  • 1. Data: 2013-02-09 11:49:01
    Temat: "Tłumnik" do wentylacji mechanicznej.
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Witam
    Mam w bloku wentylacje mechaniczną.
    W tym roku przebudowałem kuchnie. Jest gdzie indziej niż pierwotna.
    Jak co roku przyszedł Pan Kominiarz (nie było mnie w domu).
    I dostałem ochrzan że żle zostało zrobione wywietrznik w kuchni. Bo nie ma tego
    czegoś. I przez to mam duże straty ciepła.
    Taki gumowy kołnierz w środku rury tuż na wejściu.
    Wie ktoś jak to COŚ sie nazywa?

  • 2. Data: 2013-02-09 12:05:39
    Temat: Re: "Tłumnik" do wentylacji mechanicznej.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bolko wrote:
> [...]
    > nie ma tego czegoś. I przez to mam duże straty ciepła.
    > Taki gumowy kołnierz w środku rury tuż na wejściu.

    tak BTW to co pan kominiarz sprawdza w bloku z mechaniczną wentylacją :)

  • 3. Data: 2013-02-09 12:55:21
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > tak BTW to co pan kominiarz sprawdza w bloku z mechaniczną wentylacją :)

    Miał ze sobą specjalistyczne urządzenie elektroniczne wyposażone
    w cyfrowy wyświetlacz LCD oraz śmigiełko.
    Przykładał to śmigiełko do otworu i patrzył na wyświetlacz. I mówi: dobrze/żle.

  • 4. Data: 2013-02-09 22:56:16
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > tak BTW to co pan kominiarz sprawdza w bloku z mechaniczną
    > wentylacją
    > :)

    może went. mechaniczna to samowola :) i sprawdza grawitacyjną
    bolko zajmuję się wentylacją kilka(może naście)lat i nie wiem o czym
    piszesz

    jeffrey

  • 5. Data: 2013-02-09 23:02:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jeffrey wrote:

    > może went. mechaniczna to samowola :) i sprawdza grawitacyjną
    > bolko zajmuję się wentylacją kilka(może naście)lat i nie wiem o czym
    > piszesz

    no właśnie też nie wiem o czym ten kominiarz opowiadał.

    Mam tez wątpliwości co do kompetencji kominiarza w sprawach wentylacji
    mechanicznych. :)

    chyba że temu panu chodziło o przepustnicę regulacyjną która być może jest
    montowana w mieszkaniach na wlocie do wentylacji przy ścianie.

  • 6. Data: 2013-02-11 14:24:11
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > chyba że temu panu chodziło o przepustnicę regulacyjną która być może jest
    > montowana w mieszkaniach na wlocie do wentylacji przy ścianie.

    Pierwotnie miałem patrzac od strony mieszkania :
    - kółko z przyspawaną śrubą
    > kręcąc tym kółkiem mogłem regulować szczelinę a więc wielkość przepływu
    -tuż za tym pionowy gumowy/elastyczny/walec/dzyndzel (o ile dobrze pamiętam)

    - i dalej pion
    - wentylator

    Teraz
    -Zwykła kratka bez możliwości regulacji
    -Kanał poziomy
    -Ten dzyndzel
    i reszta jak pierowotnie

    i pan kominiarz skrzyczał mnie że jest źle (to znaczy żone)

    wie ktoś po co jest ten dzyndzel?

  • 7. Data: 2013-02-11 17:34:32
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Bolko wrote:
> [...]
    > -Ten dzyndzel
    > i reszta jak pierowotnie
    >
    > i pan kominiarz skrzyczał mnie że jest źle (to znaczy żone)

    to kręcone się nazywa anemostat i ma na celu wyregulowanie przepływu,
    jeżeli tego nie ma to u ciebie ciągnie mocniej a u sąsiadów słabiej
    normalnie bym się nie przejmował ALE napisałeś wentylator więc ten
    element jest jak najbardziej zasadny
    na etapie rozruchu powinien być wyregulowany tak żeby w każdym
    mieszkaniu ciągnęło równo
    zlikwidowałeś anemostat to może się okazać że zaczyna śmierdzieć w
    kibelku
    "dzyndzel" to raczej klapa zwrotna (zapobiega ciągowi wstecznemu) ale
    tylko zgaduję bo mało obrazowo to przedstawiłeś

  • 8. Data: 2013-02-11 21:24:14
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > to krďż˝cone siďż˝ nazywa anemostat i ma na celu wyregulowanie przepływu,
    > na etapie rozruchu powinien być wyregulowany ....
    tylko dwie kwestie:
    - jak był w wersji pierwotnej to się wokół niego syfiło i żona mi co jakiś czas
    kazało to wykręcać i myć - nikt nie mówi żeby tego ruszać- i myśle że przy okrągłych
    (łatwo rozregulować)to jest tak w każdym mieszkaniu gdzie Pani domu lubi porządek.
    - teraz mam zwykłe kratki i czy nie jest najlepszym rozwiązaniem zakleić w jakiejś
    części tej kratki zwykłą taśmą malarską? i wtedy będzie cacy?

    > "dzyndzel" to raczej klapa zwrotna
    Na pewno nie - to jest zastosowane w ciągu idącym od okapu)

    A ten dzyndzel był tuż za anemostatem, był zrobiony z gumy w kształcie walca (pusty w
    śroku) przymocowany do dołu rury tak że zmniejszał przekrój - ktoś mi kiedyś
    powiedział że to jak by pożar był, ale nadal nie wiem o co chodzi.

    ps
    Patrzyłem na anemostaty na allegro i 95% jest okrągłych, realne jest znaleść coś o
    kształcie prostokąta 140x90 mm?

  • 9. Data: 2013-02-12 06:56:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bolko wrote:
> [...]
    > kształcie walca (pusty w śroku) przymocowany do dołu rury tak że
    > zmniejszał przekrój - ktoś mi kiedyś powiedział że to jak by pożar

    czyli zdemontowałeś zabezpieczenie ogniowe... tyz piknie.

  • 10. Data: 2013-02-12 08:32:53
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > czyli zdemontowałeś zabezpieczenie ogniowe... tyz piknie.

    w którymś poście napisał że tylko przeniósł ten element a nie
    zlikwidował więc nie jest tak źle :)

    jeffrey