  • 391. Data: 2016-02-08 11:26:54
    Temat: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 lutego 2016 11:19:30 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > Ale ten nieuk pójdzie won i co zacznie robić?

    Dokladnie to samo co robilby jakby go wyslac do innej szkoly, czy szkoly
    specjalnej - czyli nic. A nawet gorzej, bo bedzie demoralizowal innych,
    co bardziej normalnych uczniow. Szkoda pieniedzy i czasu na utrzymywanie
    takich jednostek :) Rodzice moga go wyslac ew. gdzies prywatnie na nauke.

    I zeby nie bylo, ze dyskryminuje biednych - zamoznosc nie ma nic wspolnego
    z inteligencja i checia do nauki - kazdy pewnie ze swoich szkolnych lat
    pamieta jakiegos biednego, a madrego i bogatego, a glupiego :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 392. Data: 2016-02-08 11:46:05
    Od: niebieski <n...@n...pl>

    W dniu 07.02.2016 o 15:30, masti pisze:

    > czyli nic nie zrozumiałeś

    Ty nie rozumiesz. bardzo starasz się nie zauważać kwot o nazwie
    "deficyt" i "dopłata", a sam je podałeś.

    > właśnie cały czas czekam na konkrety a nie hasła

    No to postaraj się przeczytać ze zrozumieniem to co napisałem wcześniej.
    Przedstawiłem w skrócie sposób wyjścia z kłopotu.
    Jeśli chcesz jakiś liczb, to muszę cię zmartwić - nikt ci ich nie poda,
    bo nie ma czarodziejskiej kuli, która przewidzi przyszłość. Nie wiemy,
    czy emigracja młodych będzie malała, czy drastycznie wzrośnie.
    Nie wiemy, będziemy mieli wolny handel, czy embarga. Nie wiadomo jak
    długo będziemy walczyć z ociepleniem klimatu, itd.
    Jak ty sobie wyobrażasz podanie jakiejś liczby przy tylu niewiadomych?
    Oczywiście, mądrzy, dobrze opłacani tzw. ekonomiści bez problemu jakieś
    tam liczby podadzą, ale taniej byłoby wywróżyć je z fusów.

    > ty za to pokazałeś dokładne wyliczenia tylko ja ślepy ich nie widzę

    To w końcu uwzględniłeś to co wymieniłem, czy nie? No przyznaj.

    Za który rok podałeś dane liczbowe? Poproszę o to samo do roku 2076. Sam
    pisałeś o 60. latach. Rok po roku. Taki dobry jesteś w liczbach, więc z
    pewnością nie będzie to dla ciebie problemem.

    > właśnie to proponujesz

    Tak?! Rozpoczęcie naprawy kont emerytalnych i wskazanie sposobu i
    środków na ten cel to twoim zdaniem jechanie po bandzie?
    OK. Podaj swoją propozycję. Powiedz czy sytuacja wymaga reakcji, czy
    nie, a jeśli tak to przedstaw lepszy plan naprawczy od mojego.
    Przypominam, że połowę z kont OFE już zrabowali i przejedli, a reszta
    też im na długo nie wystarczy. Może podnieść wiek emerytalny?

    --
    niebieski

  • 393. Data: 2016-02-08 11:55:41
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-02-08 o 11:26, Adam Sz. pisze:
    > Dokladnie to samo co robilby jakby go wyslac do innej szkoly, czy szkoly
    > specjalnej - czyli nic. A nawet gorzej, bo bedzie demoralizowal innych,
    > co bardziej normalnych uczniow.
    Nieśmiało tylko próbowałem zauważyć, że jeśli rodzice i szkoła nie są w
    stanie takich jednostek zmobilizować do nauki, to zapewne prędzej czy
    później i tak pojawią się jakieś koszty z taką jednostką związane.

    > Szkoda pieniedzy i czasu na utrzymywanie
    > takich jednostek :) Rodzice moga go wyslac ew. gdzies prywatnie na nauke.
    Taniej będzie później utrzymywać w więzieniu?

    > I zeby nie bylo, ze dyskryminuje biednych - zamoznosc nie ma nic wspolnego
    > z inteligencja i checia do nauki - kazdy pewnie ze swoich szkolnych lat
    > pamieta jakiegos biednego, a madrego i bogatego, a glupiego :)
    Ja nie o tym. Chodzi mi tylko o inne koszty, bo jeśli już w swej
    głupocie zrezygnowaliśmy z kary śmierci, to coś trzeba ludziom zapewnić
    - choćby ogrzewaną celę i trzy posiłki dziennie przez wiele lat :-)

    Jeśli rezygnujemy z uporczywego nakłaniania do nauki, to co tym ludziom
    zaproponować w zamian, żeby mogli sobie znaleźć jakieś miejsce i godny
    zarobek. Nie ukrywajmy, że za brakiem edukacji może iść niestety chęć do
    łatwego zdobycia pieniędzy i związane z tym dalsze koszty dla budżetu.

    Maciek

  • 394. Data: 2016-02-08 12:05:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 lutego 2016 11:55:18 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > Jeśli rezygnujemy z uporczywego nakłaniania do nauki, to co tym ludziom
    > zaproponować w zamian,

    Ale czemu to my mamy cos w ogole proponowac? :-)

    > żeby mogli sobie znaleźć jakieś miejsce i godny zarobek.

    Myslisz, ze dyplom ukonczenia szkoly specjalnej zapewni miejsce i godny
    zarobek? Ja tam mysle, ze przy pracach nisko kwalifikowanych nie liczy sie
    w ogole wyksztalcenie. Czy ktos ma skonczone tylko przedszkole, gimnazjum,
    czy jakas szkole specjalna - traktowany jest tak samo przez potencjalnego
    pracodawce.

    > Nie ukrywajmy, że za brakiem edukacji może iść niestety chęć do
    > łatwego zdobycia pieniędzy i związane z tym dalsze koszty dla budżetu.

    To jest inna sprawa - kary za kradzieze, rozboje, morderstwa powinny byc
    znacznie wyzsze (lacznie z kara smierci i publicznym napietnowaniem). To
    ma byc kara, ktora bedzie odstraszac, a nie zapraszac jak do darmowego
    hotelu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 395. Data: 2016-02-08 12:50:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    niebieski wrote:

    > Ty nie rozumiesz. bardzo starasz się nie zauważać kwot o nazwie
    > "deficyt" i "dopłata", a sam je podałeś.

    czyli nawet słupków nie rozumiesz

> [...]
    > Oczywiście, mądrzy, dobrze opłacani tzw. ekonomiści bez problemu jakieś
    > tam liczby podadzą, ale taniej byłoby wywróżyć je z fusów.

    jakieś podadzą? To niech podadzą. Bo na razie to są gdybania wyssane z
    palca

> [...]
    > pisałeś o 60. latach. Rok po roku. Taki dobry jesteś w liczbach, więc z
    > pewnością nie będzie to dla ciebie problemem.

    sam sobie znajdź. Nie stać Cię na lekcje ode mnie.

> [...]
    > Przypominam, że połowę z kont OFE już zrabowali i przejedli, a reszta
    > też im na długo nie wystarczy. Może podnieść wiek emerytalny?

    nie, nie wskazałeś zadnych srodków na ten cel.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 396. Data: 2016-02-08 14:34:17
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 lutego 2016 12:05:15 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ale czemu to my mamy cos w ogole proponowac? :-)

    no i to jest z wami korwinistami taki problem - macie calą mase sensownych pomysłów a
    dajecie sie marginalizowac bo jestescie skrajnie nieelastyczni. Zamiast powiedziec
    załatwmy 10 tematów, a odpuscmy 1 - ale nie, nalezy zalatwic wszystkie albo wcale. No
    to wychodzi ze wcale.

    Sorry, ale to głupota jakze daleka od waszych rynkowych zapedów, gdybyscie to
    potraktowali biznesowo mielibyscie 20% poparcia.

    b.

  • 397. Data: 2016-02-08 20:06:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 lutego 2016 14:34:19 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    załatwmy 10 tematów, a odpuscmy 1 - ale nie, nalezy zalatwic wszystkie albo wcale. No

    Bo Ty bys dokladal - tu wyjatek, tam komus mniej, tu komus wiecej. Coraz
    wiecej paragrafow i coraz wiecej nowych etatow do utrzymania. I wlasnie
    w taki sposob ustawa wilczka, ktora byla doskonala i zajmowala dwie strony
    rozrosla sie do kilku-set (tysiecy?) stron i tak sie zagmatwala ze malo kto
    ja rozumie / zna w calosci, a administracja ze 160 tys osob rozrosla sie
    ponad trzykrotnie i caly czas rosnie. Wlasnie dlatego, ze ktos odpuszczal
    - tu jeden temat, tam drugi i tak sobie to szlo :)

    Prawo musi byc mega proste pod kazdym wzgledem, ma je rozumiec nawet ten
    debil co do szkoly nie chce chodzic :-)

    > Sorry, ale to głupota jakze daleka od waszych rynkowych zapedów, gdybyscie to
    potraktowali biznesowo mielibyscie 20% poparcia.

    Ale wtedy budzet by sie nie zamykal :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 398. Data: 2016-02-08 20:17:56
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 lutego 2016 20:06:34 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > ponad trzykrotnie i caly czas rosnie. Wlasnie dlatego, ze ktos odpuszczal
    > - tu jeden temat, tam drugi i tak sobie to szlo :)

    zerowa swiadomosc historyczna, i ustawa wilczka i pozniejsze zmiany (utrudnienia)
    były wprowadzone celowo.

    potraktowali biznesowo mielibyscie 20% poparcia.

    > Ale wtedy budzet by sie nie zamykal :-)

    no i co z tego? co roku zamykałby sie lepiej, a po 20 czy 50latach byłoby po waszemu.

    b.

  • 399. Data: 2016-02-08 23:23:57
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    W dniu 2016-01-25 o 16:03, Ghost pisze:

    >Bez sensu taka rozmowa.

    >To kwastia braku argumentow i manipulacji.

    Taaaa. Liczby bez sensu, ale to ja nie mam argumentów i manipuluje.

  • 400. Data: 2016-02-09 07:35:13
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 08.02.2016 12:50, masti pisze:

    > czyli nawet słupków nie rozumiesz

    > jakieś podadzą? To niech podadzą. Bo na razie to są gdybania wyssane z
    > palca

    Z fusów sobie powróż, albo zapytaj Balcerowicza.

    > sam sobie znajdź. Nie stać Cię na lekcje ode mnie.

    No proszę! Mi tu każe liczbę podać, a sam nie chce tego zrobić.

    > nie, nie wskazałeś zadnych srodków na ten cel.

    Wskazałem wielokrotnie, ale ty to z uporem maniaka pomijasz. W związku z
    tym, że dyskusja zrobiła się w ten sposób głupkowata, z mojej strony EOT.

    --
    "Socjalizm niewiele wymaga od człowieka - wymaga tylko,
    by pokochał to, czego normalny człowiek nienawidzi,