  • 1. Data: 2015-05-12 12:09:16
    Temat: Szerokosc podjazdu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Pytałem na samochodach zapytam i tu:

    Jaka jest minimalna szerokość podjazdu umożliwiająca zawrócenie "na trzy"
    dla samochodu o zadanej średnicy zawracania?

    Tak wiem, ze to zależy od wielu czynników, ale może ktoś ma podjazd
    szerokości x, średnicę zawracania r i może się podzielić informacją czy się
    da czy nie, a ja jakoś sobie wyniki uśrednię.

    Ps. Dla dociekliwych po co? Ano bo MPZP w pewnej gminie narzuca bardzo
    restrykcyjny % powierzchni działki biologicznie czynnej, a inwestor nie chce
    żadnych kratek trawnikowych ani innych zielonych utwardzeń terenu tylko
    klasyczny podjazd i zadał pytanie czy to się uda.

    Z góry dzięki, pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2015-05-12 12:27:07
    Temat: Re: Szerokosc podjazdu
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 maja 2015 12:09:42 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > żadnych kratek trawnikowych ani innych zielonych utwardzeń terenu tylko
    > klasyczny podjazd i zadał pytanie czy to się uda.

    AFAIR przy egzaminie na prawo jazdy trzeba się zmieścić w 6x9m.

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2015-05-12 12:29:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-05-12 o 12:09, Ergie pisze:

> [...]
    > nie chce żadnych kratek trawnikowych ani innych zielonych utwardzeń
    > terenu tylko klasyczny podjazd i zadał pytanie czy to się uda.

    Zależy jeszcze czy inwestorem jest mężczyzny czy kobieta :)
    Tam, gdzie facet zawraca na raz, kobieta będzie "się bujać" na kilka razy :)

  • 4. Data: 2015-05-12 13:55:00
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Tam, gdzie facet zawraca na raz, kobieta będzie "się bujać" na kilka
    > razy :)

    A i tak w slupek przyp'.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2015-05-12 14:04:55
    Od: adam <a...@w...pl>

> [...]
    > chce żadnych kratek trawnikowych ani innych zielonych utwardzeń terenu
    > tylko klasyczny podjazd i zadał pytanie czy to się uda.

    Nie mierzyłem tego nigdy, ale na wiejskim asfalciku ok 4m zawracam busem
    6m bez problemu. Tylko że zwykle jest jeszcze do wykorzystania trochę
    pobocza. Bus ma 6m, rozstaw osi ok 5m, średnica zawracania = ????

  • 6. Data: 2015-05-12 14:16:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Zależy jeszcze czy inwestorem jest mężczyzny czy kobieta :)
    > Tam, gdzie facet zawraca na raz, kobieta będzie "się bujać" na kilka razy
    > :)

    Cośw tym jest :-)
    Jak czasem żona akurat prowadzi i mamy gdzieś zaparkować to bywa że słyszę
    jak dzieci komentują mijaną lukę: "Za małe, ale Tata by się zmieścił", albo
    gdy je odbieramy ze szkoły i trzeba zawrócić to już kilka razy słyszałem
    pytanie: "Tata a dlaczego ty robisz kółko (zawracam na skrzyżowaniu) a mama
    jedzie tam dalej i zjeżdża na bok (zawraca na pobliskim parkingu)".

    A tak przy okazji:

    - Dlaczego kobiety żyją dłużej?
    - Pan Bóg im wynagradza czas stracony na parkowanie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2015-05-12 14:53:24
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > chce żadnych kratek trawnikowych ani innych zielonych utwardzeń terenu
    > tylko klasyczny podjazd i zadał pytanie czy to się uda.

    Podręcznik dla architektów mówi, że ok 9x9

    --
    Pete

  • 8. Data: 2015-05-12 15:10:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.05.2015 14:16, Ergie pisze:

    > A tak przy okazji:
    >
    > - Dlaczego kobiety żyją dłużej?
    > - Pan Bóg im wynagradza czas stracony na parkowanie.

    Ciekawe co ty dostaniesz jako rekompensatę za niezdolność do rozwiązania
    dość prostego zagadnienia geometrycznego oraz zrozumienia używanych
    terminów.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 9. Data: 2015-05-12 15:37:03
    Od: adam <a...@w...pl>

> [...]
    > chce żadnych kratek trawnikowych ani innych zielonych utwardzeń terenu
    > tylko klasyczny podjazd i zadał pytanie czy to się uda.

    Zaciekawiło mnie to, ale nie mam czasu policzyć. Takie coś znalazłem,
    może sam obliczysz i podzielisz się
    http://budownictwopolskie.pl/artykul/wytyczamy_droge
    _do_garazu
    http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/skretrysopra.h
    tml
    http://edukator.republika.pl/images/rys11.jpg

  • 10. Data: 2015-05-13 09:18:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Ciekawe co ty dostaniesz jako rekompensatę za niezdolność do rozwiązania
    > dość prostego zagadnienia geometrycznego

    ROTFL:

    Na pms ktoś podał linka:

    http://wordplay.blogs.nytimes.com/2012/06/18/numberp
    lay-wires/

    Jak widzisz "dość proste" to jest tylko w teorii (założenie że wymiary
    samochodu są równo 0).

    > oraz zrozumienia używanych terminów.

    A czegóż to niby w Twoim mniemaniu nie rozumiem?

    Pozdrawiam
    Ergie