  • 1. Data: 2013-05-05 23:01:27
    Temat: Panele podłogowe w wątpliwych miejscach
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    Witam

    Kolejne pytania :-)

    1. Stosowaliście panele podłogowe w kuchni? Czy jednak płytka niemal
    "obowiązkowa"? Czy jeśli już zdecydowałbym się na panele, to pomimo łączenia
    "na klik" należałoby zastosować jakieś spoiwo/uszczelniacz?
    2. Mam grzejnik kanałowy/korytkowy (różnie piszą) przy drzwiach na ogród.
    Taka kurtyna powietrzna. Czy wokół kratki z tym grzejnikiem panele zdadzą
    egzamin? Czy jednak różnice temperatur w bliskim sąsiedztwie kratki
    grzejnika będą powodowały jakieś wypaczenia/uszkodzenia?

    Z góry dzięki za opinie/podpowiedzi

    (proszę nie przekonywać do desek...)
    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2013-05-06 00:23:43
    Temat: Re: Panele podłogowe w wątpliwych miejscach
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert wrote:
> [...]
    > "obowiązkowa"? Czy jeśli już zdecydowałbym się na panele, to pomimo
    > łączenia "na klik" należałoby zastosować jakieś spoiwo/uszczelniacz?

    jeśli już to powinny być panele z dopuszczeniem dla pomieszczeń gdzie może
    sie pojawić wilgoć. Ponadto przy montażu zastosować specjalny środek
    uszczelniający łaczenia.

    imho nie.

  • 3. Data: 2013-05-06 00:25:35
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > 1. Stosowaliście panele podłogowe w kuchni?

    Jesli chodzi o panele z laminatu (takie cienkie), to:
    -przyciagaja kurz
    -latwo je umyc, mozna je nawet zanurzyc w wodzie na lata i nic im nie bedzie
    -sa glosne, cokolwiek na nie spadnie, slychac w calym domu
    -moga lezec na piecu i nic im nie bedzie
    -jesli sa dobrze wykonane, to uklada sie je szybko
    Ogolnie przyjemne jak linoleum ino lepiej wyglada;-)
    Natomiast deski, znaczy sie panele z desek, taki Barlinek np., to juz
    duzo przyjemniejsza sprawa. W kuchni moze niekoniecznie, plywac nie
    lubia, ale od biedy mozna zaryzykowac. Grzejnik nie robi na nich
    wrazenia. Uklada sie je duzo trudniej, jesli sa nieprecyzyjnie wykonane,
    to nie kombinowac, tylko oddawac do sklepu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2013-05-06 10:21:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 00:25:35 UTC+2 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:

    > Jesli chodzi o panele z laminatu (takie cienkie), to:
    [...]
    > Natomiast deski, znaczy sie panele z desek, taki Barlinek np., to juz
    > duzo przyjemniejsza sprawa. W kuchni moze niekoniecznie, plywac nie

    Nastepny zboczeniec ;) A czym sie rozni polakierowany parkiet/deska od panela? Ma
    dokladnie to samo na wierzchu (lakier). Odkad sie zdoktoryzowalem w zakresie deski
    (robilem schody drewniane) to teraz mnie jeszcze wiekszy smiech ogarnia jak czytam ze
    deska na podlodze lepsza od panela bo panel sztuczny, a deska naturalna. Naturalna to
    moze byc jak ja zaolejujesz, a ile osob olejuje? Wszyscy wala sztuczny lakier i tyle
    to ma z natura wspolnego co nic :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2013-05-06 11:48:41
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Tylko co cię to obchodzi.
    Mnie śmieszy,że wszyscy urządzają sobie "długi łikend".
    Stadnie jadą na łono.
    Stadnie z łona wracają.
    Stadnie robiom grila.
    Stadnie pijom piwo.
    itd.

    Co cię obchodzi co kto ma na podłodze ?
    Chce mieć deskę to ma deskę.

    Właśnie rzutem oka widziałem piękną nowoczesną architekturę w Austrii.
    Kamień, szkło i drewno.
    Miejscowe.
    Na dachu i ścianach gont.

    Żywicy melaminowej i szlachetnego usłojenia z papieru nie stwierdziłem.
    Olej to też chemia.
    Bo każda substancja to chemia.
    Nawet olej z oliwek spiersegotłoczenia to też chemia.
    Tyle, że naturalna.
    Czy można go zastapić przepracowanym olejem transformatorowym ?
    Może tak.
    Tylko co mnie to obchodzi.

  • 6. Data: 2013-05-06 12:14:08
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam wrote:

    > A czym sie rozni polakierowany parkiet/deska od panela?
    > Ma dokladnie to samo na wierzchu (lakier).

    Wyraźnie nie doceniasz roli psychologii. :-)
    Cokolwiek byś nie położył, to będzie lepsze
    niż pozostałe opcje, bo *Ty* to wybrałeś.
    Najtrudniej jest do pomyłki przyznać się przed samym sobą. :-)

    > Odkad sie zdoktoryzowalem w zakresie deski (robilem schody drewniane)
    > to teraz mnie jeszcze wiekszy smiech ogarnia jak czytam ze deska na
    > podlodze lepsza od panela

    Ja mam podobnie, gdy słyszę słowo "specjalny". :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2013-05-06 12:17:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 11:48:41 UTC+2 użytkownik zapinio napisał:

    > Co ci� obchodzi co kto ma na pod�odze ?

    Mnie nic - tylko mnie bawi jak maniacy drewna tak "jezdza" po panelowcach, ze
    sztuczne i nienaturalne. A sami chodza po sztucznym lakierze. Lizanie lizaka przez
    szybke - to dokladnie to samo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2013-05-06 12:40:28
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    panel jest twardy i trudno porysowac, deska ulegnie pod obcacami, pazurami
    zwierzat etc szybko...

  • 9. Data: 2013-05-06 15:16:28
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "forestdumb" <...@...z> napisał w wiadomości

    > panel jest twardy i trudno porysowac, deska ulegnie pod obcacami,
    > pazurami zwierzat etc szybko...

    Myślę, że dalece mijasz się z prawdą.
    Dobra podłoga z twardego drewna (buk, dąb, grab, merbau itp.) jest sto
    razy wytrzymalsza od najlepszych nawet paneli.
    Nawet deski z sosny jak są dobrze zaimpregnowane i pomalowane sa
    bardziej trwałe od paneli.
    Dam Ci nawet przykład z własnego życia. Miałem w kilku pomieszczeniach
    podłogi zrobione z desek sosnowych. Malowane kilkakrotnie Caponem i
    Domaluxem. Podłogi uległy nieznacznemu zniszczeniu tylko w miejsach,
    gdzie były fotele w pokoju starszej osoby, która miała psa oraz manię
    chodzenia przez cały dzień w butach. Stało się to po kilkunastu latach
    takiego użytkowania tej podłogi.
    Aby pozbyć się śladów uszkodzeń, wystarczyło ją tylko wycyklinować i na
    nowo pomalować.
    Pozostałe podłogi to bukowy parkiet, na którym widać było tylko
    nieznaczne zarysowania, których po zapastowaniu nawet nie widać.

    W zeszłym roku po przeprowadzce, położyłem w pokoju tej osoby nowe
    panele o dość wysokiej odporności na ścieranie AC4 (w 5 stopniowej
    skali), czyli prawie najwyższa odporność na ścieranie. Niestety po roku
    użytkowania podłogi przez tą samą osobę, czyli chodzenie w butach,
    przesuwanie tych samych foteli + pies, podłoga jest już mocno porysowana
    nie tylko pod nogami foteli, ale także w miejsach, gdzie ta osoba
    chodzi.

    Tak więc jak widzisz panel nie jest odporny na piach i buty.

  • 10. Data: 2013-05-06 16:57:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 15:16:28 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Tak wi�c jak widzisz panel nie jest odporny na piach i buty.

    Buahahha. Mam psa 40kg i od 3 lat panele AC4 w salonie - pies lata tam i spowrotem
    wnoszac brud, piasek i bog wie co jeszcze - podloga wyglada jak nowa mimo ze
    codziennie jest 2 x myta wilgotnym mopem.

    Te Twoje AC4 to chyba bylo cos na wzor CE (China Export :D Panele tez trzeba kupic
    porzadne, a nie najtanszy badziew z marketu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.