  • 1. Data: 2012-12-21 14:48:20
    Temat: Ocieplenie ścian od wewnątrz
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam

    Pewien młody członek rodziny dostał mieszkanie od miasta. Budynek jest w
    takim stanie, że raczej długo nie postoi, chyba że miasto jakoś nagle
    wygra na loterii i będzie miało pieniądze na remont. to zupełnie inna
    historia.
    Tak czy siak plan jest taki aby ocieplić ściany od wewnątrz. czy lepiej
    będzie:

    ściana, wełna, płyta KG, minimum gładzi

    czy

    ściana, styropian, siatka gładź

    ma to jakieś znaczenie. będzie lepiej styropianem czy wełną?

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2012-12-21 15:03:14
    Temat: Re: Ocieplenie ścian od wewnątrz
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <N...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ściana, wełna, płyta KG, minimum gładzi
    >
    > czy
    >
    > ściana, styropian, siatka gładź
    >
    > ma to jakieś znaczenie. będzie lepiej styropianem czy wełną?

    w celu odcięcia wilgoci wewnętrznej dałbym; sciana-styro-siatka/klej-folia w
    płynie- jakis tynk

    b.

  • 3. Data: 2012-12-21 16:51:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    a.pl...

> [...]
    > czy
    > ściana, styropian, siatka gładź
    > ma to jakieś znaczenie. będzie lepiej styropianem czy wełną?

    W dużym skrócie przy wełnie będzie mniej grzyba :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-12-21 19:21:14
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > W dużym skrócie przy wełnie będzie mniej grzyba :-)

    łatwiejszy dostęp pary to mniej grzyba?

    b.

  • 5. Data: 2012-12-21 20:45:51
    Od: a...@g...com

    > W dużym skrócie przy wełnie będzie mniej grzyba :-)

    nieraz juz spotkalem sie z takim stanowiskiem. wyjasnisz jak to mozliwe?
    bo wg mnie imo dopuszczenie wilgoci do kontaktu z mostkiem termicznym to skropliny i
    hodowla. ale bardzo chetnie zmienie zdanie.
    do watkodawcy:
    znam dom gdzie dokleili styro do sciany na tzw plackach zeby byla wentylacja.
    nie zagladalem za to styro ale przeczuwam katastrofe bo w pokoju wali grzybem jak
    przy hodowli pieczarek.... juz kilka lat to stoi.
    jest specjlny system na ocieplenia od wewnatrz. lepi sie takie lekkie gazobetony.
    tworcy uznali ze lepiej jest jak wilgoc wlezie w sciane przez te bloczki ale po zimie
    odeschnie. nie pamietam nazwy firmy ale to wielka firma i chyba wiedza co robia. cena
    jednak poraza(ła) wtedy jak sprawdzalem. moze sie zmienilo.
    poczytaj.
    ja osobiscie przylepilem na probe stryro do sciany na fest. staralem sie zupelnie
    odciac doplyw pary do zimnych miejsc. ale to proba jest i zobacze jak to bedzie za
    jakis czas. i to w takim korytarzu wiec raczej lajtowa sprawa.
    w pokoju to bym moze i nie mial odwagi.
    moja droga to klej w puszcze, akurat u mnie tytan, niebieski taka piana....
    kladziesz tak jak napisane plus ja dalem jeszcze troche miedzy plyty. narazie wisi
    gole styro. jak mi sie to ma na leb zwalic to wole zeby to byly same plyty niz razem
    z wykonczeniem.
    idzie z tym pierwsza zima.
    a - jakbys ryzykowal taka akcje to dobrze przygotuj sciany. przygotowac jak do
    malowania i zagruntowac przed. imo jak nie daliscie rady jesienia to teraz sens
    sredni. wilgoc juz jest w scianie i zamkniecie jej tam to chyba by nie bylo
    najszczcesliwsza opcja....
    pozdro.

  • 6. Data: 2012-12-21 21:22:12
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    młody ma klucze do mieszkania 5 dni. oficjalnie na wiosnę ma się
    wyprowadzić od rodziców -ale ja tego nie widzę. co do mieszkania,
    wymyśla takie farmazony, że nie mam zamiaru mu pomagać tego zepsuć, ale
    chętnie go ostrzegę, bo ponoć tylko ja z rodziny jeszcze jakoś potrafię
    dotrzeć do jego mózgu.

    > moja droga to klej w puszcze, akurat u mnie tytan, niebieski taka piana....

    daj proszę linka do tego produktu. ja się nawet zastanawiałem czy nie
    dałoby się natryskiwać pianki montażowej na ścianę. tzn są firmy które
    to robią, ale ja bym chciał samodzielnie. jeśli ów klej tytan w puszce
    zamienia się na piane- było by ekstra.

    ToMasz

  • 7. Data: 2012-12-21 23:48:18
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Osobiście zrobiłbym to na wełnie , folii i stelażach ...

    Czyli robimy ścianki oddalone powiedzmy o 5cm od każdej ściany zewnętrznej.
    Wewnątrz wkładamy wełnę 5cm , w profile wkładamy następną wełnę 5cm , na to
    folię paraizolacyjną (żółtą) i na to KG.

    Wilgoć nie wejdzie do domu bo chroni folia , wilgoć zostanie jak już
    wywalona na zewnątrz domu ...

  • 8. Data: 2012-12-22 09:51:56
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > ściana, wełna, płyta KG, minimum gładzi
    >
    > czy
    >
    > ściana, styropian, siatka gładź
    >
    > ma to jakieś znaczenie. będzie lepiej styropianem czy wełną?

    ściana/multipor ytonga - 2 lata temu tak ocieplałem jedno mieszkanie - 0
    grzyba i przyjemnie w dotyku "ciepła" ściana:-)

    uciu

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    7826 (20121221) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

  • 9. Data: 2012-12-23 19:35:13
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

> [...]
    > historia.
    > Tak czy siak plan jest taki aby ocieplić ściany od wewnątrz. czy lepiej

    Musi być paroizolacja pomiędzy G-K a ociepleniem.
    T.

  • 10. Data: 2012-12-24 09:45:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > nieraz juz spotkalem sie z takim stanowiskiem. wyjasnisz jak to mozliwe?
    > bo wg mnie imo dopuszczenie wilgoci do kontaktu z mostkiem termicznym to
    > skropliny i hodowla. ale bardzo chetnie zmienie zdanie.

    Jak wilgoć się dostanie za wełnę to się wydostanie z powrotem, a jak się
    dostanie za styropian to już tam zostanie aż się zmieni w grzyba (formalnie
    częściowo się wydostanie przez ścianę zewnętrzną).

    Pozdrawiam
    Ergie