  • 11. Data: 2011-03-07 01:56:49
    Temat: Re: Piece - Akubet a zwykly szamot
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Przeczytaj jeszcze raz i sie zastanow. Rozumiem sklonnosc do nowinek, ale
    > zeby kosztem rozsadku...?
    > Nawiasem mowiac, zeliwne wymienniki do piecow sa znane od dawna, a jakos
    > nigdy nie wyparly klasycznych konstrukcji stawianych przez zduna.

    Po co mam czytać. Szamot to przede wszystkim materiał izolacyjny. Żeliwny
    wkląd będzie kilka razy mniejszy przy tej samej zdolności do akumulowaia
    ciepla co szamotowy. Żeliwo to żadna nowinka. No chyba ze w historii
    wszechświata. Nad czym mam się zastanawiać? Że żeliwne dusze nigdy nie wyparły
    szamotowych. Wiesz o czym to świadczy. Że producenci to tłuki. Ojce tak robili
    to i oni też tak będą. Nie najlepiej to również świadczy o klientach. Po co
    jakieś akubety i inne wynalazki pozwalające zmiejszyc wielkośc urzązdenia
    kilka razy w stosunku do szamotowych. Ojce palili w piecu z szamotu i długo
    żyli to oni też będą robili piece z szamotem. Chcesz rozmawiać to przedstaw
    argumenty. Wyżej dalęm zalożenia. Policz i napisz. Nie liczylem ale w moczu
    czuję że mam rację.

  • 12. Data: 2011-03-07 07:16:15
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Niezupełnie się zgodzę.
    Piec akumulacyjny nie może ważyć tyle, co czołg, bo się chałupa zawali,
    ani nie może mieć nagrzanego wkładu do 950 stopni, bo jak nie pożar, to
    przynajmniej ryzyko poparzenia. Słaba przewodność cieplna materiałów
    ceramicznych jest IMO zaletą, bo piec dłużej "trzyma".
    Jacek

  • 13. Data: 2011-03-07 07:29:35
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 6 Mar, 21:47, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Sat, 5 Mar 2011 23:13:35 +0000 (UTC), kogutek napisa (a):

    > Stare piece kaflowe budowano z szamotu, gliny i kafli. Jakos dzialaly.
    > Chyba nawet nie najgorzej... 20 i 30 lat temu elektryczne piece
    > akumulacyjne tez wypelniano szamotem, wiec...?

    Zapomniales o kamykach.
    W te piece sypalo sie kamienie z rzeki, takie male okragle.
    One wlasnie akumulowaly cieplo...

  • 14. Data: 2011-03-07 08:43:49
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Mar 2011 01:56:49 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
    >Nie liczylem ale w moczu
    > czuję że mam rację.

    Powoli. Izolacyjnosc szamotu polega chyba na tym, ze mimo duzej pojemnosci
    cieplnej (ktorej chyba nikt nie kwestionuje?), powoli sie nagrzewa, tak?
    W takim razie jest chyba niezlym materialem na mase akumulacyjna, bo mimo
    zmagazynowania duzej ilosci ciepla nie bedzie osiagac wysokiej temperatury
    (co jest jak najbardziej wskazane).

    --
    Maciek
    Witamy w programie Płatnik KRUS.

  • 15. Data: 2011-03-09 13:29:45
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    200 kg magnezytu oddam w dobre ręce za 1500 zł. Magnezyt rewelacyjnie
    akumuluje ciepło.
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 16. Data: 2011-03-09 15:14:35
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 9 Mar 2011 14:29:45 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

    > 200 kg magnezytu oddam w dobre ręce za 1500 zł. Magnezyt rewelacyjnie
    > akumuluje ciepło.

    Tylko troche przegiales z cena. Jedna cegle mozna kupic za 5-7 zlotych, a
    wazy cos ponad 3 kilo.

    --
    Maciek

  • 17. Data: 2011-03-09 17:02:36
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko troche przegiales z cena. Jedna cegle mozna kupic za 5-7 zlotych, a
    > wazy cos ponad 3 kilo.

    Czteroletni piec akumulacyjny Dimplex 4,8kW jest w zestawie gratis. :-)