  • 1. Data: 2020-08-18 09:42:13
    Temat: Perpetuum mobile - FV + UPS
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    Trochę przekornie napisałem, ale mogę zabrać gratis UPS on line 3kW
    (https://www.elektro.info.pl/produkt/zasilacze-ups/1
    09160,zasilacz-ups-powerart-sinus-lcd-1-3-kva)
    i falownik jednofazowy 7kW, brakuje tylko ogniw FV. Myślę to podłaczyć w
    miejscu gdzie nie ma sieci elektrycznej.
    Pytam, czy da się podłączyć falownik do wyjścia UPS, gdzie będą
    podłączone odbiorniki mocy, i z tego miejsca poprzez transformator
    separujący 230/230 na wejście UPS -żeby UPS pracował i synchronizował
    sieć dla falownika. Da się? Ktoś próbował?

    CezaryT

  • 2. Data: 2020-08-18 10:39:21
    Temat: Re: Perpetuum mobile - FV + UPS
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-08-18 o 09:42, Cezary pisze:
> [...]
    > separujący 230/230 na wejście UPS -żeby UPS pracował i synchronizował
    > sieć dla falownika. Da się? Ktoś próbował?

    Przecież ups może samodzielnie pracować, podpiąć mu pod akumulatory
    panele przez kontroler ładowania i powinno działać.
    A ten falownik to jaki?

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2020-08-18 11:59:15
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 18.08.2020 o 10:39, Janusz pisze:

    > Przecież ups może samodzielnie pracować, podpiąć mu pod akumulatory
    > panele przez kontroler ładowania i powinno działać.
    > A ten falownik to jaki?

    Ciężko będzie znaleźć kontroler - z tego ci mi powiedziano to jest
    pakiet 8 akumulatorów - czyli 96V. Jak to ładować z solarów, największe
    kontrolery jakie znalazłem to 48V.
    Falownik to wiem tylko że Sunny.

    Ma to działać na działce, więc głownie w ciągu dnia.
    CezaryT

  • 4. Data: 2020-08-18 14:41:02
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-08-18 o 11:59, Cezary pisze:

    > Ciężko będzie znaleźć kontroler - z tego ci mi powiedziano to jest
    > pakiet 8 akumulatorów - czyli 96V. Jak to ładować z solarów, największe
    > kontrolery jakie znalazłem to 48V.
    To Ci coś pomogę ale to napisz na priva.

    > Falownik to wiem tylko że Sunny.
    Ale jaki, bo to zbyt ogólna nazwa, silnikowy czy pv?

  • 5. Data: 2020-08-18 21:26:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 18 sierpnia 2020 14:41:04 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
    > Ale jaki, bo to zbyt ogólna nazwa, silnikowy czy pv?

    SMA Sunny Boy zapewne. To jest falownik on-grid i takie zabawy
    z upsem są skazane raczej na porażkę.

    L.

  • 6. Data: 2020-08-19 09:19:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-08-18 o 21:26, Lisciasty pisze:

    > SMA Sunny Boy zapewne. To jest falownik on-grid i takie zabawy
    > z upsem są skazane raczej na porażkę.
    A to tak, dlatego mu pisałem aby użyć tylko ups-a.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2020-08-19 09:36:11
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 19.08.2020 o 09:19, Janusz pisze:

    > A to tak, dlatego mu pisałem aby użyć tylko ups-a.

    Już wiem. Falownik to SMA Sunny Mini Central SMC7000TL, ale przestał
    działać i został zdjęty bez naprawy - jak takie problemy to rzeczywiście
    go sobie odpuszczam. UPS ma zużyte akumulatory, ale na sieci chodzi. Jak
    go przywiozę i zobaczę w jakim jest stanie to napiszę.

    CezaryT

  • 8. Data: 2020-08-19 10:20:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-08-19 o 09:36, Cezary pisze:

    > Już wiem. Falownik to SMA Sunny Mini Central SMC7000TL, ale przestał
    > działać i został zdjęty bez naprawy - jak takie problemy to rzeczywiście
    > go sobie odpuszczam. UPS ma zużyte akumulatory,
    A jakie ma aku? może są tylko wyschnięte?
    Jak to są 12V/7Ah to można otworzyć klapki, zdjąć korki gumowe i nalać
    wody destylowanej, potem powoli ładować, najlepiej prostownikiem
    samochodowym z regulacją i cały czas uzupełniać wodę.

    >ale na sieci chodzi. Jak
    > go przywiozę i zobaczę w jakim jest stanie to napiszę.
    A sam wystartuje bez sieci? bo to może być kluczowe dla całego pomysłu.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2020-08-19 10:26:54
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 19.08.2020 o 10:20, Janusz pisze:

> [...]
    > wody destylowanej, potem powoli ładować, najlepiej prostownikiem
    > samochodowym z regulacją i cały czas uzupełniać wodę.

    Tak, na pewno żelowe - można spróbować

    > A sam wystartuje bez sieci? bo to może być kluczowe dla całego pomysłu.

    Podobno ma zimny start. Oczywiście bez tego cały misterny plan bierze w
    łeb. Chyba że do rozruchu jeszcze dołączę agregat benzynowy :)

    CezaryT

  • 10. Data: 2020-08-19 17:49:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-08-19 o 10:26, Cezary pisze:

    > Tak, na pewno żelowe  - można spróbować
    To próbuj

    > Podobno ma zimny start. Oczywiście bez tego cały misterny plan bierze w
    > łeb. Chyba że do rozruchu jeszcze dołączę agregat benzynowy :)
    Dużo zależy od ups-a, przy zwykłym agregacie nie bardzo chcą z nim
    współpracować, ale może w ogóle to nie będzie potrzebne.

    --
    Janusz