    From: " Janusz" <a...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Odprowadzenie deszczowki
    Date: Tue, 10 May 2011 10:30:38 +0000 (UTC)

    Witam,
    Mam kilka pytań dotyczących odprowadzenia deszczówki:

    1. Czy do ziemi można wkopać zwykłą rurę PVC kanalizacyjną szarą? Wiem, że są
    specjalne (pomarańczowe), ale czy są jakieś istotne przeciwwskazania do
    szarych (są nieco tańsze). Obciążeń nie będzie.

    2. Na jakiej głębokości prowadzić rury? Będę wkopywać zbiorniki, więc im rura
    doprowadzająca płycej, tym lepiej.

    3. Co zrobić z nadmiarem wody - mam długą działkę - pomyślałem, że zakopię
    jakieś 30 m rury drenażowej (na 50 cm mam już piasek), wylot skierowany będzie
    na ulicę. Czy takie rozwiązanie rozsączy nadmiar wody? Przy dużych ulewach
    zapewne nie (wtedy poleje się dalej), ale podczas takich normalnych opadów?

    Pozdrawiam
    Janusz