  • 1. Data: 2016-03-16 19:09:04
    Temat: studnia głębionowa - badanie wody
    Od: uciu <a...@g...com>

    Doradzcie prosze na co przepadać wode ze studni głębionowej:-)

    Ze względu na koszt nie chciałbym wodociągu i wolałbym wywiercić własną studnie.
    Dziś dorwałem sąsiada 50m dalej, który ma studnie ale do celów ogrodowych (ma szkółkę
    z drzwkami itp) i chciałbym zobaczyć jaką on ma wode bo pewnie u mnie byłaby podobna
    :-)

    Nie wiem tylko na co dokładnie przebadać wode.

    Lokalizacja górny śląsk, szkody górnicze 3kat itp ;-)

    Dzwoniłem do jednej z firm z googla z mojej okolicy i zaśpiewali sobię 8 stów :-/...
    Jutro spróbuje z sanepidem, moze wodociągi przebadają?

    Dzięki

  • 2. Data: 2016-03-17 11:01:13
    Temat: Re: studnia głębionowa - badanie wody
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-03-16 o 19:09, uciu pisze:
    > Doradzcie prosze na co przepadać wode ze studni głębionowej:-)
    Podłączę się do pytania: wiadomo jak mniej więcej wyglądają stare szamba
    na wsiach, że już np. o takich Rodzinnych Ogrodach Działkowych nie
    wspomnę. Czy ktoś robił badania wody w okolicach, gdzie powszechne jest
    stosowanie "nieszczelnych" szamb? Zastanawiam się nad wierceniem
    abisynki na terenie ROD, głębokość więc pewnie maks 8m, za to przejście
    przez warstwę gliny. Czy warto się za to brać, czy na 100% woda będzie
    niezdatna do użytku?

    Maciek

  • 3. Data: 2016-03-17 17:48:19
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 16.03.2016 o 19:09, uciu pisze:
> [...]
    >
    > Dzwoniłem do jednej z firm z googla z mojej okolicy i zaśpiewali sobię 8 stów
    :-/... Jutro spróbuje z sanepidem, moze wodociągi przebadają?

    Interesowałem się ostatnio wodą ze studni dla pompy ciepła.
    Trudno zgadnąć co może wystąpić w lokalnym ujęciu wody.
    U mnie np. był bardzo przekroczony poziom żelaza więc zrezygnowałem z
    projektu.
    Na jakość wody do picia są normy.
    Np. opisane tu.
    http://www.ortocal.pl/files/file/normy.pdf
    Duże firmy wodociągowe mają swoje laboratoria gdzie też odpłatnie robią
    badania dla ludności.
    Badania robią też SanEpidy.
    A nawet prywatne firmy, związane zazwyczaj z uzdatnianiem wody ze studni.
    Z tą ceną 800zł. to raczej przegięli.
    tu przykładowy cennik:
    http://pwik.siedlce.pl/contents/content/101/31
    Ja zapłaciłem ok. 100zł. za wybrane parametry.

  • 4. Data: 2016-03-18 09:38:37
    Od: adam <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Dzwoniłem do jednej z firm z googla z mojej okolicy i zaśpiewali sobię 8 stów
    :-/... Jutro spróbuje z sanepidem, moze wodociągi przebadają?

    Badania nie są tanie, i zależą od tego co chcesz. Miałem doświadczenie z
    prywatną firmą, była tańsza, mieli małe wymagania co do sposobu pobrania
    próbki. Myślałem, że tak trzeba. Potem spojrzałem na
    http://wsse.waw.pl/files/wsse/Do%20strony%20WSSE/Pli
    ki/Laboratorium/HKL/Wytyczne%20pobierania%20probek%2
    0wody%20na%20badania%20fizykochemiczne%20i%20mikrobi
    ologiczne%20-%202015.pdf

    i nabrałem zaufania do Sanepidu. Dwa lata temu koszt najpotrzebniejszych
    rzeczy był tu 400 zł.
    A wcześniej, w tej prywatnej firmie to badałem wodę sąsiada, miał
    studnię bezpośrednio pod oborą, azotany przekroczyły normę o 2tys%. Na
    inne nie badałem.