  • 1. Data: 2022-12-22 19:46:09
    Temat: PV nieco ponad 6,5 kWp - co grozi za brak ppoż?
    Od: M M <m...@g...com>

    Co realnie grozi za brak uzgodnień ppoż przy rozbudowie PV do mocy nieco powyżej
    magicznych 6,5 kW? Zakładam że zrobione poza tym zgodnie ze sztuką i nie powinno się
    palić :)

    Jest sobie na dachu 8*450 = 3,6 kW na południowy wschód. Na gruncie mam trochę
    miejsca na 8 sztuk (konstrukcja na 2 rzędy po 4) na południowy zachód i w promocji
    akurat są bifacial albo 345 albo 450, co daje razem albo 6,36 albo 7,2 kW. Różnica w
    uzysku być może niewarta kosztów rzeczoznawcy ppoż, stąd tytułowe pytanie.

    Grozi jakaś odpowiedzialność karna, czy tylko konieczność uzupełnienia papierologii w
    razie jeśli ktoś to zdemaskuje?

  • 2. Data: 2022-12-22 20:48:39
    Temat: Re: PV nieco ponad 6,5 kWp - co grozi za brak ppoż?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.12.2022 o 19:46, M M pisze:

    > Grozi jakaś odpowiedzialność karna, czy tylko konieczność
    > uzupełnienia papierologii w razie jeśli ktoś to zdemaskuje?

    Jak sąsiedzi nie podpierdolą to w zasadzie nic, ale popytaj lepiej firm
    ubezpieczeniowych, co oni na to? Od kilku lat jak ubezpieczam dom, to
    pytają czym mam fotowoltaikę, a jak mam to jakiej mocy.

  • 3. Data: 2022-12-22 22:47:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 22 grudnia 2022 o 19:46:10 UTC+1 M M napisał(a):
> [...]
    >
    > Grozi jakaś odpowiedzialność karna, czy tylko konieczność uzupełnienia papierologii
    Ale taki papier z pieczątka uprawnionego strażaka to ok 400zl.
    Nie warto kombinować za tą kase

  • 4. Data: 2022-12-22 23:32:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/12/2022 22:47, Kris wrote:
    > Ale taki papier z pieczątka uprawnionego strażaka to ok 400zl.

    Z czystej ciekawości: co oni tam sprawdzają?

  • 5. Data: 2022-12-22 23:41:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 22 grudnia 2022 o 23:32:30 UTC+1 heby napisał(a):
    > Z czystej ciekawości: co oni tam sprawdzają?
    A czy to ma znaczenie?
    Biurowy chcą to trzeba mieć.
    W necie mnóstwo ogłoszeń że stosowny papier wystawia.
    Legalnie. Znaczy wystawia dopiero jak przelew zrobisz.
    Na szybko patrząc już za 350 zł znalazłem ale pewnie i taniej znajdziesz.

  • 6. Data: 2022-12-22 23:46:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 22 grudnia 2022 o 23:32:30 UTC+1 heby napisał(a):
    > Z czystej ciekawości: co oni tam sprawdzają?

    To jak z certyfikatem energetycznym.
    Biurowy wymagają papieru to za 100zl taki osoby z uprawnieniami stosownymi
    wystawiają.
    Legalnie.
    Chcesz rzetelne ozc dla swej chaty to albo sam liczysz albo coś kolo tysiąca płacisz
    i masz szansę że realne ozc dostaniesz

  • 7. Data: 2022-12-22 23:53:56
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 22 December 2022 at 19:46:10 UTC+1, M M wrote:
> [...]
    >
    > Grozi jakaś odpowiedzialność karna, czy tylko konieczność uzupełnienia papierologii
    Jeżeli wady formalne to uniewazniona polisa domu od spalenia

  • 8. Data: 2022-12-23 00:28:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 22.12.2022 o 22:47, Kris pisze:
    > Ale taki papier z pieczątka uprawnionego strażaka to ok 400zl.
    > Nie warto kombinować za tą kase

    Żadnego strażaka, oni nie mają nic do tego. Papiór podbija rzeczoznawca
    od pepoż a do strażaka trzeba zgłosić instalację i zanieść świstek od
    rzeczoznawcy.

    L.

  • 9. Data: 2022-12-23 02:22:21
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

> [...]
    magicznych 6,5 kW? Zakładam że zrobione poza tym zgodnie ze sztuką i nie powinno się

    Czy ja dobrze rozumiem, ze instalacja fotowoltaiczna nie moze
    przekraczac jakiejs tam wartosci? Patrzac na eksperymenty jakie ludzie
    robia i polowe podworka zawalaja panelami, to mi sie to dziwne wydaje.

  • 10. Data: 2022-12-23 07:04:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 23:32 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Z czystej ciekawości: co oni tam sprawdzają?

    Jak masz powyżej 6,5 kW to musisz mieć projekt z pieczątką rzeczoznawcy
    ppoż.
    Bez tego w PGE nie przyjmą instalacji.
    Do straży zgłaszasz przyłączona instalację.

    TG