  • 31. Data: 2009-07-23 12:24:01
    Temat: Re: Nowa pralka
    Od: medea <e...@p...fm>

    Ikselka pisze:

    > O, dzięki, to i ja skorzystam - dodaję ją do mojego potencjalnego zestawu
    > pralek "do kupienia". te 8 kg jest baaaaardzo zachęcające. Moja Ardo już
    > chyba ze 12 lat pracuje i poza dwukrotną wymianą łożysk (pracuje cały ten
    > czas bardzo intensywnie) nie chce się, cholerka jedna, popsuć, a czas by
    > już chyba na nią :-)

    To się szykuj powoli. Ja miałam właśnie Ardo (WD1000) od 10-11 lat.

    > Ale suszarki już nie kupię, mam gdzie suszyć pranie, więc nie mam potrzeby
    > kupowania suszarki.

    Lepiej chyba zainwestować w dobre wirowanie.
    Obecnie mają w Saturnie akcję bez VAT-u.
    Już kupiliśmy Siemensa takiego:

    http://www.siemens-home.pl/produkty/pralki-i-suszark
    i/pralki-otwierane-od-frontu/40-cm/WM12E46APL.html

    Ewa

  • 32. Data: 2009-07-23 12:46:23
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h49kg0$rge$1@inews.gazeta.pl...
    > Po pierwsze - nie podpieraj sie artykulem, gdzie mowa o rekojmie, a jak
    > sam napisales - rękojma zostala zastąpiona przez nowa ustawe (przy umowie
    > firma-os.fiz.) . Przy firma-firma ciagle ma zastosowanie.

    No tu sie czesciowo zgodze (choc takie dzialanie jest bardzo niekorzystne
    dla klienta indywidualnego)

    > Po drugie - kupujacy wybiera sposob rozwiazania, ale sprzedajacy musi go
    > zaakceptowac - to nie jest tak ze chcesz kasy i nic innego - kupujacy ma
    > dostac sprawny towar i tyle- a to sprzedajacy DECYDUJE jak do tego
    > doprowadzi - patrz Art 8 $1 ustawy:

    W ktorym miejscu jest napisane ze to SPRZEDAJACY decyduje?
    bo ja jakos czegos takiego nie widze...

    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321

    > Art. 8.
    >
    > 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    > doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    > wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub
    > wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
    > się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    > niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
    > naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

    KUPUJACY i jego zadania

    > 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    > materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    Znowu kupujacy

    > 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    > ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się,
    > że uznał je za uzasadnione.

    Ponownie nma korzysc kupujacego ( i zgodnie z JEGO zadaniami)

    > 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    > naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    > takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
    > narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się
    > stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może
    > odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
    > Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
    > rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    Znowu o kupujacym..
    Gdzie jest napisane ze od "widzimisie" sprzedawcy zalezy jaka forme on
    wybierze????

  • 33. Data: 2009-07-23 13:08:46
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Misiek pisze:

    > Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:h49kg0$rge$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > No tu sie czesciowo zgodze (choc takie dzialanie jest bardzo
    > niekorzystne dla klienta indywidualnego)

    Ustawa jest lepsza od rekojmy - wiec jest to lepsze rozwiazanie.

    > W ktorym miejscu jest napisane ze to SPRZEDAJACY decyduje?
    > bo ja jakos czegos takiego nie widze...

    O to wlasnie po czesci chodzi - nie jest napisane ze sprzedajacy musi
    sie zastosowac do tego co chce kupujacy.

    ory=321

    > KUPUJACY i jego zadania

    Nie tylko - jest np o nadmiernym koszcie naprawy czy wymiany (kupiles np
    samochod, kosztowal 50k, potem podrozaly takie auta i nowy kosztuje juz
    80k - a wiec np wymiana na nowy jest nieoplacalna i sposobem rozwiazania
    bedzie np zwrot kasy lub naprawa - a nie wymiana na nowy):

    chyba że naprawa albo wy- miana są
    niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.

    > Znowu kupujacy

    > Ponownie nma korzysc kupujacego ( i zgodnie z JEGO zadaniami)

    tylko jesli nie masz odpowiedzi po 14 dniach. Jesli masz odpowiedz
    odmowna ew propozycje innego rozwiazania problemu - to ustep ten nie ma
    zastosowania.

    > Znowu o kupujacym..
    > Gdzie jest napisane ze od "widzimisie" sprzedawcy zalezy jaka forme on
    > wybierze????

    A gdzie jest napisane ze sprzedajacy MUSI wykonac wole kupujacego? Ma
    doprowadzic przedmiot tranzakcji do sprawnosci.

    --
    Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

  • 34. Data: 2009-07-23 13:24:10
    Od: Jo'Asia <j...@h...pl>

    medea wystukała:

    > To się szykuj powoli. Ja miałam właśnie Ardo (WD1000) od 10-11 lat.

    ARDO WD1000X, działająca, 10 lat z małym hakiem, we wtorek sprzedana na
    Allegro...

    Jo'Asia

    --
    __.-=-. -< Joanna Słupek >----------------------< http://esensja.pl/ >-
    --<()> -< joasia @ hell . pl >------< http://bujold.fantastyka.net/ >-

  • 35. Data: 2009-07-23 13:59:47
    Od: medea <e...@p...fm>

    Jo'Asia pisze:
    > medea wystukała:

    > ARDO WD1000X, działająca, 10 lat z małym hakiem, we wtorek sprzedana na
    > Allegro...

    Tej mojej Ardo też mi trochę szkoda. Niestety jutro idzie do recyklingu.

    A tak poza tym, porównuję sobie pralki Siemensa.
    My ostatecznie kupiliśmy tę:

    http://www.siemens-home.pl/produkty/pralki-i-suszark
    i/pralki-otwierane-od-frontu/40-cm/WM12E46APL.html

    A taka:

    http://www.siemens-home.pl/WM12E462PL.html

    była o ponad 400zł droższa (i widzę, że nawet w sklepach internetowych
    ta tendencja się też utrzymuje), a właściwie trudno dojść, jaka jest
    pomiędzy nimi różnica. Jedyne, co ja widzę, to poziom decybeli o 3
    stopnie na korzyść tej drugiej. Warte to 400 złotych? Hm...

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 36. Data: 2009-07-23 14:13:39
    Od: waruga_e <w...@o...pl>

    medea pisze:

    > Już kupiliśmy Siemensa takiego:
    >
    > http://www.siemens-home.pl/produkty/pralki-i-suszark
    i/pralki-otwierane-od-frontu/40-cm/WM12E46APL.html

    Najbardziej mi się podoba opcja koszule business ;) co to za cudo?
    (Czego to już nie wymyślą)
    Za to funkcja 15 minut, fajna sprawa, ja mam najkrótszą 35 minut.

    --
    waruga_e

  • 37. Data: 2009-07-23 14:22:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Jul 2009 16:13:39 +0200, waruga_e napisał(a):

    i/pralki-otwierane-od-frontu/40-cm/WM12E46APL.html

    > Najbardziej mi się podoba opcja koszule business ;) co to za cudo?

    Spieranie śladów szminki na sucho w ciągu 5 min zanim żona wróci ;-PP

  • 38. Data: 2009-07-23 14:26:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Jul 2009 12:42:52 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Witaj!
    >
    > Błąd. Suszarka bardzo się przydaje, nawet gdy ma się suszarnię,

    Czy zdajesz sobie sprawę, ile ona potrzebuje wody? I prądu?

    > zwłaszcza przy gościach, dzieciach oraz wnukach... Taki zestaw to pełny ciąg
    > technologiczny - warto dopisać do listy magiel domowy i urządzenie do
    > prasowania.

    Mam maglownicę. Tylko żelazko mam bez wytwornicy pary - to sobie kupię.

    > Warto wtedy mieć osobne pomieszczenie do tych prac może być w
    > suchej piwnicy lub suterenie.

    Mam to wszystko w rozsuwanej szafie - na czas nieużywania jest niewidoczne
    :-)

  • 39. Data: 2009-07-23 14:30:50
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Jul 2009 14:24:01 +0200, medea napisał(a):

    > To się szykuj powoli. Ja miałam właśnie Ardo (WD1000) od 10-11 lat.

    He he, czyli miałyśmy te same modele! Wygląda na to, że udana partia. Ale
    moja ani mysli się zepsuć. Coś w niej brzęczało, ale to tylko drut od
    biustonosza wpadł i został wyjęty. I teraz pralka dziala jak ta lala, już
    na nia patrzeć nie mogę ;-)

> [...]
    > Już kupiliśmy Siemensa takiego:
    >
    > http://www.siemens-home.pl/produkty/pralki-i-suszark
    i/pralki-otwierane-od-frontu/40-cm/WM12E46APL.html

    No, fajna. Myślę, ze moja trochę jeszcze popracuje, a kiedy się zepsuje, to
    bdziesz mogła mi powiedzieć już coś konkretnego na temat kupionego modelu,
    mam nadzieję.

  • 40. Data: 2009-07-23 15:06:15
    Od: medea <e...@p...fm>

    Ikselka pisze:

    > He he, czyli miałyśmy te same modele! Wygląda na to, że udana partia. Ale
    > moja ani mysli się zepsuć.

    Moja była naprawdę mocno eksploatowana, no i przeżyła 3 razy
    przeprowadzkę. Teraz po trzytygodniowym urlopie dostała od razu 3 prania
    pod rząd i nie wydoliła.

    > Coś w niej brzęczało, ale to tylko drut od
    > biustonosza wpadł i został wyjęty. I teraz pralka dziala jak ta lala, już
    > na nia patrzeć nie mogę ;-)

    A w mojej jakimś cudem fiszbiny się rozpływały bez śladu. :)

    > No, fajna. Myślę, ze moja trochę jeszcze popracuje, a kiedy się zepsuje, to
    > bdziesz mogła mi powiedzieć już coś konkretnego na temat kupionego modelu,
    > mam nadzieję.

    Mam nadzieję, że to będą same pozytywy.

    Ewa