  • 1. Data: 2010-01-04 21:43:02
    Temat: Nowy dach na stary dach
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Witam,

    Wiem, że to dość idiotycznie brzmi, ale mam jakiś dach, płaski, bez
    stropodachu - chyba :) Dach ma na sobie papę przysypaną żwirkiem (tak
    mają wszystkie domy w okolicy - taki kraj).

    Dach ma około 25 lat, ale nie przecieka, wydaje mi się także, że są
    bardzo duże straty ciepła przez niego. Co sądzicie o pomyśle przykrycia
    go styropapą i położenia na to nowej papy? Ktoś tak zrobił i może
    podzielić się doświadczeniami? Można po takim dachu chodzić? Nie
    poniszczy się? Jak jest z trwałością?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 2. Data: 2010-01-05 08:32:44
    Temat: Re: Nowy dach na stary dach
    Od: "Art" <s...@w...pl>

> [...]
    > się doświadczeniami? Można po takim dachu chodzić? Nie poniszczy się? Jak

    Jeżeli masz dach płaski to jest to najprawdopodobniej własnie stropodach :-)
    Jeżeli ten dach ma około 25 lat to jego spadek był profilowany za pomocą
    tzw. szlaki, w każdym razie najcześciej była ona używana w ówczesnych
    czasach do takich rzeczy. Ogólnie pisząc jest to wyjątkowy shit. Jeżeli taki
    dach kiedykolwiek zamoknie nigdy nie ma szans na osuszenie go. Jedynym
    rozsądnym wyjściem jest zrzucenie tego wszystkiego z dachu i wykonanie dachu
    tradycyjnego dwu lub czterospadowego krytego dachówką lub blachą. Są to
    oczywiście koszty ale dzieki temu możesz zyskać nieco powierzchni
    mieszkalnej.

    Art

  • 3. Data: 2010-01-05 17:57:43
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 5-1-2010 9:32, Art wrote:
> [...]
    > wykonanie dachu tradycyjnego dwu lub czterospadowego krytego dachówką
    > lub blachą. Są to oczywiście koszty ale dzieki temu możesz zyskać nieco

    Niestety nie da się. Tu (Holandia) jest takie prawo, że wszystkie domy
    na danej ulicy mają być podobne do siebie. Nawet te moje 20 cm dodatkowe
    na dachu może być problemem dla niektórych :/

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 4. Data: 2010-01-05 18:32:18
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Jan 5, 6:57 pm, Grzegorz Janoszka <Grzeg...@nie-lubie-
    spamu.Janoszka.pl> wrote:

    > Niestety nie da się. Tu (Holandia) jest takie prawo, że wszystkie domy
    > na danej ulicy mają być podobne do siebie. Nawet te moje 20 cm dodatkowe
    > na dachu może być problemem dla niektórych :/
    Zrzuć więć ten shit i pokryj pianką poliuratenową, masz sporą szansę
    znacznie poprawić izolację bez zmiany grubości.

    --
    ZZ@private

  • 5. Data: 2010-01-06 11:32:12
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 5 Sty, 18:57, Grzegorz Janoszka <Grzeg...@nie-lubie-
    spamu.Janoszka.pl> wrote:

> [...]
    > na danej ulicy mają być podobne do siebie. Nawet te moje 20 cm dodatkowe
    > na dachu może być problemem dla niektórych :/

    Zrzucasz kamienie/grys. Kladziesz styropian z papa. Uszczelniasz to
    wszystko jak nalezy. Wazne jest odwodeninie.
    Mozesz isc dalej i zrobic zilony dach. Ale musisz poczytac jak to
    zrobic.