  • 1. Data: 2015-05-14 13:12:34
    Temat: Okap kuchenny - ciszej!!!!
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Mieszkanie w bloku z otwartą kuchnią z okapem pod szafkowym.
    Okap już swoje lata ma...
    Pytanie co dalej....

    Jestem gotów wziąć kredyt z banku albo rozwalić półmieszkania*
    żeby było ciszej.

    *) wyrzucić silnik w obecnym okapie i kupić "coś"
    i zamontować gdzieś dalej w ciągu.

  • 2. Data: 2015-05-14 13:19:43
    Temat: Re: Okap kuchenny - ciszej!!!!
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 14.05.2015 13:12, Bolko wrote:
    > Jestem gotów wziąć kredyt z banku albo rozwalić półmieszkania*
    > żeby było ciszej.

    Ja kupiłem całkiem niedawno (jeszcze nie ma roku), produkt prawie topowy
    gorenje (czy jakoś tak się to pisze). Miało być akceptowanie a wyszło
    bardzo słabo. Poziom głośności identyczny jak mój z poprzedniej kuchni.

    Ja jeszcze nie spotkałem okapu, który by utrzymywał jakiś akceptowalny
    poziom. Trochę to jest przykre, że producenci nie widzą tutaj miejsca na
    biznes.

    --
    GreDi

  • 3. Data: 2015-05-14 13:24:59
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 14 maja 2015 13:20:06 UTC+2 użytkownik GreDi napisał:

> [...]
    >
    > Ja jeszcze nie spotkałem okapu, który by utrzymywał jakiś akceptowalny
    > poziom. Trochę to jest przykre, że producenci nie widzą tutaj miejsca na

    Żebyś nie wywołał wilka z lasu z super okapem.

  • 4. Data: 2015-05-14 13:33:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "GreDi" napisał w wiadomości grup

    > Ja jeszcze nie spotkałem okapu, który by utrzymywał jakiś akceptowalny
    > poziom. Trochę to jest przykre, że producenci nie widzą tutaj miejsca na
    > biznes.

    Widzą ale fizyki nie oszukasz :-)

    1. Mała obudowa = mały silnik = wysokie obroty.
    2. Im źródło hałasu bliżej uszu tym głośniej je słyszymy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2015-05-14 13:41:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > *) wyrzucić silnik w obecnym okapie i kupić "coś"
    > i zamontować gdzieś dalej w ciągu.

    To jest najprostsze i IMO najlepsze rozwiązanie. Tyle że ten nowy silnik
    trzeba jeszcze jakoś obudować, a to nie będzie takie proste. Możesz w tym
    celu użyć którejś z szafek wiszących (jeśli masz) ale wtedy nadal źródło
    dźwięku będzie na wysokości uszu (choć oczywiście i tak będzie ciszej),
    lepiej to wrzucić gdzieś pod sufit ale nie koniecznie da się to jakoś
    estetycznie obudować.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2015-05-14 13:51:33
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 maja 2015 13:41:30 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > To jest najprostsze i IMO najlepsze rozwiązanie. Tyle że ten nowy silnik

    Jak ostatnio przerabiałem kuchnie to właśnie rura spiro idzie ponad
    szafkami i jest zaślepiona GK

    Tak że wszystko jest przygotowane żeby wpiąć silnik ponad szafkami
    tuż pod sufitem.
    Pytanie co tam włożyć ???

  • 7. Data: 2015-05-14 13:56:23
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 14 maja 2015 13:51:34 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

> [...]
    > szafkami i jest zaślepiona GK
    >
    > Tak że wszystko jest przygotowane żeby wpiąć silnik ponad szafkami

    Jak chcesz cicho to najpierw wywal rurę spiro.

  • 8. Data: 2015-05-14 14:26:07
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Jak chcesz cicho to najpierw wywal rurę spiro.

    Nawet jak jest "opatulona watą" i zamaskowana płytą.

  • 9. Data: 2015-05-14 14:57:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Tak że wszystko jest przygotowane żeby wpiąć silnik ponad szafkami
    > tuż pod sufitem.
    > Pytanie co tam włożyć ???

    Jakis promieniowy EBM-Papst. Tyle że musisz do niego jeszcze jakąś obudowę
    wystrugać :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2015-05-14 14:58:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nawet jak jest "opatulona watą" i zamaskowana płytą.

    Hałas będzie szedł rurą od wentylatora aż do okapu. Lepiej jest użyć rury
    typu sonoduct - ona bardzo mocno tłumi dźwięk który nią płynie.

    Pozdrawiam
    Ergie