  • 1. Data: 2019-03-03 12:18:44
    Temat: Jak zdemontować listwę szczytową na dachu 9 metrów nad ziemią?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Mam mały kłopot.
    Muszę zrobić poprawkę polegającą na zdjęciu obróbki blacharskiej na
    krawędzi dwuspadowego dachu. Dach jest na wysokości 7-9m.

    Czy macie jakiś pomysł, jak w miarę komfortowo pracować na tej wysokości?

    Nie chciałbym rozstawiać całego rusztowania (którego nie mam jak
    przewieźć). Wolałbym wysoką drabinę. Chciałbym zrobić to taniej niż drożej.

    --
    MN

  • 2. Data: 2019-03-03 12:26:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 3 marca 2019 12:18:55 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Nie chciałbym rozstawiać całego rusztowania (którego nie mam jak
    > przewieźć). Wolałbym wysoką drabinę. Chciałbym zrobić to taniej niż drożej.

    Uprząż + linostop + karabinek, montujesz na kominie stanowisko do asekuracji
    i zasuwasz. To tak na szybko, bo nie wiem jak ten dach wygląda
    w rzeczywistości :>

    L.

  • 3. Data: 2019-03-03 12:29:43
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 03 Mar 2019 12:18:44 +0100, Marcin N wrote:
> [...]
    >
    > Nie chciałbym rozstawiać całego rusztowania (którego nie mam jak
    > przewieźć). Wolałbym wysoką drabinę. Chciałbym zrobić to taniej niż

    Jeśli konstrukcja dachu na to pozwala, to można posiłkować się taką
    drabinką: https://imgpile.com/images/1bpJfE.jpg
    (nie wiem jak to po polsku się nazywa - tutaj mówią na to po prostu
    "drabina dekarza")

    Mateusz

  • 4. Data: 2019-03-03 12:30:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-03-03 o 12:26, Lisciasty pisze:

    > Uprząż + linostop + karabinek, montujesz na kominie stanowisko do asekuracji
    > i zasuwasz. To tak na szybko, bo nie wiem jak ten dach wygląda
    > w rzeczywistości :>

    W rzeczywistości to dach dwuspadowy bez żadnych kominów ani okien.
    Dachówka cementowa. Nie ma jak przymocować uprzęży.

    --
    MN

  • 5. Data: 2019-03-03 12:34:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-03-03 o 12:26, Lisciasty pisze:
    (...)

    nie wiem jak ten dach wygląda
    > w rzeczywistości :>

    Tak:
    https://i.imgur.com/mWbJ4QM.jpg

    --
    MN

  • 6. Data: 2019-03-03 12:49:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    Wynajęcie podnośnika, takiego kosza na aucie to u nas 80 zł godzina.

  • 7. Data: 2019-03-03 13:02:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-03-03 o 12:49, Kris pisze:
    > Wynajęcie podnośnika, takiego kosza na aucie to u nas 80 zł godzina.

    Myślałem o tym, ale on nie ma szans wjechać na podwórko. Myślałem też o
    takim na przyczepie - ale też nie ma jak wjechać. Te przyczepowe są
    zaskakująco ciężkie - ok 1500 do 4500 kg.

    --
    MN

  • 8. Data: 2019-03-03 13:24:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 3 marca 2019 12:34:28 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Tak:
    > https://i.imgur.com/mWbJ4QM.jpg

    To można też drabiną dekarską sznurową. Przerzucasz przez dach,
    asekurujesz po jednej stronie gdzieś na ziemi a na drugiej wchodzisz.

    L.

  • 9. Data: 2019-03-03 14:03:17
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-03-03 o 13:24, Lisciasty pisze:

    > To można też drabiną dekarską sznurową. Przerzucasz przez dach,
    > asekurujesz po jednej stronie gdzieś na ziemi a na drugiej wchodzisz.

    OK. Leżę na drabinie, ale jak mam wygodnie operować na krawędzi dachu?
    Muszę zdemontować blachę, poprawić to, co pod nią i zamontować nową blachę.

    --
    MN

  • 10. Data: 2019-03-03 15:17:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-03-03 o 14:03, Marcin N pisze:

    > OK. Leżę na drabinie, ale jak mam wygodnie operować na krawędzi dachu?
    > Muszę zdemontować blachę, poprawić to, co pod nią i zamontować nową blachę.

    Jak nie chcesz się spierdolić lub zwisać jak pająk na nitce, to chyba
    bez rusztowania się nie obejdzie?
    Bo jeżeli zdjęcie przedstawia Twój dach, to z drabiny nie będzie ani
    komfortowo, ani bezpiecznie.