  • 181. Data: 2013-07-25 03:10:20
    Temat: Re: Odmienne podejście do budowania.
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 25 lipca 2013 00:58:20 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    takimi co na kredyt zbudowali. Są jeszcze tacy co odśnieżać ulice przed domem muszą.
    Jak tylko zima się zaczyna wysyp takich tematów.

    > A pogadaj z takimi co wynajmuja! Musza placic swojemu panu, remontu zrobic
    >
    > nie moga bo szkoda w nieswoje ladowac, a pan moze w kazdym momencie przyjsc
    >
    > i powiedziec "wypierdalaj czarnuchu, znalazlem sobie lepszego sponsora" -
    >
    > ci to dopiero maja przesrane, ciagle w stresie :)
    >
    > pozdr.
    >

    > --
    >
    > Adam Sz.

    I znowu ktoś kto nie ma zielonego pojęcia jak ten od ulicy Orlej zabiera głos.
    Wynajem mieszkań to kawałek poważnych usług. Są dwa rodzaje najmu. Najem okazjonalny,
    Kowalski wynajmuje swoje mieszkanie Malinowskiemu. Poczytaj na czym polega i co ma do
    roboty w takim przypadku notariusz. I najem będący działalnością gospodarczą. Ktoś ma
    kilka domów z mieszkaniami i je wynajmuje. W pierwszym przypadku prawie zawsze
    wynajmuje się mieszkanie w pełni wyposażone. Szafy, telewizory, pralka automatyczna
    zmywarka itp już w nim są. Ktoś z rodziny wynajmuje w ten sposób mieszkanie w
    Warszawie. Czynsz za ok 40m2 2000złotych. Druga forma to wynajmowanie mieszkania
    pustego. Są w nim podłogi, instalacje, kuchenka, łazienka i toaleta z podstawowymi
    urządzeniami. W pierwszym przypadku podpisuje się umowę na czas określony i warunkiem
    zawarcia umowy jest wskazanie przez najemcę miejsca do którego się przeprowadzi po
    wygaśnięciu umowy. W przypadku gdy najemca płaci umówiony czynsz i nie dewastuje
    mieszkania wymówienie umowy przez właściciela przed jej zakończeniem jest praktycznie
    niemożliwe a przynajmniej nie opłacalne. W drugim przypadku lokator nabiera praw
    jakie gwarantuje mu ustawa. Jeśli płaci czynsz i nie dewastuje mieszkania wymówienie
    takiej umowy bez stosownego porozumienia stron jest niemożliwe. Najemca ma w tym
    zakresie więcej praw. Może wymówić umowę. Wynajmujący nie ma najmniejszej szansy.
    Maksymalna wysokość czynszu jest regulowana przez państwo, nie może być wyższy niż 3%
    wartości odtworzeniowej. Jeśli by z jakiś względów spadła wartość odtworzeniowa to
    czynsz z mocy ustawy będzie musiał być obniżony. W praktyce oznacza to niezmienność
    stawki czynszu przez wiele lat. A co jak nie płaci czynszu albo (i) dewastuje? Bez
    wyroku sądu się nie da nikogo wyrzucić. Żeby eksmisja mogła dojść do skutku w takim
    przypadku gmina musi wskazać mieszkanie zastępcze. Wynajęcie w Łodzi mieszkania z
    normalnym czynszem nie jest łatwe. Normalny w Łodzi to od 6 do 15 zł/m2. Właściciele
    boją się wynajmować ludziom bez rekomendacji. Przejechał się na takich co wynajęli i
    nie mogli się ich latami pozbyć bo nie płacili czynszu. Nawet w przypadku gdy najemca
    pójdzie do więzienia, znam taki przypadek, sąd pomimo nie płacenia czynszu nie
    zgodził się na eksmisję. Od pięciu lat stoi ładne mieszkanie i właściciel budynku nie
    może do niego wejść tak żeby było to zgodne z prawem. Czy najemca może robić
    ulepszenia i remonty. Oczywiście. Ma prawo do odliczania w czynszu udokumentowanych
    wydatków jakie poniósł. Oczywiście na remont lub ulepszenie zgodę musi wyrazić
    właściciel. Nigdy nie miałem z tym problemu. Nowe okna, ocieplenie stropu, wymiana
    drzwi wejściowych, naprawa podłóg. Za to wszystko zwrócił mi właściciel w czynszu.
    Takie wypierdalaj, jak piszesz, dla najemcy jest możliwe tylko w przypadku
    wynajmowania w szarej strefie i może skończyć się dla właściciela mieszkania sporą
    karą z US. Szybciej można dom stracić przez jakieś działania w stylu nie spłacony
    kredyt, wysoką karę z US niż być wyrzuconym z wynajmowanego mieszkania.

  • 182. Data: 2013-07-25 03:11:33
    Od: k...@g...com

  • 183. Data: 2013-07-25 08:29:51
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 24 Jul 2013 05:37:32 -0700 (PDT), k...@g...com
    napisał(a):

    > Orla 17/19 to praktycznie centrum Łodzi. Są tam kamienice w których mieszkała kadra
    kierownicza zatrudniona u fab

    Brawo mistrzu, nadal masz te swoje 7zł za m2 czy celowo to pominąłeś?
    Chyba trzeba będzię dać Ci PLONKA bo zaczynasz być irytująco-denerwujący.

    --
    Franc

  • 184. Data: 2013-07-25 08:39:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 lipca 2013 08:29:51 UTC+2 użytkownik Franc napisał:
    > Brawo mistrzu, nadal masz te swoje 7zł za m2 czy celowo to pominąłeś?
    >
    > Chyba trzeba będzię dać Ci PLONKA bo zaczynasz być irytująco-denerwujący.

    Daj mu jeszcze szanse. Może chociaz linka zapoda z tymi mieszkaniami na wynajem po
    100-150zł? Myslę że sporo nie tylko studentów byłoby zainteresowanych.

  • 185. Data: 2013-07-25 09:26:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Franc wrote:

    > Brawo mistrzu, nadal masz te swoje 7zł za m2 czy celowo to pominąłeś?
    > Chyba trzeba będzię dać Ci PLONKA bo zaczynasz być
    > irytująco-denerwujący.

    Abstarhując od tego z kim dyskutujecie, to nie bardzo rozumiem
    dlaczego do przywołanych cen wynajmu za m2 usiłujecie porównać cenę
    sprzedaży. Macie jakiś przelicznik, że 7zł/m2 w wynajmnie to jest
    jakieś 400 razy więcej za m2 przy sprzedaży?

  • 186. Data: 2013-07-25 09:29:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Abstarhując... wynajmnie

    Przepraszam za te potwory, ale widzę to dopiero teraz.
    Choć ta pierwsza literówka jest intrygująca :-)

  • 187. Data: 2013-07-25 09:33:30
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 25 Jul 2013 09:26:23 +0200, cef napisał(a):

> [...]
    > sprzedaży. Macie jakiś przelicznik, że 7zł/m2 w wynajmnie to jest
    > jakieś 400 razy więcej za m2 przy sprzedaży?

    Nigdzie w Polsce nie spotkałem się z tym, żeby można było wynająć lokal
    użytkowy albo mieszkanie za czynsz miesięczny liczony po 7 zł/m2. Tym
    bardziej, że ten sam UM sprzedaje mieszkania po cenach niemalże rynkowych.
    Taki związaek widzę.

    UM wynajamuje za psie pieniądze (niemalże bezczynszowo), ale sprzedaje po
    rynkowych. Czujesz tę bzdurę?

    --
    Franc

  • 188. Data: 2013-07-25 09:47:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 lipca 2013 09:26:23 UTC+2 użytkownik cef napisał:
> [...]
    > sprzedaży. Macie jakiś przelicznik, że 7zł/m2 w wynajmnie to jest
    > jakieś 400 razy więcej za m2 przy sprzedaży?

    http://www.szybko.pl/wynajem/komercyjne/lokal_usługo
    wy/Łódź/Śródmieście

    Kogutek pisał o 7zł za m2 lokalu w centrum oraz o mieszkaniach za 100-150zł wynajem.
    Ńie jestem z Łodzi ale z tego co w necie znalazłem to wynika że tak dobrze nie ma.
    Kogutek więc po raz kolejny pisze bzdury

  • 189. Data: 2013-07-25 09:56:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Franc wrote:

> [...]
    > niemalże rynkowych. Taki związaek widzę.
    >
    > UM wynajamuje za psie pieniądze (niemalże bezczynszowo), ale
    > sprzedaje po rynkowych. Czujesz tę bzdurę?

    Hmmm, wpisując w gratka.dom (łódzkie) ograniczenie ceny do 500zł-mieszkania,
    wynajem-
    są oferty takie: 500zł za 44m2 czy 450zł za 44,80m2 czy pokój za 8zł/m2-
    średnio około 10zł/m2,
    więc to dość blisko 7zł.
    http://dom.gratka.pl/mieszkania-do-wynajecia/lista/l
    odzkie,lodz,500,cd.html
    Można przyjąć założenie, że te bardziej atrakcyjne cenowo
    nawet nie trafiają na tablicę.
    No i nie czuję, bo to jest jak widać blisko cen rynkowych.
    (pomijam rzeczywiste rozbieżnosci, ale ogólnie
    pojęcie o cenie można sobie wyrobić)

  • 190. Data: 2013-07-25 13:21:49
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 25 lipca 2013 09:56:31 UTC+2 użytkownik cef napisał:

> [...]
    >
    > nawet nie trafiają na tablicę.
    >
    > No i nie czuję, bo to jest jak widać blisko cen rynkowych.
    >
    > (pomijam rzeczywiste rozbieżnosci, ale ogólnie

    To są ceny wyjściowe. Do negocjacji. Za mieszkanie 78 m2 czynsz wynosi 480 złotych.
    Mieszkanie w centrum. Wiem bo co miesiąc tyle płacę. W czynszu ryczałt za wodę i
    śmieci. Teraz zdrożeje kilkanaście złotych bo śmieci droższe. Dwa miesiące temu
    przeniosłem się z warsztacikiem w którym uprawiam hobby. Znalazłem pomieszczenia
    półtora kilometra od mieszkania. 35m2 czynsz 280 złotych. To po 8 zł za pomieszczenia
    użytkowe w centrum łodzi. Oczywiście są i pomieszczenia dużo droższe. Mnie wystarcza
    standard jaki tam jest. Mam wodę, prąd i piec na węgiel, dostęp do toalety. Sąsiednią
    niedużą halę pofabryczną, jakieś 300m2 wynajmują na spółkę adwokat z dentystą. Łódki
    sobie w niej trzymają, naprawiają, malują. Płacą po 7 bo od razu dużo wynajmują. Na
    obrzeżach pomieszczenia magazynowe po 5 złotych z metra można wynająć bez problemu.
    Ty Kris jesteś kretynem z urodzenia czy tylko udajesz. 100-150 złotych to jest górką
    ponad czynsz dla właściciela mieszkania. Jak czynsz 200 to cena najmu 300. Nie sto za
    wynajęcie tylko sto zysku przed podatkiem. Indywidualne wynajmowanie mieszkań w Łodzi
    jest całkowicie nie opłacalne. A i tak ludzie się cieszą bo nie płacą czynszu jak
    wynajmą. A gdyby nie wynajęli to albo by musieli zdać, sprzedać ( tylko komu), albo
    płacić czynsz za mieszkanie w którym nikt nie mieszka. Liczą że coś się zmieni i
    kiedyś da się zarobić. Ale w Łodzi się nie da bo za kilka lat w Łodzi będzie
    mieszkało mniej ludzi niż w 1939 roku a mieszkań jest ze cztery razy więcej niż było
    wtedy.