  • 1. Data: 2019-03-03 07:09:13
    Temat: Obicie wiaty deskami
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W projekcie mojego domu jest wiata zintegrowana ze ścianą
    szczytową domu. Po wybudowaniu całości przez firmę "Danmar"
    stwierdziłem że taka odkryta wiata jest mi całkowicie nie
    przydatna. Postanowiłem obić ją deskami, zrobić wrota i
    używać jej jako zaplecze budowy.
    Mój kierownik budowy (pani emerytka) sugeruje żeby poczekać
    z obiciem do odbioru domu ale mnie potrzebne pomieszczenie
    na materiały i narzędzia teraz a nie po zakończeniu budowy.
    Jakie formalności należałoby załatwić aby nikt do takiego
    rozwiązanie się nie doczepił?
    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2019-03-03 08:11:58
    Od: l...@g...com

    Domu nikt nie będzie odbierał, na 99,99%.

  • 3. Data: 2019-03-03 09:32:57
    Temat: Re: Obicie wiaty deskami
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2019-03-03 o 08:11, l...@g...com pisze:
    > Domu nikt nie będzie odbierał, na 99,99%.

    Też tak sadziłem ale kierownik budowy się asekuruje.

  • 4. Data: 2019-03-03 09:37:06
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 marca 2019 07:09:14 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:
> [...]
    > na materiały i narzędzia teraz a nie po zakończeniu budowy.
    > Jakie formalności należałoby załatwić aby nikt do takiego

    tak naprawdę taka zmiana kwalifikuje się do zmiany pozwolenia na budowę. To też
    prawda ze na zakonczenie budowy nikt z kontroli nie przychodzi. Ale kierownik budowy
    musi sie podbić w kwitach że wszystko jest zgodnie z pozwoleniem - a nie będzie.
    Stawiasz panię emerytke kierownik w niezręczej sytuacji zmuszając do powiedzmy ze
    drobnego ale oszustwa.

    Zmiana pozwolenia na budowe to spory kłopot, własciwie najłatwiej kupić blaszany
    garaż https://allegro.pl/oferta/garaze-blaszane-garaz-blas
    zany-3x5-nabudowe-iiigat-7830561024

    potem go oddasz za połowe ceny czy cuś

    b.

    b.

  • 5. Data: 2019-03-03 09:57:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 marca 2019 09:37:08 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > tak naprawdę taka zmiana kwalifikuje się do zmiany pozwolenia na budowę. To też
    prawda ze na zakonczenie budowy nikt z kontroli nie przychodzi.

    Tyle że do odbioru musisz przedstawić certyfikat energetyczny
    Parę kartek kosztujące kilkadziesiąt złoty ale chyba zdjęcia tam muszą być
    I jak w PINB ktoś dociekliwy będzie to się czepić może że wiata jest a być nie
    powinna. Mało prawdopodobne ale jednak.

  • 6. Data: 2019-03-03 10:19:06
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 marca 2019 09:57:53 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    prawda ze na zakonczenie budowy nikt z kontroli nie przychodzi.

    > Tyle że do odbioru musisz przedstawić certyfikat energetyczny

    na pewno? ostatnio byłem bo załatwiam formalnosci, na wykazie co potrzeba tego nie
    było.

    b.

  • 7. Data: 2019-03-03 10:35:05
    Od: l...@g...com

    "Też tak sadziłem ale kierownik budowy się asekuruje. "

    To może tak zrobić, na czas budowy obijasz to deskami. Masz skladzik na czas budowy.
    Przed podpisaniem papierów przez kierownika demontujesz kilkadziesiat desek i masz
    wiatę. Ostatnio mialem do czynienia z kilkoma projektami, powtarzalnymi, dużego
    inwestora, gdzie część budynku była nazywana wiatą. I ta część budynku była
    zabudowana z każdej strony, łącznie z dachem, drzwi itp. Na to pozwolenia,
    kierownicy, inspektorzy, nadzór, odbiory. Nikt nie widzial problemu. Z punktu
    widzenia prawa budowlanego to rzeczywiście zmiana istotna, czasem jednak do tego
    samego problemu Nadzor budowlany różnie podchodzi.

  • 8. Data: 2019-03-03 10:45:36
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2019-03-03 o 10:35, l...@g...com pisze:

    Z punktu widzenia prawa budowlanego to rzeczywiście zmiana
    istotna, czasem jednak do tego samego problemu Nadzor
    budowlany różnie podchodzi.
    Wyjaśnij mi na czym polega ta istotna zmiana bo ja sadziłem
    (przed zamówieniem projektu) że to jest to samo co garaż
    dostawiony do szczytowej sciany domu. Inaczej nie
    projektował bym wiaty tylko identyczny z tą wiata garaż (nie
    ocieplany, przewiewny).

  • 9. Data: 2019-03-03 11:06:27
    Od: l...@g...com

    https://muratordom.pl/prawo/formalnosci-budowlane/zm
    iany-istotne-i-nieistotne-odstepstwo-projektu-budowl
    anego-aa-AtXv-AoXn-Zvmu.html
    Zmianą istotną byłby sposób użytkowania części budynku (choć można tu dyskutować).

  • 10. Data: 2019-03-03 11:42:38
    Od: l...@g...com

    Moźna by jeszcze się zastanowić na tym, by po odbiorze, po pewnym czasie zrobić
    zgloszenie robot polegajacych na obiciu wiaty deskami.
    Trzeba by mieć pewność, że nie każą robić projektu, pozwolenia itp.