  • 1. Data: 2013-02-08 21:29:29
    Temat: Plac budowy - kontener/blaszak/buda i sławojka
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Witam.

    Ponieważ w marcu planuję ruszyć z budową, chcę postawić tymczasowo na
    działce jakiś kontener/blaszak/budę do składowania mniej cennych narzędzi
    oraz mniejszych gabarytowo materiałów budowlanych .
    Jakiej wielkości szukać budę ? Czy jakoś przygotowywaliście grunt pod jej
    posadowienie ?

    Między czasie znajomy zapytał mnie, czy pomyślałem o wychodku na placu
    budowy. Czy jest faktycznie sens stawiać ? Niby przepisy nakazują. A co mówi
    Wasze doświadczenie ? Przydaje się ?

    Pytam dlatego, że w najbliższym składzie drewna mają gotowe sławojki po 650
    zł + 50 zł koszt dowozu ( 15km). Trochę wydaje mi się to drogo.
    Znalazłem inną ofertę z przywózką ( 175 km ) za cenę 550 zł. Już trochę
    mniej.
    Czy też jechać do tartaku, kupić kantówki i deski i samemu pozbijać ?

    Piotr

  • 2. Data: 2013-02-08 22:21:13
    Temat: Re: Plac budowy - kontener/blaszak/buda i sławojka
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 lutego 2013 21:29:29 UTC+1 użytkownik Max napisał:
> [...]
    >
    > oraz mniejszych gabarytowo materiałów budowlanych .
    >
    > Jakiej wielkości szukać budę ? Czy jakoś przygotowywaliście grunt pod jej

    Też miałem podobny dylemat i na szczęście nie zdążyłem kupic.
    Nie kupuj nic. Jak zorganizujesz sprawna ekipę to od ław do zamknięcia budynku minie
    2-3 miesiące. A jak chałupa zamknięta to i problemu z przechowywaniem narzędzi nie
    ma.

    > Między czasie znajomy zapytał mnie, czy pomyślałem o wychodku na placu
    >
    > budowy. Czy jest faktycznie sens stawiać ? Niby przepisy nakazują. A co mówi
    >
    > Wasze doświadczenie ? Przydaje się ?

    Nie przydaje.
    Jak będzie robić tzw. "firma" to problem ich szefa zapewnić kibel.
    Jak będziesz robił sam i odlejesz się pod płotem to tez tragedii nie będzie- w końcu
    to budowa/warunki polowe;)
    Piszesz kibel 700zł- wynajęcie tzw. Toy Toya to coś około 100zł na miesiąc- czyli
    lepiej wynająć.

  • 3. Data: 2013-02-09 18:38:48
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    No właśnie, Kris dobrze pisze.
    Zrzuć to na głowę ekipy, niech sobie zorganizują jak chcą, będziesz miał
    mniej problemów.

    A z ToyToy można się dobrze dogadać (dużo czynników wpływa na koszty
    obsługi, można z nimi szczerze pogadać), testowałem i gdybym miał
    potrzebę, bez zastanowienia się wypożyczam, koszty niewielkie, a święty
    spokój jest.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2013-02-09 19:57:47
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    >
    > oraz mniejszych gabarytowo materiałów budowlanych .
    >
    > Jakiej wielkości szukać budę ? Czy jakoś przygotowywaliście grunt pod jej

    Kupiłem blaszak 3x5m z allegro, cena z dostawą i montażem 1500, choć można znaleźć
    taniej i takie coś polecam, postawiłem na 12 bloczkach fundamentowych po obwodzie i
    żadna wichura go nie rusza, w środku piasek z wykopu. W razie zmiany planu
    zagospodarowania działki, można łatwo przemieścić go za pomocą dwóch osób.
    Zabezpieczać specjalnie nie ma sensu, bo jak ktoś chce, to i tak się dobierze, więc
    cennych rzeczy nie trzymałem, potem w zasadzie można w budynku, ale u mnie jeszcze po
    przeprowadzce garaż był pełen pozostałości po budowie.
    Jeśli chodzi o kibelek, to przez sezon wypożyczałem toytoya, ale nie z toytoya tylko
    z lokalnej firmy, było taniej, potem jeszcze bez wykończenia, ale ze zrobioną
    kanalizacją i cwu, wstawiłem najtańszy kibelek w miejscu przyszłego wc

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2013-02-11 09:18:01
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Max" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oraz mniejszych gabarytowo materiałów budowlanych .
    > Jakiej wielkości szukać budę ? Czy jakoś przygotowywaliście grunt pod jej

    Kupiłem na allegro blaszak 2x3m za 950zł (z montażem i przywozem). Samochodu
    tam nie zamierzam trzymać, a na graty spokojnie wystarczy. Po zakończeniu
    budowy zamierzam go sprzedać.

    Taki blaszak lub inny barak jest moim zdaniem jest niezbędny na budowie.
    Szczególnie przydał się na początku gdy jeszcze nie było gotowych murów i
    dachu, ale potem również. Na przykład przy tynkach i wylewkach musiałem
    wszystkie swoje narządzia, materiały wynieść z budynku aby nie
    przeszkadzały. A jeśli jakaś ekipa wchodziła coś robić, to swoje narzędzia
    trzymałem w garażu blaszanym.

    > Między czasie znajomy zapytał mnie, czy pomyślałem o wychodku na placu
    > budowy. Czy jest faktycznie sens stawiać ? Niby przepisy nakazują. A co
    > mówi Wasze doświadczenie ? Przydaje się ?

    Stawiać. U mnie się przydał i przydaje się do tej pory. Wiele ekip z niego
    korzystało, nie tylko murarze. Ale nie mam jeszcze podłączenia do
    kanalizacji. Być może szybkie podłączenie do kanalizacji i jakiś tymczasowy
    sedes załatwiłoby sprawę.

> [...]
    > mniej.
    > Czy też jechać do tartaku, kupić kantówki i deski i samemu pozbijać ?

    Ja swój wychodek na wiosnę chętnie sprzedam za ok. 350zł. Porządny,
    drewniany, impregnowany i nie zniszczony. Desek z szalunków też mi jeszcze
    trochę zostało, jak chcesz odkupić to spokojnie zbijesz wychodek za grosze.

  • 6. Data: 2013-02-11 09:33:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Max" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ponieważ w marcu planuję ruszyć z budową, chcę postawić tymczasowo na
    > działce jakiś kontener/blaszak/budę do składowania mniej cennych narzędzi
    > oraz mniejszych gabarytowo materiałów budowlanych .

    Blaszak nie służy do trzymania cennych narzędzi bo łatwo do niego wejść, ale
    do trzymania rzeczy które nie powinny moknąć. Ja. np wstawiłem tam całą
    paletę kleju do bloczków, oprócz tego jakieś drobne narzędzia jak szpadel,
    taczka. Ale z drugiej strony też kosiarka do trawy, grill, zabawki dla
    dzieci, itd. Czasem w sobotę przyjeżdżaliśmy całą rodziną. Dzieci były
    zadowolone widząc jak dom rośnie, a i przyjemniej się pracuje widząc małe
    szkraby, które będą w domu mieszkać.

    > Jakiej wielkości szukać budę ?

    Jak ja szukałem to najtańsze były standardowe 3x5 albo 3x6 mniejsze były
    droższe, więc nie ma sensu.

    > Czy jakoś przygotowywaliście grunt pod jej posadowienie ?

    Kupiłem dwie palety kostek betonowych które docelowo miały iść na podjazd.
    Ułożyłem je wewnątrz garażu bezpośrednio na trawie, gdzieniegdzie waląc
    gumowym młotkiem jak jakaś kępa trawy byłą zbyt wysoka. Oczywiście nie było
    idealnie równo, ale wystarczająco równo i bezkosztowo. jak sprzedałem
    blaszak to te kostki wykorzystałem na podjazd. Warto też jakoś utwardzić
    kawałem przed blaszakiem.

    > Między czasie znajomy zapytał mnie, czy pomyślałem o wychodku na placu
    > budowy. Czy jest faktycznie sens stawiać ? Niby przepisy nakazują. A co
    > mówi Wasze doświadczenie ? Przydaje się ?

    U mnie budowa trwałą dwa lata, a z wychodka korzystałem może 10, może 20
    razy, więc ciężko coś napisać. Z jednej strony tych kilka razy to nie
    problem, ale z drugiej zbicie wychodka z kilku desek to też nie problem.

> [...]
    > mniej.
    > Czy też jechać do tartaku, kupić kantówki i deski i samemu pozbijać ?

    Tak na pewno będzie taniej i wystarczająco dobrze.

    Ps. W zasadzie Twoje pytania sprowadzają się do tego jak długo chcesz
    budować. Jeśli chcesz budować samemu to wtedy potrwa to trochę dłużej i
    wychodek i blaszak się przydadzą, jeśli masz _sprawdzoną_ firmę która
    postawi dom w dwa miesiące to wtedy faktycznie można zrezygnować z tych
    udogodnień, a jak tylko powstaną mury wstawić tymczasowe drzwi do jednego
    pomieszczenia i tam trzymać narzędzia.

    Pozdrawiam
    Ergie