  • 1. Data: 2011-04-22 20:56:13
    Temat: Opryski w celu wabienia owadów zapylających
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Czy istnieją i znane są preparaty, które nanoszone na drzewa owocowe przy
    pomocy opryskiwacza wabią z okolicy pszczoły i inne owady zapylające?

    Pozdrawiam nurtująco
    skryba

  • 2. Data: 2011-04-22 21:18:50
    Temat: Re: Opryski w celu wabienia owadów zapylających
    Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Czy istnieją i znane są preparaty, które nanoszone na drzewa owocowe przy
    > pomocy opryskiwacza wabią z okolicy pszczoły i inne owady zapylające?
    >
    > Pozdrawiam nurtująco
    > skryba
    Ciekawy problem, ale czy kwiaty na drzewach nie są wystarczającym wabikiem
    dla pszczół i innych trzmieli?

    Antoni Broniak

  • 3. Data: 2011-04-22 21:28:52
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości
    >>

    > Ciekawy problem, ale czy kwiaty na drzewach nie są wystarczającym wabikiem
    > dla pszczół i innych trzmieli?

    Znanym atrakantem jest roztwór drożdży z maślanką - przywabia złotooki i
    powoduje, że gromadzą się w większej ilości a co za tym idzie intensywniej
    chronią naszą uprawę przed mszycami.

    Mnie jednak chodzi dokładnie o wabienie owadów zapylających by zwiększyć ich
    ilość a przez to ich wydajność. Odpowiedź pytaniem na pytaie nie daje
    odpowiedzi na nurujący mnie problem.
    Pozdrawiam problemowo
    skryba

  • 4. Data: 2011-04-22 23:53:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2011 22:56:13 +0200, skryba ogrodowy napisał(a):

    > Czy istnieją i znane są preparaty, które nanoszone na drzewa owocowe przy
    > pomocy opryskiwacza wabią z okolicy pszczoły i inne owady zapylające?

    Mniód 3-)
    Sto procent skuteczności.

  • 5. Data: 2011-04-22 23:54:23
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2011 23:18:50 +0200, Antoni.Broniak napisał(a):

    > Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Ciekawy problem, ale czy kwiaty na drzewach nie są wystarczającym wabikiem
    > dla pszczół i innych trzmieli?

    A bo widzisz, tak się cholery zblazowały, ze nie chcą już dziś na byle
    kwiatku...

  • 6. Data: 2011-04-23 06:20:42
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > Mniód 3-)
    > Sto procent skuteczności.

    Tyle to i pszczoły wiedzą. Co wówczas z grzybami sadzakowymi?
    Pozdrawiam
    skryba

  • 7. Data: 2011-04-23 11:51:57
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Czy istnieją i znane są preparaty, które nanoszone na drzewa owocowe przy
    > pomocy opryskiwacza wabią z okolicy pszczoły i inne owady zapylające?

    Hejka. Chciałbyś, żeby przylatywały zapylać kwiaty tylko na Twojej
    działce? :-)
    Pozdrawiam egoistycznie Ja...cki
    PS "Pudełka z ułożonymi jedna na drugiej kawałkami tektury falistej
    umieszczone pod okapem domu lub nad drzwiami altanki na działce dostarcza
    kryjówki złotookom. " Itd. w książce K. Wiecha "Pożyteczne owady"

  • 8. Data: 2011-04-23 15:13:34
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Hejka. Chciałbyś, żeby przylatywały zapylać kwiaty tylko na Twojej
    > działce? :-)

    Nie. Nie chodzi o egoizm. Znasz odpowiedź, to o nią bardzo proszę. Teorie
    spiskowe i tym podobne domysły mnie nie interesują. Nie wpisuj sie w
    konwencję słodkiej idiotki z wielkim lub małym co nieco.

    > PS "Pudełka z ułożonymi jedna na drugiej kawałkami tektury falistej
    > umieszczone pod okapem domu lub nad drzwiami altanki na działce dostarcza
    > kryjówki złotookom. " Itd. w książce K. Wiecha "Pożyteczne owady"

    Tyle to i ja wiem (hotel dla owadów pożytecznych fukcjonuje u mnie od lat)
    ale nie tego tyczy pytanie. Ponoć istnieją rozpylane środki chemiczne na
    bazie ferromonów, które skutkują większą ilością lotów owadów zapylających
    na zadany sad. Tylko tyle i aż tyle.

    Pozdrawiam merytorycznie
    skryba

  • 9. Data: 2011-05-25 10:03:24
    Od: mts <m...@n...com>

    http://www.arysta.pl/preparaty.php?page=pollinus

  • 10. Data: 2011-05-25 17:51:55
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "mts" <m...@n...com> napisał w wiadomości
    > http://www.arysta.pl/preparaty.php?page=pollinus

    Dziekuję bardzo a nawet jeszcze bardziej.
    Nie przypuszczałem, że temat już w 2005
    został opisany.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba