  • 1. Data: 2016-03-14 00:25:41
    Temat: wycinka drzewa na działce budowlanej, a konieczność nasadzenia
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam ciekawy przypadek. Kupiłem działkę budowlaną w lutym. Jeszcze przed
    sprzedażą, pod koniec stycznia jej właściciel złożył wniosek o zgodę na
    wycięcie drzew na działce (2 duże topole).
    Gdy ja już byłem właścicielem działki przyszła zgoda na adres
    poprzedniego właściciela, gdyż to on składał wniosek.
    Dziś z nim rozmawiałem, przekazał mi pismo z UM ze zgodą i zapiskiem, że
    jest on zobowiązany do końca roku zrobić nasadzenie w ilości
    przynajmniej 2 drzew.

    Moje pytanie brzmi: kto odpowiada za te nasadzenia - on, czy ja? W sumie
    to on składał wniosek, on uzyskał zgodę i ja właściwie o tym dokumencie
    mogę nie wiedzieć...
    W akcie notarialnym ani żadnym innym papierze związanym z
    kupnem/sprzedażą działki również nie było słowa o tych drzewach.
    Czy ja jako nowy właściciel jestem zobowiązany do tych nasadzeń? Średnio
    mi one teraz pasują, tym bardziej że zaczynam budowę, a termin nasadzeń
    do końca 2016 jest lekko abstrakcyjny, bo cała działka będzie niwelowana.
    Piotr

  • 2. Data: 2016-03-14 01:16:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A kazde drzewo musi sie przyjac? Kup dwie dziesiecio centymetrowe choinki i wsadz
    gdzies w rogu.

  • 3. Data: 2016-03-14 07:57:59
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 marca 2016 00:25:45 UTC+1 użytkownik gobo napisał:
> [...]
    > Gdy ja już byłem właścicielem działki przyszła zgoda na adres
    > poprzedniego właściciela, gdyż to on składał wniosek.

    on ma prawo wyciąć a nie ty, i on ma obowiązek nasadzić a nie ty. Jeśli zrobi cesję
    decyzji na ciebie to obie sprawy przejdą na ciebie.

    b.

  • 4. Data: 2016-03-14 17:40:57
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-03-14 o 00:25, gobo pisze:
> [...]
    > mi one teraz pasują, tym bardziej że zaczynam budowę, a termin nasadzeń
    > do końca 2016 jest lekko abstrakcyjny, bo cała działka będzie niwelowana.

    A te drzewa już wycięte? A jeśli tak, to kto je wyciął?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2016-03-14 17:52:54
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 14.03.2016 o 00:25, gobo pisze:
    > Witam,
    > Mam ciekawy przypadek.
    Ciekawy przypadek to ty jesteś.
    Na miejscu faceta odpisał bym urzędowi, że w międzyczasie sprzedałem
    działkę i w związku z tym drzew wycinać ani nasadzać nie będę.
    Po co mu takie problemy?

  • 6. Data: 2016-03-14 23:21:09
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Jest wymóg, że drzewo ma mieć 18cm i nie być drzewem owocowym. Facet w
    UM powiedział dziś przez telefon, że po nasadzeniu trzeba donieść im
    zdjęcie i mapkę gdzie drzewo rośnie i tyle.
    Pewnie wsadzę gdzieś te drzewo i po 3 latach je wytnę, bo pień nie
    przekroczy 25cm (według nowych przepisów jeśli drzewo ma mniej niż ten
    obwód, to można je wyciąć bez pozwolenia).
    Piotr

  • 7. Data: 2016-03-14 23:24:48
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Drzewa jeszcze rosną - decyzja została odebrana przez poprzedniego
    właściciela działki i przekazana mi - czekam 14 dni na uprawomocnienie i
    ruszam z wycinką. Wytnę je ja, a właściwie wynajęci przeze mnie pilarze
    i na dodatek muszę im za to zapłacić 1500zł - to dwie duże topole o
    ponad 4m obwodzie każda. Poprzedni właściciel nie chce drzewa, ale też
    nie chce dołożyć się do wycinki:) Mówi, że to moja działka i że to ja
    chcę się budować:)
    Piotr

  • 8. Data: 2016-03-14 23:28:29
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    E tam, aż taki ciekawy przypadek to nie jestem:)
    Facet powiedział, że to obojętne kto wytnie te drzewa - czy on, czy ja i
    nic nie będzie kombinował, by mi nie utrudniać i nie przeciągać
    rozpoczęcia budowy. Oczywiście przy okazji nie chce (i wcale mu się już
    nie dziwię) dołożyć się do kosztów wycinki:)
    Gdy wspominam mu o nasadzeniach, to sugeruje mi bym ja to zrobił (i
    pewnie tak zrobię - gdzieś na 2 drzewa na 3 lata znajdę miejsce dla
    świętego spokoju).
    Piotr

  • 9. Data: 2016-03-15 01:50:12
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-03-14 o 23:24, gobo pisze:
> [...]
    > ponad 4m obwodzie każda. Poprzedni właściciel nie chce drzewa, ale też
    > nie chce dołożyć się do wycinki:) Mówi, że to moja działka i że to ja

    Aha. Czyli jednak nie masz formalnej zgody na wycinkę, bo ma ją
    poprzedni właściciel i to on może wyciąć te drzewa.

    Pozdrawiam,
    MW