  • 131. Data: 2016-08-28 09:23:30
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 sierpnia 2016 09:12:55 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Sat, 27 Aug 2016 19:55:28 +0200, Mateusz Bogusz

    > DZ w powietrznej działa w dużo gorszych warunkach i jeśli któreś trzeba
    > będzie odnawiać, to z pewnością wcześniej padnie lamela w powietrznej niż
    > rura w ziemi.
    Prawdopodobieństwo że uszkodzi się rura PE zakopana w ziemi bez żadnych złączek jest
    bliskie zeru. Za życia właściciela, jego dzieci i wnuków bynajmniej nie wizę szans na
    awarię z tej strony akurat.

  • 132. Data: 2016-08-28 09:43:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > a co miałbym odnawiać w rurze z glikolem?

    Na rurach ja się nie znam. Ale architekt mówił że z czasem gruntowe
    dolne źródło, może się wychładzać szybciej niż to ciepło tam przybywa i
    po nastu latach trzeba bawić się tak samo jak z rozsączkami w szambach
    ekologicznych.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 133. Data: 2016-08-28 10:02:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 sierpnia 2016 09:43:48 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > dolne źródło, może się wychładzać szybciej niż to ciepło tam przybywa i
    > po nastu latach trzeba bawić się tak samo jak z rozsączkami w szambach
    Architekt powiadasz.
    Zmień architekta póki za późno nie jest.
    Bo jak takie bzdury gada to poważnie bać się powinieneś co on tam Tobie zaprojektuje.
    Poszukaj jakiegoś lokalnego kierbuda z uprawnieniem do projektowania o doświadczeniem
    w terenie i będziesz wtedy miał przyzwoity projekt

  • 134. Data: 2016-08-28 10:23:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bliskie zeru to nie zero. Podlogowki maja pewno tez bliskie zeru a jednak bylo
    slychac o awari na grupie ktora odwiedza kilkadziesiat osob. Co do wiecznengo
    polietylenu. Mialem polietylenowe pojemniki na srubki, nakretki. Wiele lat je mialem.
    Po wielu latach polietylen zrobil sie kruchy. Spadl pojemnik na podloge i dno peklo.
    Kable energetyczne maja izolacje miedzy innymi z polietylenu. Po wielu latach cos
    sie z polietylenem dzieje ze trzeba kable wymieniac. Taka informacje kiedys
    uslyszalem od goscia co kurs na grupe elektryczna prowadzil. Doktorem wtedy byl.

  • 135. Data: 2016-08-28 10:42:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 28 Aug 2016 09:43:46 +0200, Mateusz Bogusz

> [...]
    > dolne źródło, może się wychładzać szybciej niż to ciepło tam przybywa i
    > po nastu latach trzeba bawić się tak samo jak z rozsączkami w szambach

    Litości. Widać to podobny architekt (znający się na wszystkim i na niczym)
    co mojej żonie próbował bredni nakłaść do głowy. Znaczy w zasadzie to
    niestety nakładł, a ja potem musiałem to wszystko w bUlach prostować.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 136. Data: 2016-08-28 10:59:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 28 sierpnia 2016 10:23:07 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Bliskie zeru to nie zero. Podlogowki maja pewno tez bliskie zeru a jednak bylo
    slychac o awari na grupie ktora odwiedza kilkadziesiat osob. Co do wiecznengo
    polietylenu. Mialem polietylenowe pojemniki na srubki,

    ty to zawsze potrafisz :) pojemnik na srubki :) O ultrafiolecie który nie siega wgłąb
    ziemi to chyba zapomniales.
    A jaguar nie osiąga 200km/h bo trabantem sie nie udało :)

    Jesli chodzi o rury to liczysz obwodowe napręzenie i z wykresu wyznaczasz zywotnsc
    dla temp. pracy. Dla parametrów uzywanych w dolnym żródle wyjdzie jakies 10tys lat :)

    b.

  • 137. Data: 2016-08-28 11:11:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 27 Aug 2016 13:54:54 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    > Wade fabryczna moze miec.

    O przeciążeniowym teście instalacji, przed użytkowaniem, słyszałeś?

    Ps. Kiedy się nauczysz cytować posty?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 138. Data: 2016-08-28 13:19:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > dolne źródło, może się wychładzać szybciej niż to ciepło tam przybywa i
    > po nastu latach trzeba bawić się tak samo jak z rozsączkami w szambach

    po pierwsze to pewnie mówisz o źródle wodnym a nie glikolowym
    po drugie płytkim
    jakbyb mi się udało zmienić temperaturę gruntu na 50m pod ziemią to bym
    chyba całą fizykę obalił :)

    To tak jak w USA w jakiejś mieścinie zakazali paneli słonecznych bo
    światło słońca kradną :)

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 139. Data: 2016-08-28 13:31:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tak samo nie siega UV do zamknietej szuflady. Wszystko sie moze popsuc. I im wiecej
    czegos tym ryzyko wystapienia usterki wieksze. Nie twierdze za kazda taka instalacja
    musi sie popsuc. Twierdze ze w pewnej niewielkiej ilosci instalacji po wielu latach
    pojawia sie przecieki.

  • 140. Data: 2016-08-28 15:13:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 13:19 masti <g...@t...hell> pisze:

    > po pierwsze to pewnie mówisz o źródle wodnym a nie glikolowym
    > po drugie płytkim
    > jakbyb mi się udało zmienić temperaturę gruntu na 50m pod ziemią to bym
    > chyba całą fizykę obalił :)

    glikol na 50-ciu metrach? :-)

    TG