  • 151. Data: 2021-01-05 12:34:05
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-01-04 o 18:45, MiSter pisze:

> [...]
    > parterze  ogrzewanie podłogowe i jest z tego rozwiązania również  bardzo
    > zadowolony.
    > Natomiast na piętrze ma klasyczne grzejniki.
    >
    > Z tych grzejników  zupełnie nie jest zadowolony.
    > I nie chodzi tutaj o dopasowanie systemów, sprzęgła,  temperatury etc.
    > tylko o komfort mieszkania.

    >     W ubiegłym roku powziął decyzję o przeróbce ogrzewania na piętrze,
    > polegającej na wymianie grzejników na ogrzewanie wodne podłogowe.
    > Na wiosnę ma przyjechać ekipa z frezarką która mu wyfrezuje w posadzce
    > rowki w celu ułożenia w nich przewodów ogrzewania wodnego.
    A nie prościej mu skuć wylewkę ułożyć styro+podłogówka i zrobić nową
    wylewkę?
    Bo jakoś nie wyobrażam sobie wycinania rowków, poza tym zawsze zostaną
    ostre krawędzie które przy zalewaniu betonem mogą uszkodzić rurki. Poza
    tym te betony nie będą razem dobrze pracować i na pęknięciach też rurki
    będą narażone na uszkodzenie.

    --
    Janusz

  • 152. Data: 2021-01-05 12:50:49
    Od: Pawel B <p...@g...com>

    sobota, 2 stycznia 2021 o 20:42:16 UTC+1 Pilocik napisał(a):

    > Od kilku lat mieszkam w nowym domu, mam w 70% podłogówkę a reszta to
    > niskotemperaturowe (czytaj - duże) grzejniki, generalnie w sypialniach.
    >
    > Tak mi doradzało wielu fachowców i to był najwiekszy błąd jaki
    > popełniłem podczas budowy :(
    >
    > Teraz wszędzie bym dał podłogówkę

    i z moich doświadczeń - też bym tak zrobił podłogówka na całość - bo też mam
    grzejniki w sypialniach - ale bo akurat ja sie przy tym upierałem ;-) teraz bym
    sie nie upierał - pdłogówka i po temacie

  • 153. Data: 2021-01-05 13:26:34
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 5.01.2021 o 01:41, Marek napisał:

    > To nie jest żaden pan magister...

    Nie jest, bo bez matury niedasie. To tak jakby Zenka z Bałut
    po ZSZ ze specjalizacją wózki widłowe, podejrzewać o magistra.

    --
    Koń jaki jest, każdy widzi.

  • 154. Data: 2021-01-05 13:43:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 5 stycznia 2021 o 13:26:36 UTC+1 collie napisał(a):

    > Nie jest, bo bez matury niedasie. To tak jakby Zenka z Bałut
    > po ZSZ ze specjalizacją wózki widłowe, podejrzewać o magistra.
    >

    > --
    > Koń jaki jest, każdy widzi.
    tobie wystarczy jak gospodarz śmierdząca gnojowica kufajkę do budy wsadzi.

  • 155. Data: 2021-01-05 15:20:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]

    > rowki w celu ułożenia w nich przewodów ogrzewania wodnego.
    >
    > A powtarzanie argumentu, że kurz etc... no cóż - czasem trzeba

    Kurz raczej nie stanowi problemu, bo jak firma posiada frezarkę do
    wycinania rowków pod ogrzewanie podłogowe to na 100% posiada także
    odkurzacz, który wciąga cały kurz.

    Problemem natomiast jest brak mikrozbrojenia. W przypadku posadzek bez
    ogrzewania podłogowego mało kto dawał mikrozbrojenie (włókna
    polipropylenowe) do posadzki. W przypadku posadzki z ogrzewaniem
    podłogowym, bezwzględnie musi ono być dodane, bo w przeciwnym razie
    posadzka będzie pękać.

  • 156. Data: 2021-01-05 15:22:41
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-05 o 13:26, collie pisze:

    > Nie jest, bo bez matury niedasie. To tak jakby Zenka z Bałut
    > po ZSZ ze specjalizacją wózki widłowe, podejrzewać o magistra.

    Wzruszające są wasze, osobiste historie. Aż się popłakałem. Może nawet
    ktoś o was nakręci film :)

  • 157. Data: 2021-01-05 15:34:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-05 o 01:41, Marek pisze:

    > To nie jest żaden pan magister,  jedynie samouk-fascynat, który
    > podnosi swoją w gruncie rzeczy rudymentarną wiedzę do rangi co
    > najmniej odkrycia Bozonu Higgsa. Traktować ostrożnie, nie dotykać.

    Skoro użyłeś tak trudnego w wymowie słowa "rudymentarna" wiedza to
    przyznajesz, że moja wiedza jest powszechnie znana i jest zgodna z nauką.

    Skoro moja wiedza jest zgodna z nauką, a ty zaprzeczasz temu co piszę to
    znaczy, że Twoja wiedza nawet nie jest w zakresie rudymentarnym.

    Wniosek chyba sam się nasuwa. Z resztą Twoje wypowiedzi same świadczą o
    tobie i o poziomie Twojej wiedzy.

  • 158. Data: 2021-01-05 15:54:54
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.01.2021 o 10:41, Marek pisze:
    > jeśli producent paneli drewnianych przystosowanych do ogrzewania
    > podłogowego nie zaleca grzać (długotrwale) pow 29C to bedziesz wbrew
    > temu grzał?

    nie. będę pytał dlaczego, bo lubię wiedzieć, a nie łykać ściemy bo tak
    wszyscy robią

    ToMasz

  • 159. Data: 2021-01-05 16:06:11
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jesteś w błędzie. Celem ogrzewania nie jest uzyskanie żądanej
    > temperatury jak najszybciej,
    (...)

    > Celem ogrzewania jest utrzymanie stałej temperatury w domu, niezależnie
    > od tego jaka jest aktualnie temperatura na zewnątrz.
    (...)

    załóżmy że ktoś ma domek letniskowy, i mieszka w nim tylko piątek sobota
    niedziela. czy rzeczywiście dobre ogrzewanie to takie które bedzie
    działać przez cały tydzień - bo czas potrzebny na "rozgrzanie" jest
    wtedy nie istotny?

    ToMasz

  • 160. Data: 2021-01-05 16:10:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > ech... po co w ogóle odpowiadasz jak Ci się nie chce dyskutować w temacie?
    > Dwa proste pytania:
    > 1. czy spadną rachunki za ogrzewanie jak zmienimy przekrój rur w typowym
    > domu?
    jeśli zostana zachowane wszyskie inne paramety na 100% spadną.
    pytanie czy o 1grosz czy o 100zł, ale spadną.
    Ktoś ma inne zdanie?

    ToMasz