  • 1. Data: 2009-05-13 21:44:50
    Temat: Ocieplenie dachu
    Od: "PB" <w...@i...pl>

    Mam nieco wątpliwości co do ocieplenia dachu.

    Stara chałupa, remont prowadzony sposobem gospodarczym, bez projektu.
    Pokrycie to blacha.

    Co do ocieplenia to planuję:
    I warstwa - 18 cm Super-Mata Isovera
    II warstwa - 10 (lub 15) cm - jak wyżej
    Paroizolacja - Vario KM Duplex (lub coś innego)
    Płyta OSB 10mm
    Płyta karton-gips

    Proszę o opinię:
    - jaką grubość wełny zastosować do II warstwy 10 czy 15 cm (wiem, że im
    grubiej, tzm lepiej, jednak kwestia tego, czy jest sens)
    - jaką byście proponowali paroizolację (dobra, skuteczna i w przystępnej
    cenie);
    - co sądzicie o położeniu pod karton-gips jeszcze płyty OSB
    - w jaki sposób zamocować OSB do krokwi, aby nie spadło.

    Za informację będę wdzięczny.

    Pozdrawiam
    PB

  • 2. Data: 2009-05-14 16:39:16
    Temat: Re: Ocieplenie dachu
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Proszę o opinię:
    > - jaką grubość wełny zastosować do II warstwy 10 czy 15 cm (wiem, że im
    > grubiej, tzm lepiej, jednak kwestia tego, czy jest sens)

    To zależy od ceny energii. Czym zamierzasz ogrzewać ?

    > - jaką byście proponowali paroizolację (dobra, skuteczna i w przystępnej
    > cenie);
    > - co sądzicie o położeniu pod karton-gips jeszcze płyty OSB

    Chcesz wzmocnić więźbę czy co ? Bo płyt nie ma sensu mocować na sztywno
    wkrętami do OSB - popęka. Płyty muszą być elastycznie zamocowane - na
    wieszakach.