  • 1. Data: 2017-06-30 11:11:30
    Temat: Oszczędzanie na dachu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Skutki wichur pokazują jak ludzie oszczędzaja na dachach,
    konstrukcja słaba, nie przymocowana do domu odpowiednio,
    wystarczy że wiatr trochę mocniej zawieje i wszystko fruwa
    np tutaj
    https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/BFdktkqTURBXy8w
    OWUyNDc2M2U1NDBiMTRkNmM3ODQ0MWE1OWUwYzEyYi5qcGVnkZUC
    zQMWAMLD

    murłata została razem z dachem, a ten dach
    https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/FHWktkqTURBXy82
    ZWYyMmU3ZTI5MzRhOTMyNjUwYTk1OTJlNTMwYWFjMS5qcGVnkZUC
    zQMWAMLD

    czy ten
    https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/HgQktkqTURBXy9m
    NGZjZmMxMjVhMDc1NzAyNzQyMDkyNmRhM2FlOTliOC5qcGVnkZUC
    zQMWAMLD

    to w ogóle jakiś koszmar, dach zrobione z desek, wszystkie blaszane bo
    taniej no to teraz są efekty :(

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2017-06-30 11:12:10
    Temat: Re: Oszczędzanie na dachu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Cały artykul
    https://pogoda.onet.pl/artykuly/skutki-nawalnic-nad-
    polska-pozrywane-dachy-polamane-drzewa/fq6hbvl#slajd
    -5

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2017-06-30 19:16:46
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Janusz, to się tak łatwo mówi.
    Mnie dach robiła firma o światowym zasięgu, a i tak jak przyszedł wiatr,
    to połać 2m x 11m poleciała sobie. Okazało się, że ten fragment trzymał
    się na 2 sztukach wkrętów! Reszta była, ale nie trafiona w drewno (więc
    nie było widać że fuszerka).

    Po odpowiednim piśmie przez 2 dni 3 osobowa brygada goniła po dachu i
    przykręcała wszystko jak należy, a na ziemię spadały tylko zbiorcze
    opakowania po wkrętach.
    Dach zaprojektowany cacy, materiały cacy, robocizna... do dupy no i były
    efekty.

    Irek.N.

  • 4. Data: 2017-06-30 20:38:23
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.06.2017 19:16, Irek.N. wrote:
> [...]
    > to połać 2m x 11m poleciała sobie. Okazało się, że ten fragment trzymał
    > się na 2 sztukach wkrętów! Reszta była, ale nie trafiona w drewno (więc

    To są dranie albo imbecyle. Czuł, że nie wchodzi jak należy ale kręcił.

  • 5. Data: 2017-06-30 22:07:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 30 Jun 2017 20:38:23 +0200, KIKI

    > To są dranie albo imbecyle. Czuł, że nie wchodzi jak należy ale kręcił.

    Ja się nadal zastanawiam w jaki sposób stoją domy budowane przez
    nieświadomych inwestorów czy deweloperów. Ja pilnuję ekipy, monitoring mam,
    ekipa o nim wie, a i tak sadzą bąki na potęgę... To co się dzieje na
    budowach gdzie nie ma kontroli?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2017-07-04 22:45:08
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 30 Jun 2017 22:07:20 +0200, Myjk napisał(a):

> [...]
    > nieświadomych inwestorów czy deweloperów. Ja pilnuję ekipy, monitoring mam,
    > ekipa o nim wie, a i tak sadzą bąki na potęgę... To co się dzieje na

    A później na grupie wielkie zdziwienie, że elementy trzy razy
    przewymiarowane, by to się kupy trzymało po takich ekipach :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2017-07-04 22:54:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.07.2017 o 22:45, Borys Pogoreło pisze:

    > A później na grupie wielkie zdziwienie, że elementy trzy razy
    > przewymiarowane, by to się kupy trzymało po takich ekipach :)

    a nie mógł by był przewymiarowany o 10% ale betonowy?
    czy tylko plan zagospodarowania przestrzennego nie pozwala?
    ToMasz

  • 8. Data: 2017-07-05 20:58:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2017 o 03:48 Zdzisiek <M...@w...pl> pisze:

    > A będzie wiać coraz mocniej i susze będą coraz większe, IIIWŚ już trtwa,
    > trzymajcie się mocno.

    Na podstawie czego takie prognozy?

    TG

  • 9. Data: 2017-07-06 03:48:51
    Od: "Zdzisiek" <M...@w...pl>

> [...]
    > np tutaj
    > https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/BFdktkqTURBXy8w
    OWUyNDc2M2U1NDBiMTRkNmM3ODQ0MWE1OWUwYzEyYi5qcGVnkZUC

    U nas w kraju, średnia prędkość wiatru to 4m/s w krótkotrwałych porywach do
    8-10m/s, kiedyś się energetyką wiatrową interesowałem to wiem.
    Teraz porywy wiatru wynoszą u nas około 30m/s i tak całymi dniami jak w tym
    roku, więc dachów będzie zwiewało coraz więcej. Jak zacznie wiać w porywach
    100m/s to pewnie nawet bardzo solidne dachy pospadają. A będzie wiać coraz
    mocniej i susze będą coraz większe, IIIWŚ już trtwa, trzymajcie się mocno.

  • 10. Data: 2017-07-06 15:19:18
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    A ilu znacie Inwestorów, którzy zamówili projekt i mają w nim wyliczenia od
    konstruktora co ile nalezy wykonać mocowanie (np. dachówki, blachy, gontów itp.) w
    zależnosci od strefy wiatrowej, gdzie bedzie stawiany budynek? Prosta sprawa, którą
    sprawny projektant rozwiazuje w oparciu o Normy, wytyczne producentów oraz
    odpowiednie oprogramowanie.
    - tego w projektach gotowych nie ma (bo projekt ma być tani), Inwestor o to nie
    zapyta (bo jest nieświadomy), a jak o tym usłyszy, to się wyprze (że jakoś bedzie).
    - Inwestor spotyka następnie wykonawców, którzy nie mają do czego sie odnieść, wiec
    "robiom jak umiom" biorąc całą odpowiedzialnośc za wykonane dzieło na siebie.
    - zabawa kończy sie w momencie, kiedy są ofiary w ludziach i trzeba pociągnac do
    odpowiedzialności... do tego momentu (nawet bez dachu) śpimy spokojnie