  • 1. Data: 2011-04-28 05:06:48
    Temat: Instalacja głośnikowa w salonie
    Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl>

    Witam
    Z czasem zabiorę się za rozporwadzenie instalacji głośnikowej w salonie. W
    zasadzie sprawa prosta, główny panel w centralnym punkcie a od niego
    połączone 4 gniazda, lecz nie daje mi spokoju jaki przewód zastosować. Czy
    typowo połączeniowy (taki jak przy kolumnach) 2 x0,75 mm z miedzi
    beztlenowej czy jednak YDYp 2x1,0 mm?
    W salonie nie ma jeszcze tynków.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-04-28 11:56:34
    Temat: Re: Instalacja gło?nikowa w salonie
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> napisał(a):

> [...]
    >połączone 4 gniazda, lecz nie daje mi spokoju jaki przewód zastosować. Czy
    >typowo połączeniowy (taki jak przy kolumnach) 2 x0,75 mm z miedzi

    Im dluzszy kabel (a zeby dotrzec w salonie na tylne sorroundy bedzie dlugi)
    tym lepiej im grubszy. Kabelki 0,75 to badziew, kup porzadny miedziany kabel
    2x2.5mm., wystarczy taki za 2 czy 3 zl za metr. W grubszym kablu lepiej przenoszony
    jest tez bas, a straty beda mniejsze.
    Naprawde, nie bierz cienkiego szajsu i jak juz robisz porzadnie w salonie - to zrob
    to porzadnie.

  • 3. Data: 2011-04-28 12:41:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przesmiewca wrote:

    > Im dluzszy kabel (a zeby dotrzec w salonie na tylne sorroundy bedzie
    > dlugi)
    > tym lepiej im grubszy. Kabelki 0,75 to badziew, kup porzadny
    > miedziany kabel 2x2.5mm.,

    ja tam radze kupić normalny przewód jak do instalacji eletrycznej znaczy
    drut 2.5mm2

    a przewody głośnikowe są zwykle w gównianej izolacji kosmicznie zasiarczonej
    dzieki czemu miedź w nich śniedzieje atomowo.

  • 4. Data: 2011-04-28 13:23:33
    Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl>

> [...]
    >
    > a przewody głośnikowe są zwykle w gównianej izolacji kosmicznie
    > zasiarczonej dzieki czemu miedź w nich śniedzieje atomowo.

    Tak właśnie myślałem. 2x2,5 mm drut.

    Dzięki

  • 5. Data: 2011-04-28 18:08:04
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    >a przewody głośnikowe są zwykle w gównianej izolacji kosmicznie zasiarczonej
    >dzieki czemu miedź w nich śniedzieje atomowo.

    Mam kilkanascie metrow takiego przewodu od roku 2004, kiedy to kupilem
    ampli i nic takiego nie zuwazam przez przezroczysta izolacje. Przewod AFAIR 4 czy 5
    zl/m2.
    Jedyne co sniedzieje to w miejscu, gdzie jest zdjeta izolacja i nie zalutowany
    koniec.

  • 6. Data: 2011-04-29 08:12:45
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Ja wsadzilem w sciany kable glosnikowe jeszcze nie podlaczylem niczega
    a juz uklad mebli mi sie zmienil i kaszana, nijak nie pasuje do
    ustawienia. Teraz dyndaja mi takie dwa kikuty.

    KADAR

  • 7. Data: 2011-04-29 15:08:05
    Temat: Re: Instalacja głośnikowa w salonie
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > połączone 4 gniazda, lecz nie daje mi spokoju jaki przewód zastosować. Czy
    > typowo połączeniowy (taki jak przy kolumnach) 2 x0,75 mm z miedzi

    zastosuj przewód do prądu. A jaki gruby nikt nie ma prawa Ci odpowiedzieć
    zanim nie podasz mocy wzmacniacza na kanał i długości przewodu.

  • 8. Data: 2011-04-29 15:44:29
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-28 13:56, Przesmiewca pisze:

    > W grubszym kablu lepiej przenoszony
    > jest tez bas...

    Que? o_O

    JK

  • 9. Data: 2011-04-29 17:03:53
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > zastosuj przewód do prądu. A jaki gruby nikt nie ma prawa Ci odpowiedzieć
    > zanim nie podasz mocy wzmacniacza na kanał i długości przewodu.

    i impedancji głośników.

  • 10. Data: 2011-04-29 20:00:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:

    > zastosuj przewód do prądu. A jaki gruby nikt nie ma prawa Ci
    > odpowiedzieć zanim nie podasz mocy wzmacniacza na kanał i długości
    > przewodu.

    2.5 mm2 napewno mu wystarczy, chyba że kupi wzmacniacze estradowe po 5kW :)