  • 1. Data: 2010-12-27 21:59:00
    Temat: Orientacyjna wycena prac stan surowy->stan do wykończenia
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Próbuje sobie wycenić ile pieniązków pochłodnie przejście ze stanu
    surowego do stanu nadającego sie do wykończeń. Czy ktoś móglby z grubsza
    ocenić czy to rozsądna kwota? Musze podjąć trudna decyzję ...

    Start: budynek ocieplony na zewnatrz, jednopiętrowy, poddasze użytkowe,
    ok 200m2. Stan surowy zamknięty.

    Koniec: Mozliwośc rozpoczęcia prac wykończeniowych (płytki, panele,
    malowanie ścian, duperele).

    Zakres prac: izolacja podłogi, wylewki. Tynki wewnatrzne + gladzie.
    Izolacja dachu. Instalacje wszystkie: Co rozprowadzone, bez pieca i
    kaloryferow, elektryka doprowadzona do puszek, przyłacza wody (3
    pomieszczenia).

    Firma budująca dom wycenia ten zakres robót na około 70tyś zł.

    Nie mam dwoch lewych rąk, i moge samodzielnie podłubać część rzeczy, w
    szczególności instalacje, sufity i ocieplenie dachu. Z wylewkami pewnie
    nie dam rady.

    Pytanie czy:

    a) propozycja 72tyś jest rozsądna? Chodzi o odpowiedz: można pomyśleć,
    albo alboslutnie za drogo, nie żądam jakiegoś zgadywania.

    b) jesli a) nie jest rozsądne to ile mozna urwać z tej kwoty, może ktoś
    ostatnio cos takiego robił i ma orientacje.

    c) Ile osob do tego potrzeba jesli chciałbym to robic "samodzielnie"?

  • 2. Data: 2010-12-27 22:24:40
    Od: M <M...@o...pl>

    > Pytanie czy:
    >
    > a) propozycja 72tyś jest rozsądna? Chodzi o odpowiedz: można pomyśleć,
    > albo alboslutnie za drogo, nie żądam jakiegoś zgadywania.

    Wiesz ile masz metrów (wylewki, tynki, ocieplenie poddasza). Cenniki są
    na forum muratora.

    > b) jesli a) nie jest rozsądne to ile mozna urwać z tej kwoty, może ktoś
    > ostatnio cos takiego robił i ma orientacje.

    Nic nie można urwać. Ten wykonawca chce 72kpln, jeśli chcesz mniej,
    znajdź innego. Tu nie ma przymusu. W żadnym wypadku nie urywaj temu, bo
    on będzie musiał urwać gdzieś na jakości/czasie/zakresie.

    Może zażądaj wyceny z rozbiciem za poszczególne prace - będzie łatwiej
    wycenić. Pamiętaj też, że wzięcie kilku ekip oznacza, że to ty
    zintegrujesz ich prace.

    > c) Ile osob do tego potrzeba jesli chciałbym to robic "samodzielnie"?

    A jak długo chcesz robić? :-)

    M.

  • 3. Data: 2010-12-27 22:29:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-27 23:24, M wrote:
    > Wiesz ile masz metrów (wylewki, tynki, ocieplenie poddasza). Cenniki są
    > na forum muratora.

    OK, wobec tego porozglądam się o ile są wiarygodne.

    > Nic nie można urwać. Ten wykonawca chce 72kpln, jeśli chcesz mniej,
    > znajdź innego.

    *To* własnie mam na mysli. Chodzi tylko o stwierdzenie czy takie
    szukanie może mi zaoszczędzić 50% tej kwoty i wtedy warto, czy tylko 5%
    i wtedy nie ma sensu.

    > A jak długo chcesz robić? :-)

    Parter szybko, a tam jest ocieplenie podłogi. Piętro dowolnie długo ...

  • 4. Data: 2010-12-28 00:03:32
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > ostatnio cos takiego robił i ma orientacje.
    >
    > c) Ile osob do tego potrzeba jesli chciałbym to robic "samodzielnie"?

    Ile masz tych tynków i gładzi do położenia? Jeśli ok. 500m2 to same tynki +
    gładzie będą kosztowały z 20 tys. Z 10 tys. instalacje, z 10 tys.
    ocieplenie dachu, skosy i sufity (zakładam 200m2). Wylewki + izolacja to
    jakieś 4-5 tys. (zakładam 230m2 podłogi).
    Tyle by to kosztowało "systemem gospodarczym" czyli jakiś tynkarz, jakiś
    hydraulik, jakiś elektryk..
    Moim zdaniem 70 tys. za to co wymieniłem to trochę za dużo, ale są różne
    firmy. Miałem ofertę na zrobienie łazienki (zabudowa wanny, izolacje,
    płytki, szpachlowanie, malowanie) na gotowo za 10 tys. Gdybym miał wówczas
    tyle pieniędzy na tę łazienkę to bym tę firmę wziął, bo była niezła. Ale nie
    miałem tyle kasy, udało mi się część prac zrobić samodzielnie, a płytki
    położył glazurnik za 2800zł (nie "jakiś" glazurnik, ale niemal artysta).
    Bardzo ciężko jednoznacznie określić czy to za dużo czy w sam raz. Mało na
    pewno nie :)

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2010-12-28 05:52:04
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Witam

    [..]

> [...]
    > ostatnio cos takiego robił i ma orientacje.
    >
    > c) Ile osob do tego potrzeba jesli chciałbym to robic "samodzielnie"?

    Jeżeli Tobie to może pomóc, to przytoczę to, co już tu wymieniałem kilka
    dni temu - budowałem w bieżącym i ubiegłym sezonie dom - podobny do
    tego, który opisujesz.

    Rozumiem, że chcesz zrobić głównie tynki i wylewki oraz ocieplenie i
    zabudowę poddasza.

    Mnie wyszło [wszystko razem z materiałem]:

    Tynki - ok 11 tys
    Wylewki - ok 6 tys
    Zabudowa poddasza z gipsowaniem, szlifowaniem i zrobieniem kilku
    potrzebnych pierdół - 15 tys.

    Skoro masz instalacje, to musisz dokupić kalafiory i kocioł - to zależy
    ile i jakich tych kakafiorów chcesz tam mieć i co to za kocioł - gaz?
    węgiel?... itd - tu Ci nie pomogę, bo w zależności od zakresu po jakim
    chcesz się poruszać i koszt będziesz miał bardzo różny.

    Jeszcze jedna ważna rzecz... ja budowałem na kresach południowych -
    głęboka wieś - i ceny też z tego powodu są inne, ja liczysz dla dużej
    aglomeracji, to może być nawet o sto proc. drożej...

    To wszystko baaardzo 'z grubsza' :-), ale może da Ci jakiś punkt
    odniesienia.i

    pozdr
    robercik-us

  • 6. Data: 2010-12-28 07:18:20
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 27 Gru, 22:59, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > ostatnio cos takiego robił i ma orientacje.
    >
    > c) Ile osob do tego potrzeba jesli chciałbym to robic "samodzielnie"?

    Swoich dokładnych wyliczen nie przedstawię bo nie mam ich pod ręka ale
    kilka rzeczy pamiętam.
    Mój dom ma ok 160m2
    Wełna na sufity kosztowała ok 5 tys.
    Tynki ok 11 tys
    Wylewki nie pamiętam (ok 5 tys)
    elektryka 8 tys (przyłacze (skrzynka, zabezpieczenie) i kabel z
    zakopaniem kolejne 3 tys)
    hydraulika ponad 32 tys !!! (tak tak niestety, tu sie najbardziej
    przejechałem) z czego robocizna ok 4 tys, a kocioł kosztował 6 tys.
    gładzie i sufity podwieszane (16 zl/m2) więc wychodzi kolejne ponad 10
    tys

    Wobec powyższego cena 70 tys wydaje sie byc realna.
    Od stanu surowego zamkniętego bez ocieplenia do końca (bez żyrandoli,
    karniszy, mebli itp) moje koszty to ok 220 tys. (w tym jest umeblowana
    i wyposażona kuchnia).

    Pzdr
    QbaB

  • 7. Data: 2010-12-28 08:57:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-28 08:18, QbaB wrote:
    > hydraulika ponad 32 tys !!! (tak tak niestety, tu sie najbardziej
    > przejechałem) z czego robocizna ok 4 tys, a kocioł kosztował 6 tys.

    Możesz rzucić haslem co było takie drogie?

  • 8. Data: 2010-12-28 09:57:10
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    > Możesz rzucić haslem co było takie drogie?

    Mnie też hydraulika wyszła niewiele mniej, ale to już z wod-kan i cwu.
    12 kalafiorów - nie pamiętam, ale chyba z 7 tys - kermi
    płytowy wymiennik ciepła - nie wiem nawet, ale pewnie z tysiąc - jakiś
    tam dooobry, lutowany
    cztery pompy grunfos - razem chyba ze 2 tys, bo sobie policzył dobrze.
    zasobnik na cwu galbmet 300 l - chyba 1,7 tys
    rozdzielacze, szafki, naczynie wyrównawcze do otwartego obiegu kotła -
    też jakieś tam ekstra... nie wiem ile to kosztowało
    dwa naczynia przeponowe - jedno do zamkniętego obiegu co, drugie do cwu...
    i masa innych pierdół, które w sumie dały sporą kwotę.
    rura żaroodporna do komina - jakieś parę stów...

    uzbiera się...

    Jak się na tym znasz i wiesz co wybrać, a czego nie, to zaoszczędzisz,
    ale jak się nie znasz i teoretyzujesz, to możesz wtopić przy
    samodzielnym doborze podzespołów.

    Zlecasz fachowcowi, to i koszt jest wyższy, bo zarabia nie tylko na
    robociźnie, ale i na materiałach sobie narzuca...

    :-)

    Taki los inwestora...
    pozdr
    robercik-us

  • 9. Data: 2010-12-28 10:29:59
    Od: "'Krzysztof'" <k...@a...pl>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał ..

    > a) propozycja 72tyś jest rozsądna? Chodzi o odpowiedz: można pomyśleć,
    > albo alboslutnie za drogo, nie żądam jakiegoś zgadywania.

    Przy takim metrażu cena za wymienione przez Ciebie prace jest całkowicie
    realna, choć ja bym walczył o zjechanie o parę tysięcy :)
    Pytanie pomocnicze - dach dwuspadowy czy koperta?
    Bo jeśli to drugie, to nastaw się na trochę większe koszty ocieplenia
    dachu.

    > c) Ile osob do tego potrzeba jesli chciałbym to robic "samodzielnie"?

    Co najmniej dwie, a optymalnie trzy.
    I od razu uprzedzam - jeśli normalnie pracujesz na cały etat, masz rodzinę,
    a chciałbyś to skończyć do wiosny i nie zejść przy tym na zawał, to nie
    bierz się za to samodzielnie. Zaoszczędzisz może na robociźnie, ale
    stracisz nerwy, czas i anielską cierpliwość żony ;-) Niewykluczone też, że
    część rzeczy spartolisz, jeśli nigdy tego wcześniej nie robiłeś (sama
    teoria to naprawdę za mało).

    K.

  • 10. Data: 2010-12-28 10:42:19
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

> [...]
    > pomieszczenia).
    >
    > Firma budująca dom wycenia ten zakres robót na około 70tyś zł.

    Tanio to nie jest :-))
    Zalezy od rejonu, ale IMHO
    realnie bez wydziwiania powinnes sie zmiescic dobrze ponizej
    50tys.

    CO bez pieca i kaloryferow, tzn pewno bez zasobnika, pomp itp itd. ?
    Elektryka doprowadzona do puszek, ale czy puszki juz osadzone i zarobione
    kable czy to juz nie ich problem, izolacja dachu to samo - moze ona zawierac
    wszystko i nic ;-))
    Ale ... wszystko sam tez nie zrobisz ;-))

    pozdrawiam
    Adams