  • 91. Data: 2013-07-09 15:39:08
    Temat: Re: Odmienne podejście do budowania.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Nie tak prosto.
    > Jeżeli masz tę nieruchomość na kredyt hipoteczny, to nie sprzedaż poniżej
    > pewnej wartości, bo zostaniesz bez niczego i z resztką kredytu na karku.

    To jest prawda tylko w przypadku zlecenia budowy. Dla przykładu koszt
    działki 100tys, koszt materiałów 250tys, koszt robocizny 150tys.

    Jeśli po 10 latach ceny domów polecą o połowę w dół to:
    - w przypadku zlecenia budowy mamy dom o wartości 250 tys i 250 tys
    pozostałych do spłaty
    - w przypadku samodzielnej budowy dom o wartości 250 tys i 175 tys do spłaty

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 92. Data: 2013-07-09 16:00:03
    Od: MK <m...@g...pl>

    W dniu 2013-07-09 14:19, Adam pisze:

    > Do pradu..... Typowy mieszczuch :D Na pradzie uwedzisz szyneczke taka sama
    > jak uwedzona na dymie ze spalonego drewna drzewa owocowego? Jablonki, wisni...
    > Zapomnij :-) Tak samo mozesz sobie kupic kominek na prad. Tak czy siak beda
    > to tylko slabe zamienniki :)

    Może najpierw poczytaj jak to działa a potem wyśmiewaj?
    --
    M.

  • 93. Data: 2013-07-09 17:36:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 lipca 2013 16:00:03 UTC+2 użytkownik MK napisał:

    > Może najpierw poczytaj jak to działa a potem wyśmiewaj?

    Obojetnie jakby to nie dzialalo - na bloku nie spalisz NIGDZIE prawdziwego
    drewna legalnie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 94. Data: 2013-07-09 17:48:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Obojetnie jakby to nie dzialalo - na bloku nie spalisz NIGDZIE prawdziwego
    > drewna legalnie.

    Znam dwa mieszkania z legalnie zrobionym kominkiem na prawdziwe drewno, więc
    chyba jednak się da :-) Owszem trzeba mieć osobny kanał dymowy i wentylację,
    ale to nie jest problem nie do przeskoczenia. W jednym przypadku (kamienica)
    połączone były dwa mieszkania więc były dwa kominy a na potrzeby CO
    wystarczał jeden, w drugim przypadku (blok) było to mieszkanie na ostatnim
    piętrze i komin został dobudowany.

    Owszem wymaga to trochę papierkologii, ale da się.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 95. Data: 2013-07-09 22:01:37
    Od: MK <m...@g...pl>

    W dniu 2013-07-09 17:36, Adam pisze:

    > Obojetnie jakby to nie dzialalo - na bloku nie spalisz NIGDZIE prawdziwego
    > drewna legalnie.
    > pozdr.

    Ale nie rozpatrujemy tu czy to jest legalne czy nie, tylko jak działa.
    --
    M.

  • 96. Data: 2013-07-09 22:03:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 lipca 2013 22:01:37 UTC+2 użytkownik MK napisał:

    > Ale nie rozpatrujemy tu czy to jest legalne czy nie, tylko jak działa.

    Dla mnie wedzenie miecha w bloku to totalny hardcore :-)
    Ale w sumie to tez moze byc hobby i adrenalinke podnosi!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 97. Data: 2013-07-09 22:48:22
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Mapy google - Pysząca do Poznań ul.Szwajcarska (centra Handlowe, Kina,
    >Malta etc.) 1 miejscowość po drodze - wioska z >długości 300 - 400 m - a
    >tak to ładna droga z obwodnicami Śremu i Kórnika

    Galerie i centra w większości są położone poza centrum , a raczej na
    obrzeżach ...

    Nie wiem czy masz dzieci (a sądzę że nie) , ale niestety szkoły ,
    przedszkola , żłobki są położone jednak w miastach i trzeba tam dzieci
    dostarczyć i odebrać i te 40km a nawet więcej (bo raczej znajdują się w
    centrum) to nie jest fajne ;)

    Ja bym się nigdy nie zdecydował na taką odległość od miasta. Mam 2 córeczki
    i do żlobka i przedszkola chodzą do miasta , bo na wsi nie ma i trzeba je
    jakoś dostarczyć ...

    Później dzieci też będą chodziły do szkoły i znów problem ...

    Niestety czym dalej działka od miasta to cena spada bardzo szybko ...
    Za cenę mojej działki zapewne działkę położoną z 10-20km dalej dostałbym
    działkę 3x większą.

    Jak dla mnie jakbym był emerytem to fajnie , bo miałbym działkę dużo większą
    i bardziej "niezamieszkałą" , ale obecnie szkoda by mi było tracić dużo
    więcej czasu na dojazdy ...

  • 98. Data: 2013-07-09 22:52:14
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Znam dwa mieszkania z legalnie zrobionym kominkiem na prawdziwe drewno,
    >więc chyba jednak się da :-) Owszem trzeba mieć osobny kanał dymowy i
    >wentylację,

    Są osiedla (bloki) w których każde mieszkanie ma komin spalinowy i może być
    tam kominek ...

    W Toruniu jest takie już stare osiedle (rezydencja) na Skarpie , gdzie były
    same duże "apartamenty" , wszystkie z widokiem na Wisłę i itd. Było to
    kiedyś pierwsze takie luksusowe osiedle ;)

    Zapewne jest więcej takich osiedli ...

  • 99. Data: 2013-07-09 23:04:06
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    > Nie wiem czy masz dzieci (a s�dz� �e nie) , ale niestety szko�y ,
    >
    > przedszkola , ��obki s� po�o�one jednak w miastach i trzeba tam dzieci
    >
    > dostarczy� i odebra� i te 40km a nawet wi�cej (bo raczej znajduj� si� w
    >
    > centrum) to nie jest fajne ;)

    Nie wiem, czy miastowi są tego świadomi, ale dzieci wiejskie także chodzą do szkół -
    i to nie tylko tych w stolicach województw. Miasta powiatowe są oddzielone od siebie
    z 40 - 50 km, a gminne kilkanaście kilometrów. Nie trzeba wozić dziecka 40 - 50 km do
    szkoły/przedszkola - paranoja.

  • 100. Data: 2013-07-09 23:12:01
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 9 lipca 2013 17:36:31 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Obojetnie jakby to nie dzialalo - na bloku nie spalisz NIGDZIE prawdziwego

> [...]

    Dlaczego mnie nie dziwi że jak ktoś nie ma pojęcia to zawsze wie najlepiej.
    Elektryczna wędzarnia zużywa na 8 godzin równowartość kilku małych paczek zapałek. To
    taka mniej oszczędna. Nowocześniejsza z generatorem tarciowym tyle drewna co jest w
    dwóch ołówkach. Dlatego wszystko co jest w niej wędzone jest zdrowsze. Bo nie
    oblepione smołą z taczki drewna.