  • 11. Data: 2011-05-10 09:53:44
    Temat: Re: przesunięcie płotu
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Tak abstrahujac od pytania, czy gdyby minelo wiecej niz 20 lat (tyle
    chyba jest na zasiedzenie w dobrej wierze) lub 30 (w zlej) to plot
    bylby juz wlasnoscia sasiada, i moglby sobie z nim robic co chce
    (zabrac) ?

    a.

  • 12. Data: 2011-05-10 10:16:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 10 May 2011 09:53:44 +0000, Wemif napisał(a):

    > Tak abstrahujac od pytania, czy gdyby minelo wiecej niz 20 lat (tyle
    > chyba jest na zasiedzenie w dobrej wierze) lub 30 (w zlej) to plot bylby
    > juz wlasnoscia sasiada, i moglby sobie z nim robic co chce (zabrac) ?

    To raczej ten kawałek gruntu byłby własnością autora 1-ego postu ;)

    A płot byłby umieszczony w granicy....

  • 13. Data: 2011-05-10 10:22:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.05.2011 09:42), kris kris wrote:
    > Witam
    >
    > Mam nagły problem - sąsiad nagle przedstawił mi dokumenty, mapki wg.
    > których płot graniczny postawiony 17 lat temu pomiędzy naszymi
    > działkami przebiega o 1,3m w głąb działki sąsiada. Koszty stawiania
    > płotu poniosła nasza rodzina (sąsiad nic).
    >
    > Dokumenty są autentyczne i nie ma co z nimi dyskutować - jeżeli nie
    > zrobimy tego w ciągu 2 tygodni wniesie sprawę do sądu.
    > Niedawno robiono u nas pomiary geodezyjne i te nieścisłości wyszły z
    > niedokładności pomiarów 17 lat temu a aktualnymi.

    Płot płotem, ale może są dokumenty na to że użytkowałeś te 1.3 m od 20
    lat? Wtedy miałbyś to zasiedzone(zasiedziane?)

    p. m.

  • 14. Data: 2011-05-10 10:43:24
    Od: kris kris <k...@g...com>

    On 10 Maj, 12:22, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Płot płotem, ale może są dokumenty na to że użytkowałeś te 1.3 m od 20
    > lat? Wtedy miałbyś to zasiedzone(zasiedziane?)
    >
    > p. m.

    dokumentem jest akt notarialny ale to chyba w tym przypadku nie ma
    znaczenia
    Co do użytkowania pasa ziemi pod płotem 1,3m to użytkował go tylko mój
    pies biegając wzdłuż niego :)

  • 15. Data: 2011-05-10 10:58:59
    Od: Kuba <...@...pl>

    jeżeli nie chcesz się z nim (sąsiadem) bujać to postaw sobie nowy płot w
    rzeczywistej granicy a starego nie ruszaj - przecież nie na twojej
    działce stoi ;)

  • 16. Data: 2011-05-10 13:08:24
    Temat: Odp: przesunięcie płotu
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:iqaup4$cjh$...@n...dialog.net.pl...

    > A jak wygląda usytuowanie tego płotu względem zabudowań po obu stronach i
    > orientacja względem stron świata?
    > Bo może warto by było przestawić płot, stawiając nowy, mający tak ze 4-5m? :>

    powyzej 2,2 trzeba zglosic, a jak bedzie mialo okna zaslaniac to na bank
    bedzie sprzeciw

  • 17. Data: 2011-05-10 13:23:49
    Od: "dK" <c...@c...pl>

    Użytkownik "kris kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    ================
    A masz jakiś papier, że to Twój płot?
    Ewentualnie może jakaś darowizna płotu? :)

    dK

  • 18. Data: 2011-05-10 14:07:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Kuba

    > jeżeli nie chcesz się z nim (sąsiadem) bujać to postaw sobie nowy płot w
    > rzeczywistej granicy a starego nie ruszaj - przecież nie na twojej
    > działce stoi ;)

    A nowym płotem niech będą kijki powiązane sznurkiem. ;)

  • 19. Data: 2011-05-10 15:18:55
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    In pl.soc.prawo jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl> wrote:

    > To raczej ten kawałek gruntu byłby własnością autora 1-ego postu ;)
    >
    > A płot byłby umieszczony w granicy....

    To może autor posta może wykazać, że używał w dobrej wierze ten fragment
    gruntu jeszcze 3 lata przed zbudowaniem płotu, wtedy nabyłby przez
    zasiedzenie.

    a.

  • 20. Data: 2011-05-10 17:01:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris kris wrote:
> [...]
    >
    > Czy są jakieś możliwości prawne, czy jakikolwiek sposób żeby wybrnąć z
    > tej sytuacji - chociaż przeciągnąć ile się da (za miesiąc urodzi mi

    ja bym jednak poszedł do prawnika, może to wyjdzie taniej niż przenoszenie
    płotu.

    czy masz dokumenty z których wynika że ten płot jest an twojej działce?

    jakaś mapka akty notarialne itp...?

    jeśli masz to sprawa imho nie jest taka oczywista jakby sie mogło wydawać.

    Jeśli w danych wytoczeniach były błędy to nie sadzę abyś ty miał ponosić za
    nie odpowiedzialność.

    rozumiem że 17 lat temu przy jakiejś okazji odbyło sie tyczenie granic i
    geodeta popełnił błędy, lub teraz geodeta popełnił błędy, bo to wcale nei
    jest wykluczone.

    U mnie geodeta też przy okazji ostatniego podziału działki coś popieprzył i
    wyszło mu że mam jeszcze 1.5 metra działki u sąsiadki. Potem sprawdził
    jeszcze raz i okazało sie że źle przyjął punkt stały.

    IMHO jeśli masz papiery wg których ten pas jest twój to wnoś sprzeciw
    przeciwko nowemu tyczeniu.