  • 1. Data: 2017-07-01 13:48:42
    Temat: Alarm / MALA pewna czujka sufitowa PIR 360
    Od: c...@g...com

    Witam, w każdym pokoju/przepokoju w rogu sufitu wychodzi skrętka pod czujkę PIR,
    poczatkowo miałem plan taki, aby podpiąć w każdym pokoju czujkę, która jednocześnie
    będzie wpięta do alarmu i dawała sygnał do automatyki domowej że ktoś jest w
    pomieszczeniu (transmisja miedzy satel i sterownikiem domowym).

    Na obecnym etapie plnauje zakup czujek i tu mam problem, bo chciałem kupić system
    Satel, ale czujki jakie mają są duże i nie chce w każdym pomieszczeniu mieć rzucającą
    się w oczy czujkę. Czy znajcie może jakieć sprawdzone czujki miniaturowe ? Długosc
    skretki od pokojow do centalnki to okolo 20m

  • 2. Data: 2017-07-01 15:24:05
    Temat: Re: Alarm / MALA pewna czujka sufitowa PIR 360
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-07-01 o 13:48, c...@g...com pisze:
> [...]
    skretki od pokojow do centalnki to okolo 20m
    > miniaturowych nie znalazłem, ale jest np siemens pd-i12, która ma
    obudowę podtynkową, więc można praktycznie zlicować ze ścianą.
    Ale narożnik to zła lokalizacja dla niej. lepiej środek ściany.

    Ew jakąś sufitową, ale ona będzie z kolei miała nie za duże pokrycie (ew
    umieszczenie w okolicach wejścia do pomieszczeń.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2017-07-10 20:36:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 1 Jul 2017 04:48:42 -0700 (PDT), c...@g...com wrote:
    > czy czujkę. Czy znajcie może jakieć sprawdzone czujki miniat
    > urowe ? Długosc skretki od pokojow do centalnki to okolo 20m

    Najmniejsze są w dozownikach zapachów. Są też zestawy do Arduimo z
    niewielkimi czujkami.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-07-11 16:10:14
    Od: c...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 lipca 2017 20:36:19 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Najmniejsze są w dozownikach zapachów. Są też zestawy do Arduimo z
    > niewielkimi czujkami.
    >
    > --
    > Marek

    Siemens pd-i12 trochę duże, może być rzucające się.

    czy te czujki z Arduino nadają się do integracji z systemem alarmowym ? Nie wiem czy
    skrętka nie będzie za długa. Jaka jest maksymalna długość skrętki na której można
    połączyć PIRy z Arduino ?

    Czy ktoś korzysta z tych czujek i może podzielić się opinią z perspektywy dłuższego
    czasu (kilka lat) użytkowania?

  • 5. Data: 2017-07-12 09:54:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Jul 2017 07:10:14 -0700 (PDT), c...@g...com wrote:
    > czy te czujki z Arduino nadają się do integracji z systemem alarm
    > owym ? Nie wiem czy skrętka nie będzie za długa.

    https://botland.com.pl/czujniki-ruchu/1655-czujnik-r
    uchu-pir-hc-sr501-zielony.html

    Powinna działać. Tylko nie będzie funkcji tampera (chyba że włożysz
    to w jakąś obudowę i otwarcie jej zabezpieczysz tamperem ale czy to
    się przydaje)? Wątpię).

    > Czy ktoś korzysta z tych czujek i może podzielić się op
    > inią z perspektywy dłuższego czasu (kilka lat) użytkowa
    > nia?

    Akurat używam układu odwrotnego: typowe czujki ale podłączone do
    własnego układu alarmowego.
    Jeśli alternatywna czujka działa w zakresie zasilania jaki daje
    typowa centralka (9-16V) oraz wystawia logiczną 1 przy wykryciu
    ruchu to czemu miałaby nie działać? (zwrócić uwagę by wyjście nie
    było otwarty dren/kolektor wtedy może być konieczny pullup).

    --
    Marek