  • 1. Data: 2009-01-02 19:13:00
    Temat: Ocieplenie fundamentu lanego w ziemi
    Od: "adam" <a...@w...pl>

    Witam
    Bylo juz ze sto razy, ale chyba nie bylo takiego problemu:
    Sciana takiego fundamentu nie ma zachowanej plaszczyzny. Jak na tym
    polozyc styro?
    Nie odkopywalem jeszcze i nie wiem co jest pod ziemia. Z malymi
    nierownosciami mozna sobie jakos poradzic, ale co z duzymi. Np jesli
    oberwala sie czesc ziemi podczas kopania, to w tym miejscu fundament
    moze miec brzucho na paredziesiat cm.
    Wyrownywac to betonem, klejem, czy robic jakies stelaze do mocowania
    styro i w luki wdmuchnac granulat?
    Czy dac sobie spokoj. Budynek na Mazowszu, gleba piaszczysta.
    Pzdr
    Adam

  • 2. Data: 2009-01-02 20:44:34
    Temat: Re: Ocieplenie fundamentu lanego w ziemi
    Od: "kris" <K...@w...pl>

> [...]
    > i w luki wdmuchnac granulat?
    > Czy dac sobie spokoj. Budynek na Mazowszu, gleba piaszczysta.
    Daj spokój... z granulatem. Klej tak jak jest, przecież i tak to zasypiesz
    i nie musisz mieć równej powierzchni, Ew. kup dwie rózne grubosci styro(np.
    2cm i 5cm) i wtedy troche wyrównasz. Ale najpierw przesmaruj dobrze
    fundament dysperbitem czy innym podobnym świństwem. To ważniejsze od
    ocieplenia.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-01-03 12:57:47
    Od: "KS" <k...@o...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i w luki wdmuchnac granulat?
    > Czy dac sobie spokoj. Budynek na Mazowszu, gleba piaszczysta.

    Ja ocieplałem ławy wylane kilka tygodni temu w szalunkch systemowych i
    wydaje mi sie ze może być problem jesli ściany nie będa proste, a proste to
    one raaczej na pewno nie będą.
    Ale tak jak pisze to mi sie tak wydaje a doswiadczenie mam małe.
    Wiem że firmy które sprzedają keramzyt proponuja go jako materiał na
    ocieplenie podłogi, fundamentów itd.
    W Twoim przypadku trzeba by odkopać fundament wyłożyc wykop geowłókniną i
    obsypć keramzytem.
    Nie znam kosztów i skuteczności takiego rozwiązania, ale na pewno nie
    przeszkadzały by nierówności.
    Tu masz linka z małym zdjeciem.
    http://www.izolacje.com.pl/index.php?option=com_cont
    ent&task=view&id=242&Itemid=30
    Pozdrawiam.
    K.S.

  • 4. Data: 2009-01-04 11:15:30
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    adam pisze:
> [...]
    > styro i w luki wdmuchnac granulat?
    > Czy dac sobie spokoj. Budynek na Mazowszu, gleba piaszczysta.

    Piszesz o ławach, czy scianach fundamentowych ?
    Z tego co zrozumiałem to wykopałeś dziury na 1,2 głębokie i zazbroiłeś i
    zalałeś betonem, dobrze rozumiem ?
    Jaką masz szerokość sciany ?

    BR
    Igus'

  • 5. Data: 2009-01-06 19:14:26
    Od: "adam" <a...@w...pl>

    Pisalem o scianach, ale tez pisalem, ze ich nie odkopywalem jeszcze.

    Adam

  • 6. Data: 2009-01-06 20:59:58
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    adam pisze:
    > Pisalem o scianach, ale tez pisalem, ze ich nie odkopywalem jeszcze.

    To tez jestem pelen podziwu jak Ci sie udalo wylac sciane 1,2m wysoka o
    szerokosci ok 30cm. Czym to kopales ?

    BR
    Igus'

  • 7. Data: 2009-01-06 22:19:27
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

    > To tez jestem pelen podziwu jak Ci sie udalo wylac sciane 1,2m wysoka o
    > szerokosci ok 30cm. Czym to kopales ?
    >
    > BR
    > Igus'

    Wykopac wykopie, marny i niezbyt wypasiony drenarz, spoko kopie takie rowki
    pod zbieracze do glebokosci nawet 1.3 m z wydajnoscia do 20 mb na dniowke. A i
    koparki co poniektore maja takie waskie lyzki. Sa tez koparki lancuchowe
    kopiace do wiekszych glebokosci. Tyle, ze wykop trzeba wtedy zabezpieczac tzw.
    cieczami tiksotropowymi.
    Ja jestem zas pelen podziwu i niezbyt rozumiem po co takie fundamenty
    ocieplac? Czyzby ta globalna propaganda ociplaczy byla az tak zarazliwa, zeby
    wszystko co sie rusza, stoi czy zwisa, ociplac?
    Pzdr.

  • 8. Data: 2009-01-07 20:00:56
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    tornad pisze:

    > Ja jestem zas pelen podziwu i niezbyt rozumiem po co takie fundamenty
    > ocieplac? Czyzby ta globalna propaganda ociplaczy byla az tak zarazliwa, zeby
    > wszystko co sie rusza, stoi czy zwisa, ociplac?

    Wiesz, wlasnie zostalismy zaatakowani przez zime :o)
    (czytajac wiadomosci niektorych portali to jakas zima tysiaclecia ;o) -
    normalnie ze -20C w nocy i snieg pada !!! )

    Przy -20C to ta sciana w gruncie do glebokosci circa ok 0,5m to
    przmarznie na wylot. Jak na tej nieocieplonej scianie poistawi super
    wypasiona sciane zewnetrzna wykonana np z max'a i ocieplona wg
    najnowszej mody 30cm styropianu ;o), to mu ten Max od spodu zacznie
    przemarzac i w okolicach dolu sciany powstanie sympatyczny pasek wilgoci
    wytraconej na scianie, a ze i pewnie plyta podlogi sie bedzie stykac w
    tym miejscu ze sciana to i podloga lekko podmarznie.

    Mnie bardziej zafrapowalo to lanie sciany na 1,2m tzn technika
    stabilizowania, np zamrozenia gruntu aby ustabilizowac sciany itp.

    BR
    Igus'