  • 161. Data: 2021-01-05 16:24:08
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Daj przykład domu, mieszkania gdzie ktoś będzie grzał kwadrans a później
    > będzie miał potrzebę schłodzenia?
    > Podajesz skrajne potrzeby, które wystąpią u 1 na 10000 użytkowników.
    ale że jak? adres mój chcesz?
    godzina 8.15 piec się gasi i finito. Ja jestem w pracy, dzieci w szkole.
    jak była zima -17 stopni, w mieszkaniu bywało 14. uważasz że
    korzystniej finansowo jest grzać cały czas, czy jeśli to nie jest
    potrzebne robić przerwy? inna sytuacja - źle się czuję, chce chodzić w
    majtkach i mam w dupie rachunek za gaz, z 21 stopni chcę zrobić 25. jak?
    podłogówką która może grzać panele TYLKO do 29 stopni?
    lubię wiedzieć, lubię myśleć. nie nawidzę jak ktoś mi mówi że to jest
    oczywiste. oczywista jest śmierć i tego mi nie trzeba udowadniać. ale
    jak ktoś mówi że coś jest zajebiste - od razu pytam a jakie są wady.
    niema? to jesteś kłamcą. jeśli argumentem jest - mam 30 lat pracy w
    zawodzie to.... przez 30 lat nie zrozumiałeś niczego, nie nauczyłeś się
    niczego czym mozna by w prosty sposób przekonać niedowiarka? to może
    zacznij myśleć i pracuj dalej, moze po 50 latach zrozumiesz ze ktoś robi
    Cię w balona bo tak JEMU jest korzystniej finansowo.

    ToMasz

  • 162. Data: 2021-01-05 16:27:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > Ja niczego nie twierdzę, zaznajamiam Cię z faktami.
    > Co to za pojęcie "dziedzina czasu" przy rachunku ekonomicznym ogrzewania?
    > Celem ogrzewania jest utrzymanie zadanej temp w pomieszczeniu w
    > określonym przedziale czasowym.
    > np. 23 st w godzinach 6-23 co wymaga dostarczenia 100kW/h energii.
    > Gdzie tu się wpasowuje Twoja "dziedzina czasu"?
    >
    > Cały czas piszę o ogrzewaniu domu/mieszkania - podaj jakiś jeden jedyny
    > przykład w którym to co tu piszesz się sprawdza. Może być
    > kumpel/szwagier/znajomy, który wymienił rurki na cieńsze i ma taniej.
    tak. ja jestem.

    ale zadam inne pytanie. jeśli większa ilość wody poprawia sytuacje, to
    dla czego w domach nie instaluje się w piwnicach baniaków 3 tys litrów?

    > "Mniejsza ilość uruchomień i dłuższe cykle pracy palnika to wyższa
    > sprawność urządzenia,"

    ale to inna sprawa. kotły działają przez dziesiątki lat i częściej pada
    elektronika, niz coś co umiera od cykli załączeń i wyłączeń

    ToMasz

  • 163. Data: 2021-01-05 16:34:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dlaczego nie kupiłeś takich z dopuszczeniem do 27°C ?

    -----

  • 164. Data: 2021-01-05 16:36:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 16:24 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > ale że jak? adres mój chcesz?
    > godzina 8.15 piec się gasi i finito.

    A kiedy startuje? - o 8.00?
    Bo o taką sytauację pytam. Jaką masz powierzchnię domu i moc kotła, że
    wystarczy Ci 15 min pracy po nocnym obniżeniu?

    > Ja jestem w pracy, dzieci w szkole. jak była zima -17 stopni, w
    > mieszkaniu bywało 14. uważasz że korzystniej finansowo jest grzać cały
    > czas, czy jeśli to nie jest potrzebne robić przerwy?
    u mnie zawsze korzystniej było grzać cały czas (z lekkim obniżeniem) niż
    wychładzać na maksa.
    U mnie kończę grzanie o 23, ponowny start o 5.00. Max spadku temp. w tym
    okresie to 1-1,5st.
    No może jak były zimy z -20 w nocy i silnym wiatrem to spadło ciut więcej
    ale i tak nigdy poniżej 20 st. po nocy w chałupie nie miałem. Jak gdzieś
    wyjeżdżam to utrzymuję 19 st.

    reszta to nie do mnie :-)

    TG

  • 165. Data: 2021-01-05 16:42:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 16:06 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > (...)

    > (...)
    >
    > załóżmy że ktoś ma domek letniskowy, i mieszka w nim tylko piątek sobota
    > niedziela. czy rzeczywiście dobre ogrzewanie to takie które bedzie
    > działać przez cały tydzień - bo czas potrzebny na "rozgrzanie" jest
    > wtedy nie istotny?

    Już to było, domek letniskowy, wiata, magistarla przesyłowa SPEC to
    odrębne zagadnienie i nie łapie się w tym wątku.
    Tutaj piszemy o domu z kotłownią w bryle, w którym chcemy wymienić rury na
    "cieńsze".

    TG

  • 166. Data: 2021-01-05 16:47:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 16:10 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > jeśli zostana zachowane wszyskie inne paramety na 100% spadną.
    > pytanie czy o 1grosz czy o 100zł, ale spadną.
    > Ktoś ma inne zdanie?

    wygląda na to, że Wszyscy piszący na temat rur w tym wątku oprócz Marka i
    Ciebie.
    Uzasadnisz dlaczego tak uważasz?

    TG

  • 167. Data: 2021-01-05 16:52:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 16:27 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > tak. ja jestem.

    Podaj szczegóły.

    > ale zadam inne pytanie. jeśli większa ilość wody poprawia sytuacje, to
    > dla czego w domach nie instaluje się w piwnicach baniaków 3 tys litrów?

    Jak się nie instaluje? - nawet w tym wątku zgłosiło się paru uzytkowników
    "baniaka":-)

    > ale to inna sprawa. kotły działają przez dziesiątki lat i częściej pada
    > elektronika, niz coś co umiera od cykli załączeń i wyłączeń

    "pady" to jedno - tutaj głównie chodzi o straty wynikające z rozgrzewania
    kotła.

    TG

  • 168. Data: 2021-01-05 17:50:10
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-05 o 16:06 +0100, ToMasz napisał:
> [...]
    > sobota niedziela. czy rzeczywiście dobre ogrzewanie to takie które
    > bedzie działać przez cały tydzień - bo czas potrzebny na "rozgrzanie"

    Nie ma potrzeby rozkładać cyklu na cały weekend. U mnie ogrzewanie
    działa do 21:00, potem mi niepotrzebne i wolałbym nie płacić za
    żadne kalorie po 21:00. Im mniejsza bezwładność systemu, tym lepiej. W
    pokojach zaczynam grzać w okolicach 17:00, piec potrzebuje około
    godziny na rozgrzanie siebie i obiegu, potem oddaje ciepło przez 3h. Im
    większa masa wody (i rur) do rozgrzania, tym wcześniej musiałbym zacząć
    grzać i tym drożej kosztowałby mnie cały interes. No ale Tomasz pewno
    powie, że ta sytuacja również nie podlega pod jego wizję - wszak w tym
    wątku obowiązują jedynie przypadki kompatybilne z jego tezą.

    Mateusz

  • 169. Data: 2021-01-05 18:14:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > "pady" to jedno - tutaj głównie chodzi o straty wynikające z rozgrzewania
    > kotła.

    Jaka jest natura tych strat, z których praw przyrody one wynikają?

    --
    Jarek

  • 170. Data: 2021-01-05 18:20:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 5 Jan 2021 17:50:10 +0100, Mateusz Viste napisał(a):

    > Im
    > większa masa wody (i rur) do rozgrzania, tym wcześniej musiałbym zacząć
    > grzać i tym drożej kosztowałby mnie cały interes.

    Zapomniałeś o drugiej połowie. Im większa masa wody tym wcześniej byś
    przestał grzać. I wyszłoby na to samo.
    --
    Jacek
    -I hate haters-