  • 11. Data: 2011-12-11 00:33:15
    Temat: Re: Palenie sosną w kominku
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Ja paliłem w kominku, jak był nowy tylko liściastym, a potem odważyłem
    się na iglaste i palę tak do dziś. Jedyny minus, jaki widzę, to to, że
    iglaste czasem strzela w kominku i jak się taki moment trafi podczas
    otwierania drzwiczek, to czasem coś wyskoczy na dywan i jak się nie
    zdąży zabrać, to wypala dziurę. Jak dotąd mija 7 czy 8 lat palenia i mam
    póki co jeden dość wyraźny ślad na dywanie.
    Co do komina, to nie stwierdziłem niczego niepokojącego.
    Szybkość palenia, jak już koledzy pisali - iglaste pali się trochę szybciej.
    Jacek

  • 12. Data: 2011-12-11 09:10:02
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2011-12-11 01:33, Jacek pisze:

> [...]
    > Co do komina, to nie stwierdziłem niczego niepokojącego.
    > Szybkość palenia, jak już koledzy pisali - iglaste pali się trochę

    No i proszę - przynajmniej jeden głos praktyka ;-)

    --
    Pzdr

    JKK

  • 13. Data: 2011-12-11 11:14:36
    Od: wolim <n...@t...pl>

> [...]
    > Co do komina, to nie stwierdziłem niczego niepokojącego.
    > Szybkość palenia, jak już koledzy pisali - iglaste pali się trochę

    No ja też trochę paliłem sosną - głównie grubymi ścinkami po budowie.
    Sosna pali się rewelacyjnie, nawet jak jest wilgotna. Do tego fajnie
    pachnie. Ale zaprzestałem palenia, bo się przestraszyłem, że być może
    rzeczywiście nie nadaje się do kominka...

    Ale po głębszym zastanowieniu, dochodzę do wniosku, że jak może się nie
    nadawać do kominka, skoro jednocześnie wszyscy tym palą w zwykłych
    piecach. Nawet na allegro jak się ogląda oferty sprzedaży drzewa, to o
    sośnie piszą "opałowe", a o takim dębie, czy innym liściastym "kominkowe".

    Pozdry,
    MW

  • 14. Data: 2011-12-11 11:19:33
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2011-12-11 12:14, wolim pisze:

> [...]
    > piecach. Nawet na allegro jak się ogląda oferty sprzedaży drzewa, to o
    > sośnie piszą "opałowe", a o takim dębie, czy innym liściastym "kominkowe".

    A weź jeszcze pod uwagę, że niektóre kominki
    są przystosowane do palenia np. węglem brunatnym ;-)

    --
    Pzdr

    JKK

  • 15. Data: 2011-12-11 11:25:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 11 Dec 2011 00:23:52 +0100, wolim napisał(a):

    > Nie bój. Ja potrafię pewne rzeczy przeliczyć. Lepiej powiedz, czy można
    > palić tą sosną w kominku, czy nie?

    Można, tylko sypnij co jakiś czas, kiedy masz sporo żaru trochę soli
    kuchennej do środka i otwó szyber i dolot, żeby sadzy za dużo w kominie nie
    było.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 16. Data: 2011-12-11 11:27:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2011 23:26:27 +0000 (UTC), Marex napisał(a):

    > nie
    > Najadłeś sie czegoś przefermentowanego...? No, nie kazde drewno jest tak
    > samo kaloryczne~~ nie każde...Paliłeś Ty kiedyś w ogóle rozmaitym drewnem w
    > piecu, albo i Lepiej - w kominku?? Czy wg twojej teorii taka sobie sośnina
    > daje tyle samo kalorii co np.brzoza, albo i dąb, buk czy dopiero akacja??

    Kilogram sosny da tyle samo co kilogram buka.

    > To po kiego te wszystkie tabele energetyczności(kalorycznosci) gatunków
    > drewna?

    A możesz je podać?

    > samo. Ale cóz, skoro miarą jest objętość i do takiej stosujemy nasze wywody.

    To, że na fizyce w szkole spałeś nie oznacza, że do Twojej niewiedzy ma się
    cały świat dostować.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 17. Data: 2011-12-11 12:26:05
    Od: "mihal" <f...@s...rt>

    > A możesz je podać?

    > To, że na fizyce w szkole spałeś nie oznacza, że do Twojej niewiedzy ma
    > się
    > cały świat dostować.

    MJ/kg : sosna:21,2 świerk:20,5 jodła:19,5 brzoza:20,1 buk:20,1 dąb:18,4
    olcha:18,1
    Wychodzi na to ,że czym więcej żywicy tym więcej kalorii.

    pozdr.
    mihal

  • 18. Data: 2011-12-11 13:34:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 11 Dec 2011 13:26:05 +0100, mihal napisał(a):

    > MJ/kg : sosna:21,2 świerk:20,5 jodła:19,5 brzoza:20,1 buk:20,1 dąb:18,4
    > olcha:18,1
    > Wychodzi na to ,że czym więcej żywicy tym więcej kalorii.

    Co najśmieszniejsze, wychodzi, że drewno iglaste, które jest traktowane
    jako gorsze paliwo ma tą kaloryczność całkiem sporą.
    Tylko cały myk w tym, że się sprzedaje na objętość, a nie na wagę.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 19. Data: 2011-12-11 18:54:43
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "wolim" <n...@t...pl> wrote:

> [...]
    > Nawet na allegro jak się ogląda oferty sprzedaży drzewa, to o sośnie piszą
    > "opałowe", a o takim dębie, czy innym liściastym "kominkowe".

    W instrukcji obsługi mojego wkładu było wyraźnie zaznaczone, aby spalać jedynie
    drewno liściaste.
    Palenie iglastym lub węglem powoduje utratę gwarancji.

    --
    Bartek

  • 20. Data: 2011-12-11 20:24:25
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-11 19:54, Bartek pisze:

    > W instrukcji obsługi mojego wkładu było wyraźnie zaznaczone, aby spalać
    > jedynie drewno liściaste.
    > Palenie iglastym lub węglem powoduje utratę gwarancji.

    A co może się we wkładzie zepsuć?
    I to jeszcze w ciągu 2 lat? :)
    Pozdrawiam,
    MW