    From: t-1 <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: studnia głębionowa - badanie wody
    Date: Thu, 17 Mar 2016 17:48:19 +0100

    W dniu 16.03.2016 o 19:09, uciu pisze:
    > Doradzcie prosze na co przepadać wode ze studni głębionowej:-)
    >
    > Ze względu na koszt nie chciałbym wodociągu i wolałbym wywiercić własną studnie.
    > Dziś dorwałem sąsiada 50m dalej, który ma studnie ale do celów ogrodowych (ma
    szkółkę z drzwkami itp) i chciałbym zobaczyć jaką on ma wode bo pewnie u mnie byłaby
    podobna :-)

    > Nie wiem tylko na co dokładnie przebadać wode.
    >
    > Lokalizacja górny śląsk, szkody górnicze 3kat itp ;-)
    >
    > Dzwoniłem do jednej z firm z googla z mojej okolicy i zaśpiewali sobię 8 stów
    :-/... Jutro spróbuje z sanepidem, moze wodociągi przebadają?

    > Dzięki

    Interesowałem się ostatnio wodą ze studni dla pompy ciepła.
    Trudno zgadnąć co może wystąpić w lokalnym ujęciu wody.
    U mnie np. był bardzo przekroczony poziom żelaza więc zrezygnowałem z
    projektu.
    Na jakość wody do picia są normy.
    Np. opisane tu.
    http://www.ortocal.pl/files/file/normy.pdf
    Duże firmy wodociągowe mają swoje laboratoria gdzie też odpłatnie robią
    badania dla ludności.
    Badania robią też SanEpidy.
    A nawet prywatne firmy, związane zazwyczaj z uzdatnianiem wody ze studni.
    Z tą ceną 800zł. to raczej przegięli.
    tu przykładowy cennik:
    http://pwik.siedlce.pl/contents/content/101/31
    Ja zapłaciłem ok. 100zł. za wybrane parametry.