  • 1. Data: 2011-03-01 17:27:53
    Temat: dla grzejących węglem
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    http://podatki.onet.pl/wegiel-bedzie-drogi-jak-cygar
    a-i-kapelusze,19923,4197382,1,prasa-detal

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 2. Data: 2011-03-01 18:14:03
    Temat: Re: dla grzejących węglem
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 18:27, mirek pisze:
    > http://podatki.onet.pl/wegiel-bedzie-drogi-jak-cygar
    a-i-kapelusze,19923,4197382,1,prasa-detal

    Czy coś w tym systemie nie będzie drogie?
    Celowe działanie organizatorów "systemu" aby uwalić sporą część
    społeczeństwa, która nie jest na tyle biedna aby była nieistotna
    ekonomicznie i nie na tyle bogata aby być partnerem w biznesie.

    --
    M.

  • 3. Data: 2011-03-01 18:58:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Shreek wrote:
> [...]
    > społeczeństwa, która nie jest na tyle biedna aby była nieistotna
    > ekonomicznie i nie na tyle bogata aby być partnerem w biznesie.

    ale "gupotu" gadasz...

    popytu nie buduje garstka bogatych świadomych ludzi tylko masy zwykłych
    ludzi/proli...

    ktoś musi kupować te kolejne wynalazki cywilizacji, świadomi klienci nie są
    dobrymi kupowaczami.

    ja wiem czego chcę, kupiłem sobie dobry smartphone dwa lata temu i nie mam
    go zamairu zmieniać bo jestem z niego cholernie zadowolony, większość leci
    kupowac kolejną nowość okrzykniętą sensacją rynkową.

    Mam solidny TV plazmowy i nie mam zamiaru wydawać pieniedzy na TV 3D bo
    oglądanie TV nie jest sensem mojego życia. Wolę kupić sobie stary syntezator
    ale kupowanie używanego sytezatora nie robi popytu. Nie mam kina domowego,
    mam zwykły zestaw stereo.

    Mam dobry aparat cyfrowy który ma juz 3 lata i nie kupie prawdopodobnei
    nowego przez kolejne 3 bo ten aparat robi wszytsko to co profesjonalny
    aparat powienien robić. Może kupię jakiś frymuśny mały range-finder-like
    cyfrak, jak sie pojawi taki, który będzie mi odpowiadał.

  • 4. Data: 2011-03-01 19:14:49
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 19:58, Marek Dyjor pisze:

> [...]

    > Mam dobry aparat cyfrowy który ma juz 3 lata i nie kupie prawdopodobnei
    > nowego przez kolejne 3 bo ten aparat robi wszytsko to co profesjonalny

    Oczywiście masz rację. Też mam takie poglądy i nie rzucam się na byle
    nowość.
    Tylko ja tu nie piszę o popycie na pierdoły ale o kosztach artykułów
    pierwszej potrzeby do których dzisiaj i w naszych można zaliczyć również
    energię potrzebną do ogrzania domu.
    Tutaj nie ma prostej zależności - popyt - cena.
    Tutaj ktoś USTALA cenę kierując się taką a nie inną filozofią a Ty
    MUSISZ zapłacić.
    Wiem, powiesz - węgiel drożeje to kupujmy gaz! Tylko, że podwyżka cen
    węgla będzie świetną odskocznią do podwyżki cen gazu - no i tak w kółko.

    Nie zauważyłeś, że ceny energii i paliw szybują do góry z każdego
    powodu? Nie pamiętam aby podali kiedyś powód spadku cen paliw i energii
    (no i nie pamiętam aby istotnie te ceny spadły). W kółko jest: zamieszki
    tu - paliwa w górę, obalenie dyktatury tam - paliwa w górę, katastrofa
    siam - paliwa w górę.
    No a do tego kochana Unia - podnieście obywatelom cenę paskudnego węgla!
    Niech palą tanim gazem!

    --
    M.

  • 5. Data: 2011-03-01 19:18:59
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    > http://podatki.onet.pl/wegiel-bedzie-drogi-jak-cygar
    a-i-kapelusze,19923,4197382,1,prasa-detal

    Jest ruski węgiel , jest czeski węgiel ...

    Oba węgle sporo tańsze od PL ...

    Zacznie się masowu import i handel ..

    Bez faktur , bez rachunków ...

    Efekt ?

    Tańszy węgiel dla końcowego polskiego klienta a dla polskich kopalni - coraz
    większe długi (brak chętnych na super drogi węgiel) i upadek polskich
    kopalni ...

    Niestety ludzie nie chcą płacić za przywileje górnicze i itd które są
    zawarte w cenie węgla ...

  • 6. Data: 2011-03-01 19:28:28
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Mar 2011 19:58:20 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > ktoś musi kupować te kolejne wynalazki cywilizacji, świadomi klienci nie są
    > dobrymi kupowaczami.
    >
    > ja wiem czego chcę,

    Do czasu. Jeszcze troche i producenci elektroniki pojda za wzorem
    producentow samochodow po czym nagle sie okaze, ze MUSISZ zmienic smartfon
    czy telewizor, bo stary stal sie
    niebezpieczny/nieeokologiczny/nie-cokolwiek.

    --
    Maciek
    Witamy w programie Płatnik KRUS.

  • 7. Data: 2011-03-01 19:58:45
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 20:28, Maciek pisze:

> [...]
    > czy telewizor, bo stary stal sie
    > niebezpieczny/nieeokologiczny/nie-cokolwiek.

    No właśnie. Szczególnie ten argument "ekologiczny" jest wytrychem do
    wszystkiego.
    Tyle, że produkowanie tysięcy nowych samochodów jest w efekcie chyba
    mniej ekologiczne od używania starszych ale "nie ekologicznych".

    --
    M.

  • 8. Data: 2011-03-01 21:08:40
    Temat: dla grzejacych gazem prądem olejem, drewnem.
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    mirek <f...@w...pl> napisał(a):

    > http://podatki.onet.pl/wegiel-bedzie-drogi-jak-cygar
    a-i-kapelusze,19923,4197382
    > ,1,prasa-detal

    Jak zdrozeje węgiel to zdrożeją proporcjonalnie i inne nośniki. Pewne jak w
    banku. Nie zdrożeją stare opony.

  • 9. Data: 2011-03-01 21:24:29
    Temat: Re: dla grzejacych byle czym
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    a-i-kapelusze,19923,4197382

    > Jak zdrozeje węgiel to zdrożeją proporcjonalnie i inne nośniki. Pewne jak
    > banku. Nie zdrożeją stare opony.

    I póki co nie zanosi się niestety na opłatną zwrotnę od PET'ów
    i innych folii.

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2011-03-01 22:31:56
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 01 Mar 2011 20:58:45 +0100, Shreek napisał(a):

> [...]
    > Tyle, że produkowanie tysięcy nowych samochodów jest w efekcie chyba
    > mniej ekologiczne od używania starszych ale "nie ekologicznych".

    Niby tak, ale "produkcja" zanieczyszczen przenosi sie dzieki temu z ulic do
    fabryk. Powietrze w miastach jest czystsze (kto pamieta czasy olowiowej
    benzyny, kopcacych dizli i dwutaktow, ten potwierdzi), a jaki jest ogolny
    bilans? Licho wie.