  • 161. Data: 2016-09-01 07:19:35
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 31 sierpnia 2016 20:45:17 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Ale co chcesz udowodnić? Bo ja na własne oczy widzę po fakturach, że w
    > Polsce grzanie pompą powietrzną generuje niższe rachunki niż np. gazem
    > ziemnym.
    A powietrzna kontra gruntowa?

  • 162. Data: 2016-09-01 07:41:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Ale co chcesz udowodnić? Bo ja na własne oczy widzę po fakturach, że w
    > Polsce grzanie pompą powietrzną generuje niższe rachunki niż np. gazem
    > ziemnym.

    masz realne porównanie? Czyli przeszedles z gazu na PC? Bo takich sytuacji gdzie
    nastepuje zmiana mediów bez zmiany wlasciwosci budynku jest znikoma ilosc - a
    porownywac różne budynki (nawet ten sam przed i po ociepleniu) to se ne da.

    b.

  • 163. Data: 2016-09-01 08:00:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Ale co chcesz udowodnić? Bo ja na własne oczy widzę po fakturach, że w
    > Polsce grzanie pompą powietrzną generuje niższe rachunki niż np. gazem
    > ziemnym.
    W to że grzanie PC powietrzną jest tańsze od grzania gazem trudno mi uwierzyć
    W to że grzanie PC powietrzną jest tańsze od grzania PC gruntową nie uwierzę.

  • 164. Data: 2016-09-01 10:10:00
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > No i widzisz, wystarczy ze zarysuja. Jak w PRL bylo duzo fiatow a malo mercedesow
    to wszyscy twierdzili ze mercedesy sa wieczne i sie nie psuja. Jak jest teraz duzo
    mercedesow to sie okazalo ze one tez sie psuja. Jak jakas firma od rurek daje 100 lat
    gwarancji na naprawe kazdej usterki to rurki sa dobre. Daja ktos 100 lat gwarancji
    na takich warunkach?

    Przede wszystkim to wcale coc jakis czas na grupie nie pojawia sie
    pytanie, jak znalezc przeciek w podlogowce. Zarysowanie rury nic jej nie
    robi. Zeby zrobic w niej dziure to trzeba przewiercic, albo przelamywac
    bardzo sie starajac.

    Pozdro.. TK

  • 165. Data: 2016-09-01 10:21:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 31 Aug 2016 22:41:08 -0700 (PDT), Budyń

    > masz realne porównanie? Czyli przeszedles z gazu na PC?

    Nie trzeba przechodzić. Posiadając PC i faktury, można spokojnie wyliczyć
    ile by kosztowało grzanie z pomocą gazu i abarot. W tę pierwszą stronę
    oczywiście zdecydowanie łatwiej, bo mniej zmiennych jest.

    > Bo takich sytuacji gdzie nastepuje zmiana mediów
    > bez zmiany wlasciwosci budynku jest znikoma ilosc

    Ogólnie zmiana z gazu na PC się nie opłaca, dlatego pewnie nikt tego nie
    robi. Modernizacja na PC może się odbywać przy zmianie systemu z drewno-
    albo węglosmroda -- aby uwolnić się od etatu dźwigaczo-palacza. Ale też
    zazwyczaj jest to trudne, bo wtedy w domu kalafiory i ani grama podłogówki
    (jak niestety u mnie w obecnym domu).

    > - a porownywac różne budynki (nawet ten sam przed i
    > po ociepleniu) to se ne da.

    Mnóstwo jest jednak takich co porównują do tego kompletnie nic nie wiedząc
    o tych budynkach -- bo to znajomych. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 166. Data: 2016-09-01 10:21:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 08:00:31 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > W to że grzanie PC powietrzną jest tańsze od grzania gazem trudno mi uwierzyć

    Wszystko jest tańsze od grzania gazem, poza czystym prądem i olejem :>

    > W to że grzanie PC powietrzną jest tańsze od grzania PC gruntową nie uwierzę.

    Pewnie kwestia okna czasowego do obliczeń. Gruntówka + odwiert to jakieś
    35 tys. PLN, powietrzna to chyba około 20 tys. (piszę o pompach dla
    Kowalskiego, a nie Viesmannach i tym podobnych).
    Gruntówka z odwiertem będzie miała na pewno lepszy COP, pytanie czy
    na tyle lepszy, żeby przez te 20 lat różnica w cenie się zwróciła.
    No i pytanie, czy powietrzna nie ma jakiś ukrytych kosztów exploatacji
    (wymiana wentyli, jakieś przeglądy).
    Ja mam gruntówkę, myślałem o powietrznej ale jakoś za dużo niewiadomych
    dla mnie było.

    L.

  • 167. Data: 2016-09-01 10:26:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 31 Aug 2016 08:06:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    > No i widzisz, wystarczy ze zarysuja.

    Nie, nie wystarczy. Większość przecieków podłogówki (ale także kabli
    elektrycznych w podłodze) o jakich słyszałem i czytałem, to były fizyczne
    uszkodzenia w wyniku błędu wykonawcy -- np. ktoś (łacznie z tym, co sam
    kable układał) wiercił w podłodze "zapominając" o instalacji w wylewce.
    Resztę uszkodzeń, jak to nazwałeś "fabrycznych", eliminuje się testem
    instalacji przed zakopaniem/zalaniem, i taka instalacja działa długo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 168. Data: 2016-09-01 10:32:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-31 o 20:45, Mateusz Bogusz pisze:

    > Ale co chcesz udowodnić? Bo ja na własne oczy widzę po fakturach, że w
    > Polsce grzanie pompą powietrzną generuje niższe rachunki niż np. gazem
    > ziemnym.

    A jaki masz średnioroczny COP? Ale taki faktyczny, a nie z folderu
    reklamowego.
    Obecnie 1kWh prądu w taryfie 'G12' kosztuje około 50 groszy, a 1kWh gazu
    w taryfie 'W' trochę ponad 12 groszy. Tak z grubsza, jak nawet dołożymy
    straty w kotle gazowym, to wyjdzie, że przy średniorocznym COP powyżej 4
    grzanie pompą powietrza zrównuje się z ceną gazu.
    No to jaki masz ten COP?

  • 169. Data: 2016-09-01 10:36:08
    Od: uciu <a...@g...com>

    Koszt podłączenia gazu do działki wzrósł mi do około 6tyś... (początkowo miało być 2
    z hakiem ale miały być podłączone 3 działki na raz - oba zrezygnowały) Zrezygnowałem
    więc z gazu i mam zamiar grzać PC prawdopodobnie PW. Komin poszedł do likwidacji -
    zostaje tylko jeden z kominka.
    PW powinno mnie wynieść ok 25-30 za gaz liczyłem 20-25.

    Wszystko wyjdzie w praniu, jest lekka nuta niepewności bo żona ciepłolubna. Zawsze
    gaz można podłaczyć:-)

    uciu

  • 170. Data: 2016-09-01 10:42:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 10:32:42 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
> [...]
    Ponad 60gr chyba będzie