  • 41. Data: 2013-01-25 15:43:42
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza użytkowego
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 stycznia 2013 15:38:17 UTC+1 użytkownik kiki napisał:
    > Chyba kryzys budowlany nie ?

    Zima

    Chociaz cos sie buduje:
    Pisałem wczesniej o dużym budynku niedaleko mnie, gdzie strop na mrozie lali.
    Robota az wre
    wre az miło patrzec: jedna ekipa więżbę robi i deskowanie, inna okna wstawia a w
    środku instalacje juz robią. Dzisiaj u nas minus 8 a chłopaki działaja.
    Organizacja budowy super.

  • 42. Data: 2013-01-25 23:15:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 stycznia 2013 15:43:42 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Pisałem wczesniej o dużym budynku niedaleko mnie, gdzie strop na mrozie lali.

    U mnie w centrum miasta wlasnie skonczyli ocieplac duza kamienice (ktora miasto
    pozwolilo "wyremontowac przez wyburzenie i wybudowanie od nowa" (serio)) -
    przyklejenie styro to jeszcze pikus ale na to poszla siatka + 2 x klej. Dzisiaj
    przejezdzalem - jeszcze ladny ciemny, mokry kolor mialo hm... :)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2013-01-25 23:30:58
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]

    > lali.

    > Dzisiaj przejezdzalem - jeszcze ladny ciemny, mokry kolor mialo hm... :)))

    To są imbecyle. Jak ci co wylewali pas w Modlinie.Nawet jakby wiedzieli, że
    xle robią to i tak by bezmyślnie robili.

  • 44. Data: 2013-01-29 10:55:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "kiki" napisał w wiadomości grup

    > Ostatnio w ogóle nie ma żadnych pytań o budowę czy jak tam coś zrobić, a
    > zdjęć do oceny nikt już nie daje.
    > Chyba kryzys budowlany nie ?

    A może po prostu zmęczenie? Ci co się znają i mają doświadczenie to już im
    się nie chce odpowiadać po raz eNty na to samo pytanie a inni to chwilowi
    pytacze, którzy szybko znikają po kilku postach.

    A co do braku pytań to np. na moje jak najbardzoiej konkretne pytanie z 9.01
    o przymocowanie wełny dostałem zero odzewu. Rozumiem, że problem nietypowy,
    bo zwykle się tylko sznuruje, ale dawniej na takie pytanie byłoby co
    najmniej kilka odpowiedzi z różnymi pomysłami. Sam wpadłem na kilka
    rozwiązań, ale byłem ciekaw innych pomysłów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 45. Data: 2013-02-05 12:31:53
    Od: s...@s...pl

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2013 14:13:20 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > W jaki sposob zapewniasz na budowie wlasciwa temperature skladnikow? Jak robisz to
    w zime przy -20, a jak w lato przy +30 ?

    Reaktor do pianki posiada takie możliwości, doraźnie reguluje się temperaturę
    składników.
    W zimie pianki się nie tryska, w lecie przy +30 trzeba uważać, żeby nie przerastała i
    obniża się temperaturę składników.

    > Mierzysz wilgotnosc kazdemu? Jak jest za wysoka to nie podejmujesz sie roboty i
    mowisz, ze mozemy sprobowac za dwa lata jak wyschnie ? :)

    Wilgotność względną w powietrzu mam podaną w aplikacjach na smartfona, jednak
    wilgotności więźby już tym nie zmierzę. Czasami pożyczam wilgotnościomierz do drewna,
    ale generalnie uświadamiam klienta, że jest takie ryzyko i to on podejmuje decyzje
    czy robimy. Na surowa więźbę nigdy nie tryskamy, nawet jak się klient upiera.

    > Myjesz cale deskowanie i krokwie przed natryskiem ?

    Nie myję, szlifuje się drewno. Jak szlifowanie nie usuwa tłuszczu bo jest głęboko to
    sprawdza się jak duża to powierzchnia. Jak plama jest niewielka i nie przekracza 10%
    powierzchni na którą natryskujemy to tak zostaje.

    > Piana zamknietokomorkowa kurczy sie - nawet natrysnieta w idealnych warunkach.
    Natrysnieta na plyte OSB - wykrzywia ja w "luk". Predzej czy pozniej gdzies pojawi
    sie pekniecie. Ludziom to peka po roku, dwoch! Nie, ze odrazu. Jak kogos akurat nie
    ma w domu to nawet nie wie, ze peklo (a nawet jak jest to moze pomyslec ze krokwie
    strzelaja). Dlatego nie ma reklamacji - bo nikt nie wie czy i w jakim stopniu ten
    material jest popekany pod KG.

    Zawsze można zrobić badanie termowizyjne.
    Zgadzam się, że wymiary pianki się zmieniają w czasie(opisują to aprobaty), jednak
    mając taką świadomość można to zminimalizować. Nie będę tu na forum opisywał patentów
    dla konkurencji, dlatego tego nie opiszę.

    pozdr.
    silpur

    P.S. to że nie odpisuje z szybkością karabinu maszynowego oznacza tylko tyle, że mam
    dużo pracy przed sezonem.

  • 46. Data: 2013-02-05 12:49:23
    Od: p...@t...pl

    W dniu niedziela, 20 stycznia 2013 10:52:24 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Jako wykonawca Twoje opinie sa kompletnie za przeproszeniem z dupy wziete - piana
    ludziom peka i to jest fakt - pokazany na kilku zdjeciach roznych uzytkownikow, na
    forum muratora :) Sprobuj z nimi podyskutowac ze piana jest taka fajna - jak trzeba
    sciagac cala wykonczona zabudowe KG. Kij w oko z gwarancja 10 lat jak po dwoch latach
    trzeba robic remont generalny polowy dachu!

    > pozdr.
    >

    > --
    >
    > Adam Sz.

    Dodam że już ludzie główkują nad tym jak podczas natrysku pianki umieścić siatkę z
    wł. szkl. w jej warstwie :). A sama pianka pistoletowa znakomicie się nadaje na
    rozpałkę do kominka.