  • 1. Data: 2015-05-11 21:27:03
    Temat: Układanie kostki brukowej - samodzielnie, DIY ?
    Od: w...@g...com

    Witam

    Czy ułożenie kostki brukowej wokół domu, podjazd (będzie z 200m2), etc. samodzielnie,
    przy zerowym doświadczeniu, ale ogólnie przy średniej praktyce w podobnych
    dziedzinach (układanie płytek, gipsowanie,tynki,styropian i takie tam pierdóły) można
    podjąć się ze sporą szansą na sukces?

    Za sukces uważam
    -ułożenie zgodnie z projektem (zrobić, tak jak się wymyśli),
    -równo i gładko
    -na lata bez generalnego remontu

    Najchętniej bym najął firmę, ale przynajmniej jak teściowi układali ze 3lata temu, to
    liczyli 100zł z m2 za wszystko (materiał + robocizna), z czego kostka była z tych
    tańszych, a na tyle mnie nie stać.

    Kostkę kupię za około 40zł z m2, maszynę do ubijania pożyczył, do wyrównania terenu
    najął koparkę.
    Jak myślicie po waszych doświadczeniach, czy lepiej szukać taniego, ale jednak z
    doświadczeniem w tym temacie, czy samemu ?

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2015-05-11 22:30:26
    Temat: Re: Układanie kostki brukowej - samodzielnie, DIY ?
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2015-05-11 o 21:27, w...@g...com pisze:
> [...]
    > Jak myślicie po waszych doświadczeniach, czy lepiej szukać taniego, ale jednak z
    doświadczeniem w tym temacie, czy samemu ?

    Nie święci garnki lepią. Jak umiesz machać łopatą i posługiwać się
    teodolitem, to dasz radę. Najwyżej kilka razy będziesz poprawiał.

    Grześ

  • 3. Data: 2015-05-11 22:41:44
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > -na lata bez generalnego remontu

    Jak dobrze grunt zagescisz (i ten grunt sie bedzie nadawal), to samo
    ukladanie niewiele trudniejsze od ukladania klockow.
    Jesli masz jakies kable kiedykolwiek pozniej ukladac, to juz teraz poloz
    rury na nie, jesli potem bedziesz zdejmowal kostke i naruszal
    zageszczony grunt, to w tym miejscu bedzie zapoadlisko i zrobi sie rynna.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2015-05-11 23:14:13
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 maja 2015 22:30:32 UTC+2 użytkownik Olo napisał:

> [...]
    > >
    > Nie święci garnki lepią. Jak umiesz machać łopatą i posługiwać się
    > teodolitem, to dasz radę. Najwyżej kilka razy będziesz poprawiał.

    Dołożyłeś do pieca z teodolitem. Szacun.

  • 5. Data: 2015-05-11 23:37:15
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2015-05-11 o 23:14, k...@g...com pisze:

    > Dołożyłeś do pieca z teodolitem. Szacun.

    No dobra poniosło mnie, może być waserwaga....

    Grześ

  • 6. Data: 2015-05-11 23:38:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.05.2015 o 21:27, w...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Za sukces uważam
    > -ułożenie zgodnie z projektem (zrobić, tak jak się wymyśli),

    Wiele lat temu miałem bagno przed garażem. Wpadłem na pomysł że sam
    położę kostkę brukową, ba nawet sam ją zrobię! Wtedy wiele osób zaczęło
    mnie pouczać że najpierw musi być warstwa przenosząca obciążenia, potem
    odwadniająca, potem jeszcze coś a na koniec kostka. Pomyślałem sobie że
    ta ziemia która czasami wysycha, jest wystarczająco nośna, bo od lat po
    niej jeżdżę autem. po podniesieniu poziomu wody też będzie mniej... wiec
    o co chodzi? Będąc mało przekonany i strasznie uparty, wyrównałem "z
    leksza" teren za pomocą kilofa i łopaty, położyłem kostkę i.... leży tak
    już ze 20 lat. wiele z tych kostek pękło, niektóre się skruszyły, ale
    podjazd (duży) jak leżał tak leży. poziomy, niezapadnięty, a wiecznie
    stojąca woda gdzieś sobie popłynęła bo grunt podniósł się miejscami o
    wysokość kostki brukowej.
    Tak więc krótka odpowiedź brzmi - dasz radę. Nie jest to jednak
    odpowiedź wyczerpująca. Może się tak zdarzyć, ba, prawie napewno tak
    będzie, że jak zobaczysz swoje dzieło, to stwierdzisz... że trzeba było
    wziąć firmę, bo "kijowo" to wygląda. Ale jak za parę lat zobaczysz
    gdzieś, u kogoś jak wybrukowała firma, to jednak zmienisz zdanie i
    pomyślisz że Twoje dzieło jest w sumie całkiem fajne.
    ToMasz

    Ps 40zł/m2 to nie jest tanie pokrycie. Może coś innego niż bruk?

  • 7. Data: 2015-05-12 08:50:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > praktyce w podobnych dziedzinach (układanie płytek,
    > gipsowanie,tynki,styropian i takie tam pierdóły) można podjąć się ze sporą

    Nie można a trzeba. Firmę to możesz nająć jak Ci nie zależy na jakości ale
    na czasie.

    > Za sukces uważam
    > -ułożenie zgodnie z projektem (zrobić, tak jak się wymyśli),
    > -równo i gładko
    > -na lata bez generalnego remontu

    Duża firma od biedy spełni pierwszy warunek , mała typu Heniek i pomocnicy
    nie spełni żadnego :-)

> [...]

    > Jak myślicie po waszych doświadczeniach, czy lepiej szukać taniego, ale
    > jednak z doświadczeniem w tym temacie, czy samemu ?

    Jeśli chcesz szukać _tanich_ wykonawców to w ogóle sobie odpuść bo nawet
    mając dwie lewe ręce zrobisz to lepiej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2015-05-13 08:58:42
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Mon, 11 May 2015 12:27:03 -0700 (PDT), w...@g...com napisał(a):

    Do kalkulacji dolicz jeszcze podbudowę. Napisz co masz teraz glina/piasek,
    bo od tego będzie zależało ile więcej wydasz na całość. I czym chcesz to
    potem obciążać, bo pod taką szambiarkę czy samochód z drewnem to musisz
    odpowiednio lepszą podbudowę zrobić (myślę, że w tych 100 zł/m2 to
    podbudowa była taka 2 łopaty piachu ubijane deską).

    --
    scruffty

  • 9. Data: 2015-05-13 09:05:53
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-13 o 08:58, scruffty pisze:
> [...]
    > odpowiednio lepszą podbudowę zrobić (myślę, że w tych 100 zł/m2 to
    > podbudowa była taka 2 łopaty piachu ubijane deską).

    Szambiarka?
    Przecież dziś można do szamba dobudować rurę do podłączenia szambiarki
    prosto z drogi.

    --
    MN

  • 10. Data: 2015-05-13 09:10:33
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Wed, 13 May 2015 09:05:53 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Szambiarka?
    > Przecież dziś można do szamba dobudować rurę do podłączenia szambiarki
    > prosto z drogi.

    To był przykład, chodziło mi o przykładowy nacisk na oś, może być i
    wywrotka węgla cz bus z amerykańskimi turystami:)

    A i jeszcze sobie przypomniałem, w kalkulacji wszelkie ozdobniki, typu
    obrzeża itp. ładnie podnoszą cenę.

    --
    scruffty