  • 1. Data: 2011-12-12 09:17:55
    Temat: komin fuszerka - brak wlotu powietrza
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    Nie dopilnowałem, mój błąd. Murarze popełnili sporą fuszerkę, dopiero teraz
    to odkryłem.

    Mam komin (systemowy, gazowy) jest z niezależnym doprowadzaniem powietrza do
    spalania. Wspaniałomyślni murarze całkowicie zamurowali od góry wlot
    powietrza.

    Komin wygląda następująco: wewnątrz idzie rura (kamionka) ze spalinami, a na
    zewnątrz niej z góry na dół ma iść powietrze do pieca. Murarze na szczycie
    wylali betonową czapę (wystaje tylko rura spalinowa), tak więc całkowicie
    zablokowali dopływ powietrza do przyszłego pieca. Potem dekarze obrobili
    całość blachą.

    Jedno z rozwiązań, które mi przychodzi do głowy, to zrobić z boku otwór i
    osadzić w nim kratkę (taką samą jak do wentylacji). Czy tak może być, nie ma
    jakichś przeciwwskazań?

    A może jakieś inne pomysły? Całkowita demolka i kazać robić całą górę od
    nowa? Boję się jednak o blachodachówkę...

    Komin jest ocieplony warstwą 5cm wełny. Na to poszła siatka i klej, potem
    grunt CT-17.

    Oto zdjęcie komina:
    http://img854.imageshack.us/img854/1185/p1050639a.jp

    Ze strony producenta. Na pierwszym z tych obrazków jest to pokazane.
    Powietrze wlatuje od dołu, jest tam szczelina.
    http://www.plewa.net.pl/galeria/galeria-uni-las#

    Lepiej jest to pokazane na instrukcji:
    http://systemy-kominowe-plewa.home.p...CJA_UNIlas.pd

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2011-12-12 09:31:41
    Temat: Re: komin fuszerka - brak wlotu powietrza
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jc4gs3$sj9$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > całkowicie zablokowali dopływ powietrza do przyszłego pieca. Potem dekarze

    cos chyba krecisz :-) To powietrze ma wentylowac komin, do samej góry ma
    lecieć. U mnie jeszcze wełna jest dookoła ceramiki , koło wełny są kanały do
    wentylacji. Powietrze do pieca jest brane z wnętrza pomieszczenia lub
    specjalnym kanałem w podłodze.

    Kształtka na górze musi miec dylatacje od betonowej czapki, bo komin sie
    rozszerzy i cos pęknie, nie ma zmiłuj. To musisz poprawic.

    b.

  • 3. Data: 2011-12-12 09:40:32
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > do wentylacji. Powietrze do pieca jest brane z wnętrza pomieszczenia lub

    Nie, nic nie kręcę. Powietrze ma być doprowadzane do pieca poprzez komin.

    W najgorszym razie jednak, jeśli będą problemy z naprawą komina, powietrze
    doprowadzę do pieca kanałem w podłodze. Ale to już ostateczność. Nie po to
    kupowałem taki komin, aby teraz rezygnować z funkcjonalności za którą słono
    zapłaciłem.

    > Kształtka na górze musi miec dylatacje od betonowej czapki, bo komin sie
    > rozszerzy i cos pęknie, nie ma zmiłuj. To musisz poprawic.

    U mnie jest betonowa czapa a na niej ma być położona kształtka i doklejona
    do kamionki. O jakiej dylatacji piszesz? Mógłbyś rozwinąć?

  • 4. Data: 2011-12-12 09:51:31
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jc4i6g$urq$1@usenet.news.interia.pl...
    > U mnie jest betonowa czapa a na niej ma być położona kształtka

    Ściśle ujmując jest to ceramiczna osłona wylotu komina.

  • 5. Data: 2011-12-12 09:52:41
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości news:jc4gs3$sj9$1@usenet.news.interia.pl...
    > Witam,
    >
    > Oto zdjęcie komina:
    > http://img854.imageshack.us/img854/1185/p1050639a.jp

    Niezla fotka, fotografem chyba nie zostaniesz :D

    Wg mnie nie masz co pytac na grupie, dzwon do producenta
    tych kominow. Byc moze ta czapa dyskwalifikuje calosc jako system,
    a byc moze wystarczy kratka z boku.

    pozdrawiam ;-))
    Adams

  • 6. Data: 2011-12-12 10:00:09
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Niezla fotka, fotografem chyba nie zostaniesz :D

    Kajam się ze wstydu, jest tragiczna. Ale tak to jest jak się nogi ze strachu
    trzęsą...

    Nie patrz na tamtą fotkę. Zastępują ją inną:
    http://img404.imageshack.us/img404/6624/p1050676l.jp

    > Wg mnie nie masz co pytac na grupie, dzwon do producenta
    > tych kominow. Byc moze ta czapa dyskwalifikuje calosc jako system,
    > a byc moze wystarczy kratka z boku.

    Dzwoniłem dzisiaj rano, ale się nie dodzwoniłem. Będę próbował zasięgnąć
    porady producenta.

  • 7. Data: 2011-12-12 10:01:02
    Od: "Andrzej" <1...@p...onet.pl>

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

[...]

    Uważam że jest to dobry pomysł ale otwory zrobiłbym z obu stron komina co by
    jak będzie dmuchać wiatr były mniejsze skoki ciśnienia.
    Uważaj aby podczas prac nie uszkodzić kamionki.
    Andrzej

  • 8. Data: 2011-12-12 10:12:05
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
> [...]
    >
    > Mam komin (systemowy, gazowy) jest z niezależnym doprowadzaniem powietrza
    > do spalania. Wspaniałomyślni murarze całkowicie zamurowali od góry wlot

    czekaj czekaj, a gdzie masz wylot spalin?? bo powietrze może być brane "z
    kratki", ale na zdjęciach nie widzę wylotu spalin. czy one też mają
    wychodzić przez kratę??

  • 9. Data: 2011-12-12 10:33:37
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "PH" <P...@p...news> napisał w wiadomości
    > czekaj czekaj, a gdzie masz wylot spalin?? bo powietrze może być brane "z
    > kratki", ale na zdjęciach nie widzę wylotu spalin. czy one też mają
    > wychodzić przez kratę??

    Te kratki z boku komina to kratki wentylacyjne (grawitacyjne), zupełnie
    niezależne. Po przy kominie spalinowym jest dostawiona wentylacja (2
    kanały).

    Wylot spalin jest na górze komina. Z betonowej czapy wystaje na kilkanaście
    centymetrów rura spalinowa (kamionka).

    Wylot spalin przez boczne kratki? Hmmmm....

  • 10. Data: 2011-12-12 10:45:52
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jc4la2$4i2$1@usenet.news.interia.pl...
    > Wylot spalin jest na górze komina. Z betonowej czapy wystaje na
    > kilkanaście centymetrów rura spalinowa (kamionka).

    no własnie ona ma mieć dylatacje od czapki. Ceramika sie rozszerza a komin
    (obudowa) nie.

    b.