  • 1. Data: 2011-01-01 15:34:06
    Temat: Ocieplenie dachu
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Czy mozna ocieplic dach od zewnatrz?
    Tak sie wlasnie nad tym zastanawiamy bo poddasze niby nie jest strasznie
    niskie, ale jak dojdzie te 20cm izolacji i centymetry na podlodze to juz
    bedzie problem... a jakby tak caly dom opatulic z zewnatrz to rowniez
    nie bylo by problemow z mostkami cieplnymi na laczeniu dachu ze scianami ;)
    Co o tym sadzicie? Jaka technologie zastosowac? Dach dwuspadowy, ale
    dosc plaski.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2011-01-01 18:46:33
    Temat: Re: Ocieplenie dachu
    Od: adamm <a...@g...tam>

    W dniu 2011-01-01 16:34, RadekNet pisze:
> [...]
    > nie bylo by problemow z mostkami cieplnymi na laczeniu dachu ze scianami ;)
    > Co o tym sadzicie? Jaka technologie zastosowac? Dach dwuspadowy, ale

    Witaj!
    Oczywiście, że się da. Jest nawet prościej, bo prace wykonujesz w dole
    (nic ci nie wypada). Nabijasz na dachu (na krokwiach) drugie belki
    (grubości jak ma być ocieplenie), układasz ocieplenie, zamykasz to folią
    paroprzepuszczalną, nabijasz łaty (przestrzeń wentylacyjna) i teraz
    kryjesz dach (deski ew. blacha, ew. dachówka).
    BTW, na TVN Style (program tv) był ostatnio filmik o tym - fiński dom w
    Anglii, tam tak to było zrobione. Sprawdź ramówkę, ściągnij z sieci;)

    adamm

  • 3. Data: 2011-01-01 18:47:14
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 1 Sty, 16:34, RadekNet <r...@r...com> wrote:
> [...]
    > nie bylo by problemow z mostkami cieplnymi na laczeniu dachu ze scianami ;)
    > Co o tym sadzicie? Jaka technologie zastosowac? Dach dwuspadowy, ale

    Ocieplenie na krokwiowe - poszukaj w google

  • 4. Data: 2011-01-01 20:07:46
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "adamm" <a...@g...tam> napisał w wiadomości

> [...]
    > paroprzepuszczalną, nabijasz łaty (przestrzeń wentylacyjna) i teraz
    > kryjesz dach (deski ew. blacha, ew. dachówka).

    Brak ocieplenia krokwii niestety.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2011-01-01 22:19:34
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Jan 1, 4:34 pm, RadekNet <r...@r...com> wrote:
> [...]
    > nie bylo by problemow z mostkami cieplnymi na laczeniu dachu ze scianami ;)
    > Co o tym sadzicie? Jaka technologie zastosowac? Dach dwuspadowy, ale

    Zrywasz stary dach. Na krokwie nabijasz deski ( pioro-wpust) i masz
    juz gotowe wykonczenie poddasza.
    Teraz nabijasz od gory miekka plyte wiorowa,( jako ocieplenie)
    odpowiedniej grubosci, potem folia , laty i dachowki.

  • 6. Data: 2011-01-01 22:40:27
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Marek" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    >Teraz nabijasz od gory miekka plyte wiorowa,( jako ocieplenie)
    >odpowiedniej grubosci, potem folia , laty i dachowki.

    ze jak? zamiast 30cm welny jakas plyta wiórowa?

    b.

  • 7. Data: 2011-01-02 14:34:18
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Jan 1, 11:40 pm, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Marek" <m...@g...com> napisal w wiadomosci

    > ze jak? zamiast 30cm welny jakas plyta wi rowa?
    >
    > b.

    Taaaak...
    sa takie plyty wiorowe - miekkie...
    Nie wiem tylko, jaka grubosc bylaby odpowiednia...

  • 8. Data: 2011-01-02 14:39:28
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Marek" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:20f67153-9b4d-4e2c-a2ec-> ze jak? zamiast 30cm welny jakas plyta wi
    rowa?

    >Taaaak...
    >sa takie plyty wiorowe - miekkie...
    >Nie wiem tylko, jaka grubosc bylaby odpowiednia...

    zakladam ze maja gorszy wspólczynnik niz styro czy welna. Zatem zamiast 30cm
    styro dac pól metra tej plyty? :-)

    b.

  • 9. Data: 2011-01-02 14:54:20
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sun, 2 Jan 2011 06:34:18 -0800 (PST), Marek napisał(a):

    > Taaaak...
    > sa takie plyty wiorowe - miekkie...

    Nie ma :-) Zapewne chodzi Ci o płyty włókniste. Dla zainteresowanych -
    np. Steico takie rzeczy produkuje.

    > Nie wiem tylko, jaka grubosc bylaby odpowiednia...

    Współczynniki przewodzenia ciepła są takie jak dla wełny.

    --
    ŁC
    Jak się nazywają Ci łysi w skórach co biją pedałów?

  • 10. Data: 2011-01-02 14:55:47
    Od: Marek <m...@g...com>

    http://www.bboe.de/bboe_haus/dach/dachdaemmung.htm