajdziesz :)

    Ale tam jest pustka, klejenie nic nie da.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2016-03-21 10:28:30
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 marca 2016 10:13:32 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ale tam jest pustka, klejenie nic nie da.

    Dlatego tuleja zeby kotwa chwycila zarowno dolna scianke jak i gorna pustaka.
    Tuleje sa wlasnie do pustych przestrzeni ;) Moznaby nawet zakleic srodkowa
    czesc zeby troche na kotwie oszczedzic.

    http://pub.kleimy.pl/chemik/koelner/tuleja_plastikow
    a15x125_k397y/tuleja_2.jpg
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2016-03-21 11:35:22
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-21 o 10:28, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > Tuleje sa wlasnie do pustych przestrzeni ;) Moznaby nawet zakleic srodkowa

    Bez sensu dla Ackermana.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2016-03-21 12:59:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-03-21 o 11:35, Maniek4 pisze:

    a15x125_k397y/tuleja_2.jpg

    > Bez sensu dla Ackermana.
    >
    > Pozdro.. TK

    Poza tym u mnie raczej nie wchodzi w grę, ponieważ góra Ackermana nie
    jest pusta, lecz wylana jest tam posadzka, na której położony jest parkiet.
    Jednak znalazłem chyba lepsze rozwiązanie. Kołki przechylne firmy
    Fischer
    http://fischer.sklep.pl/mocowanie-k-kd-kdh-kdr-km/18
    0-kd-6-dybel-przechylny.html
    Poza tym koszt kotwy chemicznej jest zbyt wysoki (musiałbym chyba użyć z
    10 tub), a i tak już dość mocno przepłaciłem całe przedsięwzięcie.
    Jeden z profili dosunę i dodatkowo przykręcę do ściany.
    Drugi profil niestety będzie na suficie, ale w pobliżu pod sufitem
    znajduje się stalowa rura CO. Profil przypnę stalowymi linkami do tej
    rury tak, że gdyby się wyrwał z sufitu to całość nie spadnie na głowę
    lecz zawiśnie na tej rurze. Każdy z profili przytwierdzę dziesięcioma,
    takimi kołkami. Może się nie urwie :)
    Niestety pomieszczenie jest dość wysokie 3,20m, a same profile mają masy
    po ok. 10kg. Gdyby się taki urwał i uderzył w głowę to mogłoby być
    niewesoło.
    Jak zakończę ten eksperyment to zdam relację :)