  • 1. Data: 2011-07-08 08:03:29
    Temat: Odp: Re: Re: ile czego da przy ogrzewaniu podłogowym na piętrze?
    Od: shaman <g...@m...pl>

    Dlaczego? Kotły gazowe mają już w sobie wszystko co potrzebne do połączenia
    podłogówki z grzejnikami? Czy może odwrotnie - trzeba coś dokupować do podłogówki?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-07-08 08:36:56
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik shaman napisał:
    > Dlaczego? Kotły gazowe mają już w sobie wszystko co potrzebne do połączenia
    podłogówki z grzejnikami? Czy może odwrotnie - trzeba coś dokupować do podłogówki?

    Nie wiem do czego się odnosisz, bo Twoja wypowiedź jest jako nowy wątek,
    a nic nie zacytowałeś...,

    ale odnośnie kotłów gazowych i podłogówki, to chodzi o to, że te kotły
    mogą pracować przy niskiej temperaturze czynnika grzewczego - np 30 stC
    - i taką wodę można tłoczyć bezpośrednio do podłogówki.

    W kotłach stałopalnych taki numer jest nie do wykonania, bo muszą one
    pracować przy dużo wyższej temp - ok 60 stC min - i gdybyś taką wodę
    wtłoczył do podłogówki, to goście by podskakiwali :-)... Bardzo
    niezdrowe byłoby takie ogrzewanie.

    Dlatego dla kotłów stałopalnych stosuje się zawory mieszające wodę
    zasilającą z wodą z powrotu, by uzyskać odpowiednią temperaturę - u mnie
    w największe mrozy ub zimy miałem ustawioną temperaturę na podłogówkę ok
    33 stC.
    Ja steruję tym ręcznie, ale można też zastosować sterownik pogodowy i
    sterować takim zaworem za pomocą siłownika - automatycznie :-)

    pozdr
    Robert G