  • 1. Data: 2009-01-02 21:47:31
    Temat: zapach dymu w wentylacji
    Od: Cyklista <c...@i...pl>

    Witam i życzę wszystkim udanego roku 2009!

    Trzy lata temu wybudowałem dom. Dach dwuspadzisty. Na każdej z połaci po
    jednym kominie. Obydwa kominy typu Schiedla z wkładką ceramiczną. Jeden
    posiada 1 przewód palny (kominek) + 1 przewód wentylacyjny
    drugi - 1 przewód palny (kocioł gazowy) + 4 wentylacyjne.
    Odległość między kominami- ok 4,5 m
    Czasami w pomieszczeniach podłączonych do drugiego komina czuć zapach
    dymu z kominka.
    W związku z tym mam dwa pytania:
    Czy to możliwe, żeby podmuchy wiatru wtłaczały spaliny z jednego komina
    do kanałów wentylacyjnych drugiego tak że przez kratki wentylacyjne
    dostają się do pomieszczeń?
    Jeżeli tak, to czy można temu jakoś zapobiec?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2009-01-02 22:34:56
    Temat: Re: zapach dymu w wentylacji
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 02 Jan 2009 22:47:31 +0100, Cyklista napisał(a):

    > Odległość między kominami- ok 4,5 m

    A ile mają wysokości nad kalenicę?

    > Czy to możliwe, żeby podmuchy wiatru wtłaczały spaliny z jednego komina
    > do kanałów wentylacyjnych drugiego tak że przez kratki wentylacyjne
    > dostają się do pomieszczeń?

    Tak.

    > Jeżeli tak, to czy można temu jakoś zapobiec?

    Podnieść kominy najczęściej.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 3. Data: 2009-01-03 00:03:57
    Od: Cyklista <c...@i...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > A ile mają wysokości nad kalenicę?
    Dokładnie nie mierzyłem, ale myślę, że jakieś 40 cm.

    > Podnieść kominy najczęściej.

    O ile (albo na jaką wysokość nad kalenicę)?
    Obydwa? Wtedy będą przecież dalej na tym samym poziomie.

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 4. Data: 2009-01-03 00:19:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 03 Jan 2009 01:03:57 +0100, Cyklista napisał(a):

    > Dokładnie nie mierzyłem, ale myślę, że jakieś 40 cm.

    Może być mało.

    > O ile (albo na jaką wysokość nad kalenicę)?

    Cholera wie. Zaryzykowałbym metr w górę.

    > Obydwa? Wtedy będą przecież dalej na tym samym poziomie.

    One tak, ale dach niżej.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 5. Data: 2009-01-03 00:33:58
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 3 Jan 2009 01:19:24 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Cholera wie. Zaryzykowałbym metr w górę.

    Gdzie widziałes komin wystawiony 1,5 metra nad kalenice? Chyba w
    elektrociepłowni.

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2009-01-03 00:44:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 3 Jan 2009 01:33:58 +0100, scream napisał(a):

    > Gdzie widziałes komin wystawiony 1,5 metra nad kalenice? Chyba w
    > elektrociepłowni.

    Tam, gdzie zawiewało dym z jednego do drugiego. Dom był przy zboczu i tak
    jakoś wiatr wiał, że dym z jednego komina leciał do drugiego....

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 7. Data: 2009-01-03 00:54:10
    Od: a...@g...com

    On 3 Sty, 01:44, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:
    > Dnia Sat, 3 Jan 2009 01:33:58 +0100, scream napisa (a):

    > Tam, gdzie zawiewa o dym z jednego do drugiego. Dom by przy zboczu i tak
    > jako wiatr wia , e dym z jednego komina lecia do drugiego....

    Panowie panowie.. Rozwazacie jak usunac objawy, a nie przyczyny!
    To, ze kanal wentylacyjny *zasysa* powietrze, zamiast go wypuszczac
    swiadczy o zlej wentylacji (abstrahujac od sytuacji wyjatkowych - b.
    niskie cisnienie etc:)

    Cyklista - czy ten kominek ma doprowadzone powietrze z zewnatrz ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2009-01-03 01:43:43
    Od: Cyklista <c...@i...pl>

    a...@g...com pisze:

    > Cyklista - czy ten kominek ma doprowadzone powietrze z zewnatrz ?
    > pozdr.
    Ma doprowadzone z zewnątrz przez piwnicę kanałem wentylacyjnym, który
    powyżej wylotu jest zaślepiony i dalej służy jako wywiewny, tak więc
    powietrze zasysane z piwnicy nie miesza się (bezpośrednio) z powietrzem
    wyrzucanym przez komin.
    W pomieszczeniu z kominkiem dymu nie czuć a tu przecież przewód
    spalinowy i wentylacyjny są obok siebie.
    W górnej łazience ani w kuchni też nie czuć.
    Zapach jest odczuwalny tylko w dolnej łazience i w pralni, ale to 2
    najmniejsze pomieszczenia w domu...

    Tak... właśnie sobie pomyślałem, że w takim razie przyczyną może być
    brak otworów nawiewnych w drzwiach. Czy mam rację?
    Wprawdzie w pralni pod kocioł gazowy jest doprowadzony nawiew z piwnicy,
    ale to może za mało...

    pozdrawiam

    Perzemek

  • 9. Data: 2009-01-03 08:42:42
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Cyklista wrote:

> [...]
    > brak otworów nawiewnych w drzwiach. Czy mam rację?
    > Wprawdzie w pralni pod kocioł gazowy jest doprowadzony nawiew z

    :))))))))))))))

    poczytaj odrobinę o wentylacji, zanim udusisz się we własnym domu...

    założyłeś plastyki, wszędzie uszczelki i chcesz żeby Ci jeszcze wywiewało
    powietrze...
    ciesz się tylko, że z kanalizacji Ci nie zawiewa ;]

    --
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-01-03 09:26:07
    Od: Cyklista <c...@i...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

    > założyłeś plastyki, wszędzie uszczelki
    W którym miejscu napisałem, że mam plastykowe okna?
    i chcesz żeby Ci jeszcze
    > wywiewało powietrze...

    > ciesz się tylko, że z kanalizacji Ci nie zawiewa ;]
    A skąd wiesz, że nie zawiewa? ;)

    Pozdrawiam

    Przemek