    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.rec.dom
    Subject: Re: przesunięcie płotu
    Date: Tue, 10 May 2011 19:01:32 +0200

    kris kris wrote:
    > Witam
    >
    > Mam nagły problem - sąsiad nagle przedstawił mi dokumenty, mapki wg.
    > których płot graniczny postawiony 17 lat temu pomiędzy naszymi
    > działkami przebiega o 1,3m w głąb działki sąsiada. Koszty stawiania
    > płotu poniosła nasza rodzina (sąsiad nic).
    >
    > Dokumenty są autentyczne i nie ma co z nimi dyskutować - jeżeli nie
    > zrobimy tego w ciągu 2 tygodni wniesie sprawę do sądu.
    > Niedawno robiono u nas pomiary geodezyjne i te nieścisłości wyszły z
    > niedokładności pomiarów 17 lat temu a aktualnymi.

> [...]

    ja bym jednak poszedł do prawnika, może to wyjdzie taniej niż przenoszenie
    płotu.

    czy masz dokumenty z których wynika że ten płot jest an twojej działce?

    jakaś mapka akty notarialne itp...?

    jeśli masz to sprawa imho nie jest taka oczywista jakby sie mogło wydawać.

    Jeśli w danych wytoczeniach były błędy to nie sadzę abyś ty miał ponosić za
    nie odpowiedzialność.

    rozumiem że 17 lat temu przy jakiejś okazji odbyło sie tyczenie granic i
    geodeta popełnił błędy, lub teraz geodeta popełnił błędy, bo to wcale nei
    jest wykluczone.

    U mnie geodeta też przy okazji ostatniego podziału działki coś popieprzył i
    wyszło mu że mam jeszcze 1.5 metra działki u sąsiadki. Potem sprawdził
    jeszcze raz i okazało sie że źle przyjął punkt stały.

    IMHO jeśli masz papiery wg których ten pas jest twój to wnoś sprzeciw
    przeciwko nowemu tyczeniu.