  • 1. Data: 2011-05-04 10:58:43
    Temat: jak zrobić łuk, deska, oparcie krzesła
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    szerokość 43,5
    wysokosc 28,5

    jak zrobić w miarę ładny łuk, zaokrąglenia z lewej i z prawej strony oparcia

    chciałem dość lekkim kątem jechać ku górze
    i dość krótkim kątem na górze skończyć
    i by tak samo było z obydwu stron

  • 2. Data: 2011-05-04 11:27:35
    Temat: Re: jak zrobić łuk, deska, oparcie krzesła
    Od: gary <g...@c...pl>

    W dniu 2011-05-04 12:58, zlotowinfo pisze:
> [...]
    > oparcia
    >
    > chciałem dość lekkim kątem jechać ku górze

    ja tego w ogóle nie widzę :)
    skrobnij jakiś szkic to będziemy wiedzieć o co Ci chodzi

  • 3. Data: 2011-05-04 11:29:58
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > oparcia
    >
    > chciałem dość lekkim kątem jechać ku górze

    Gotowanie i wygięcie do szablonu.

  • 4. Data: 2011-05-04 14:39:00
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Witam,
    widzialem, jak goscie robili ze sklejki deski kajtowe DIY.
    Podpierali deske z obu stron, srodek obciazali, pod spodem jakis
    czajnik parujacy stal (chyba).
    Albo "naparowanie" sklejki i przykrecenie sciskami do formy.

    Poszukaj w googlu "DIY kite boards", ew. zajrzyj na polskie/
    zagraniczne fora kitowe.

    Aha - jak zrobisz deske zamiast krzesla nie miej do mnie pretensji ;)

    pozdr
    Piotr

  • 5. Data: 2011-05-04 22:00:27
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "gary" <g...@c...pl> napisał w wiadomości
    > ja tego w ogóle nie widzę :)
    > skrobnij jakiś szkic to będziemy wiedzieć o co Ci chodzi

    http://panel.comze.com/oparcie1.jpg
    http://panel.comze.com/oparcie2.jpg
    http://panel.comze.com/oparcie3.jpg

    przydałby się jakiś program graficzny
    z centymetrami i łukiem bym to sobie sprawdził jaki kąt
    mi wygląda lepiej, druknął i odrysował

    nie wiem jeszcze jak bardzo ostro iść z kątem w pionie

  • 6. Data: 2011-05-05 05:51:26
    Od: gary <g...@c...pl>

    W dniu 2011-05-05 00:00, zlotowinfo pisze:
> [...]
    > mi wygląda lepiej, druknął i odrysował
    >
    > nie wiem jeszcze jak bardzo ostro iść z kątem w pionie

    Zaraz zaraz
    czyli tobie nie chodzi o łuk wygięcia deski (sklejki) tak żeby była
    wklęsła (pod plecy) tylko o łuk na linii cięcia tej deski a sama deska
    będzie płaska.

    Jeżeli dobrze zrozumiałem intencje to

    - ściągnąć inkscape
    - włączyć we właściwości strony siatkę w minimetrach
    - narysować swoje oparcie przy pomocy krzywych Besiera (można zastosować
    lustrzane odbicie połówki żeby było symetryczne)
    - wydrukować
    - przeprasować wydruk żelazkiem na deskę (jak druk atramentowy to na mokro)
    - piłka w dłoń i jazda

  • 7. Data: 2011-05-05 16:22:37
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 5 May 2011 00:00:27 +0200, zlotowinfo napisał(a):

    > przydałby się jakiś program graficzny
    > z centymetrami i łukiem bym to sobie sprawdził jaki kąt
    > mi wygląda lepiej, druknął i odrysował

    Kurczę, no po prostu fascynujące, jak sobie radzono z "giętymi" meblami w
    średniowieczu! Bez żadnych programów graficznych, drukarek??? Ale prymityw!
    :->
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

  • 8. Data: 2011-05-05 17:03:35
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Kurczę, no po prostu fascynujące, jak sobie radzono z "giętymi" meblami w
    > średniowieczu! Bez żadnych programów graficznych, drukarek??? Ale
    > prymityw!

    Teraz robi się dokładnie tak samo - szablon do którego przymocowywuje
    się element gorący, prosto z gotowania (części umeblowania, wręgi łodzi
    itp.) Szablon zapewnia powtarzalność.

  • 9. Data: 2011-05-06 09:26:17
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 05-05-2011 o 00:00:27 zlotowinfo <u...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > http://panel.comze.com/oparcie3.jpg
    >
    > przydałby się jakiś program graficzny
    > z centymetrami i łukiem bym to sobie sprawdził jaki kąt

    polecam Google Sketchup - darmowy i bardzo łatwy w obsłudze. Aby dojść do
    prawy wystarczy zobaczyć kilka treningowych filmików na YouTube a potem
    dostosować sobie skróty klawiaturowe do własnych potrzeb.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2011-05-08 10:50:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > Kurczę, no po prostu fascynujące, jak sobie radzono z "giętymi"
    > meblami w średniowieczu! Bez żadnych programów graficznych,
    > drukarek??? Ale prymityw! :->

    to idź sobie obejrzyj, tylko dokładnie te meble, że średniowiecza...

    wierz mi, nie chciałabyś takiej chały w domu.