  • 61. Data: 2019-05-23 08:55:22
    Temat: Re: Piorunochron czy przywoływać piorunów?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.05.2019 o 22:34, SpikowyMocny pisze:

    > jakiś cieniutki (około centymetra średnicy)
    > drucik stalowy nie jest w stanie w najmniejszym stopniu uchronić od skutków
    > uderzenia pioruna, bo by odparował w pierwszych mikrosekundach.
    A dlaczego zakładasz, że 100% energii pioruna ma pójść tym drucikiem?
    Nie widziałem naocznie z bliska, ale wydaje mi się, że piorunochron
    tylko "wytycza drogę" wyładowaniu, które omija budynek nie robiąc mu
    większej szkody.
    Na szczycie Łomnicy (taka góra w Tatrach Wysokich) jest licznik
    wyładowań, który pokazuje tysiące, jakie zliczyła instalacja odgromowa.
    Jakoś budynek na szczycie nadal stoi.
    Jacek

  • 62. Data: 2019-05-23 09:09:35
    Temat: Re: Piorunochron
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > --
    > Jarek

    dobra. to ustalmy te drzewa.
    jak blisko domu to chronia czy przeciwnie?
    10m od budynku rosnie mi orzech. wlasnie przerasta wysokosc domu.
    przyciac czy puscic i niech sie pnie?

  • 63. Data: 2019-05-23 09:29:10
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > dobra. to ustalmy te drzewa.
    > jak blisko domu to chronia czy przeciwnie?
    > 10m od budynku rosnie mi orzech. wlasnie przerasta wysokosc domu.
    > przyciac czy puscic i niech sie pnie?

    A co Ty masz do orzecha? Muchy do domu nie lecą (tak bardzo)Chłodek jest...
    Tyle, że jak jest za blisko chałupy to może być kłopot.A jego wpływ na
    pioruny jest chyba najmniej istotny.
    Ale były kiedyś w dawnych, ciemnych czasach "drzewa domowe"- bardzo często
    topole- które zbierały na siebie pioruny.
    Pozdro.abomito

  • 64. Data: 2019-05-23 09:37:14
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 maja 2019 09:09:39 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:

    > dobra. to ustalmy te drzewa.
    > jak blisko domu to chronia czy przeciwnie?
    > 10m od budynku rosnie mi orzech. wlasnie przerasta wysokosc domu.
    > przyciac czy puscic i niech sie pnie?

    Raczej nie ma wpływu, od bezpośredniego uderzenia na pewno nie chroni. Ale jak ebnie
    w orzecha to w domu wyindukują ci sie cuda - powinienes miec ograniczniki przepięć.

    b.

  • 65. Data: 2019-05-23 09:40:53
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 23 May 2019 09:09:35 +0200, abn140 wrote:
    > jak blisko domu to chronia czy przeciwnie?
    > 10m od budynku rosnie mi orzech. wlasnie przerasta wysokosc domu.
    > przyciac czy puscic i niech sie pnie?

    Wyciąć w diabła. Niestety oszukano Cię - orzech nie działa.

    Zgodnie z nauką naszych słowiańskich przodków, nieszczęściom wszelakim
    przeciwdziała kolidupa posadzona przed domem. Ochroni ona nie tylko przed
    piorunem, ale także przed urokiem oraz odstraszy kręcące się w okolicy
    czarownice. A gdyby mimo wszystko skuteczność okazała się nietrafiona,
    zawsze można pocieszyć się lampką wina głogowego.

    Mateusz

  • 66. Data: 2019-05-23 09:55:40
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.05.2019 09:09, abn140 pisze:

    > 10m od budynku rosnie mi orzech. wlasnie przerasta wysokosc domu.
    > przyciac czy puscic i niech sie pnie?

    Nie przycinać, puścić, niech się pnie. Orzechy zbierać.
    Z zielonych zrobić nalewkę i popijać w czasie burzy.

  • 67. Data: 2019-05-23 10:11:57
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.05.2019 09:40, Mateusz Viste pisze:

    > Wyciąć w diabła. Niestety oszukano Cię - orzech nie działa.

    Nie działa przy głupim człeku, więc piorun prędzej trafi
    w Ciebie, niż w orzech.

    PS. W języku polskim nie istnieje związek frazeologiczny
    "wyciąć w diabła". Mówimy - iść w diabły, iść (wynosić
    się) do diabła, posłać do diabła, posłać do wszystkich
    diabłów. Ale skąd Ty masz o tym wiedzieć, siroto, nie?

  • 68. Data: 2019-05-23 11:20:01
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 23 May 2019 10:11:57 +0200, collie wrote:

> [...]
    > się) do diabła, posłać do diabła, posłać do wszystkich
    > diabłów. Ale skąd Ty masz o tym wiedzieć, siroto, nie?

    Ale Ciebie ktoś, kiedyś skrzywdził...

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 69. Data: 2019-05-23 13:09:49
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 23 May 2019 11:20:01 +0200, Roman Tyczka wrote:

    > Ale Ciebie ktoś, kiedyś skrzywdził...

    Ktoś, kto szuka dowartościowania podając się za psa w internecie ma z
    pewnością niejeden problem. :)

    Mogę tylko polecić skorzystanie z KF - skutecznie ucisza to wściekłe
    ujadanie.

    Mateusz

  • 70. Data: 2019-05-23 14:11:39
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.05.2019 11:20, Roman Tyczka pisze:

    > Ale Ciebie ktoś, kiedyś skrzywdził...

    A Ciebie pewnie jaki Cygan zrobił przypadkiem
    i stąd te ciągoty do wróżenia ("Cyganka prawdę
    ci powie")?