  • 1. Data: 2010-10-28 07:03:53
    Temat: Podłoga na poddaszu użytkowym
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Witam,

    Chciałbym zapytać, czy do przyjęcia są następujące
    rozwiązania zastępcze normalnej 5 cm wylewki na
    poddaszu na 5 cm warstwie styropianu:.

    Otóż w celu uniknięcia nadmiernego obciążenia
    stropu nad b. dużym, nieco powiększonym w stosunku do projektu
    salonem, rozważam następujące 2 rozwiązania:

    1. Kratownica z łat o kwadracie 30 - 50 cm a na niej
    płyta OSB 18mm. Kratownica wypoziomowana
    na nierównym stropie, mocowana na kołki i piankę
    niskoprężną.

    2. Cienka warstwa wyrównująca powierzchnię stropu
    grub. 0 - 15 mm, na to równo ułożony styropian 2x5cm
    i na to położona płyta OSB lub inna.

    Na poddaszu na podłogi przewiduję panele.

    Dzięki z góry za opinie.

    JK

  • 2. Data: 2010-10-28 07:38:28
    Temat: Re: Podłoga na poddaszu użytkowym
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kwinto" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > grub. 0 - 15 mm, na to równo ułożony styropian 2x5cm
    > i na to położona płyta OSB lub inna.
    >
    > Na poddaszu na podłogi przewiduję panele.

    PS: Adaptacja projektu jest wykonana i podpisana
    przez uprawnionego konstruktora ale wolę
    dmuchać na zimne.

    JK

  • 3. Data: 2010-10-28 08:17:40
    Od: "PH" <P...@p...news>

> [...]
    > grub. 0 - 15 mm, na to równo ułożony styropian 2x5cm
    > i na to położona płyta OSB lub inna.
    >
    > Na poddaszu na podłogi przewiduję panele.

    ja mam u siebie rozwiązanie nr 1 (na OSB parkiet) i bardzo bardzo bardzo
    sobie chwalę
    zwłaszcze teraz jak już zrobiło sie chłodniej można komfortowo chodzić na
    bosaka po takiej podłodze (czego nie mogę powiedzieć np o salonie gdzie mam
    parkiet klejony na tradycyjna wylewkę)

  • 4. Data: 2010-10-28 19:19:10
    Temat: Re: Pod?oga na poddaszu u?ytkowym
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-10-2010 o 09:03:53 Kwinto <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > poddaszu na 5 cm warstwie styropianu:.
    >
    > Otó? w celu unikniecia nadmiernego obci??enia
    > stropu nad b. du?ym, nieco powiekszonym w stosunku do projektu
    > salonem, rozwa?am nastepuj?ce 2 rozwi?zania:
    >
    > 1. Kratownica z ?at o kwadracie 30 - 50 cm a na niej
    > p?yta OSB 18mm. Kratownica wypoziomowana
    > na nierównym stropie, mocowana na ko?ki i pianke
    > niskopre?n?.
    >
    > 2. Cienka warstwa wyrównuj?ca powierzchnie stropu
    > grub. 0 - 15 mm, na to równo u?o?ony styropian 2x5cm
    > i na to po?o?ona p?yta OSB lub inna.
    >
    > Na poddaszu na pod?ogi przewiduje panele.

    Obydwa rozwiązania są porównywalne ale 1 lżejsze, oczywiscie w 'oka'
    kratownicy dasz styropian.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2010-10-28 20:10:13
    Temat: Re: Pod3oga na poddaszu u?ytkowym
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Dnia 28-10-2010 o 09:03:53 Kwinto <b...@g...pl> napisał(a):

    > 1. Kratownica z 3at o kwadracie 30 - 50 cm a na niej
    > p3yta OSB 18mm. Kratownica wypoziomowana
    > na nierównym stropie, mocowana na ko3ki i pianke
    > niskopre?n?.
    >
    > 2. Cienka warstwa wyrównuj?ca powierzchnie stropu
    > grub. 0 - 15 mm, na to równo u3o?ony styropian 2x5cm
    > i na to po3o?ona p3yta OSB lub inna.
    >
    > Na poddaszu na pod3ogi przewiduje panele.

    Obydwa rozwiązania są porównywalne ale 1 lżejsze, oczywiscie w 'oka'
> [...]

    Przy rozwiązaniu 1 moje wątpliwości budzą następujące kwestie
    (być może nieuzasadnione, może szukam dziury w całym):

    -Nierówny beton wymaga zastosowania dodatkowych punktów
    podparcia (np klinów) zatem kratownica będzie
    podparta punktowo (obawiam się nierównomiernego rozkładu
    i skupienia nacisków). Co prawda będzie jeszcze pianka ale nie
    ma ona pewnie wystarczającej wytrzymałości na ściskanie,
    będzie się uginać pomiędzy podparciami i z czasem trwale odkształcać.
    -Poza tym przez twarde punkty podparcia będą się przenośić
    dżwięki, których styropian w 'okach' nie wytłumi.
    -Podzuirawią mi od góry strop Teriwa kołkami rozporowymi.

    Wykonawca mówi, że robił wg. tego standardu już dla wielu klientów
    i odrzuca wszelkie propozycje dyskusji i wprowadzenia moich ulepszeń.
    Traktuje je jako utrudnienia i woli się wycofać niż cokolwiek zmienić.

    Chyba jak wszędzie, nie ma rozwiązań idealnych i muszę się zgodzić
    na to rozwiązanie.

    Pozdr. JK

  • 6. Data: 2010-10-28 20:32:57
    Od: "ArturZ" <a...@g...pl>

    ..ale tam nie będzie żadnych skupień,bo OSB juz je rozproszy..
    to jest konstrukcja skrzydła samolotu ;)
    na terrivie jest min 6 cm betonu,
    pzdr

  • 7. Data: 2010-10-29 06:24:39
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    > Chyba jak wszędzie, nie ma rozwiązań idealnych i muszę się zgodzić
    > na to rozwiązanie.

    A może zaangażować ocieplaczy zewnętrznych do idealnie
    równego położenia (i wyszlifowania)styropianu na betonie.
    I na to OSB.

    Pozdr.

    JK

  • 8. Data: 2010-10-29 08:24:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-10-2010 o 22:32:57 ArturZ <a...@g...pl> napisał(a):

    > ..ale tam nie bedzie ?adnych skupien,bo OSB juz je rozproszy..
    > to jest konstrukcja skrzyd?a samolotu ;)
    > na terrivie jest min 6 cm betonu,
    Dokładnie, ważne aby ci dobrze podparli tą kratownicę, kliny co najmniej
    położone na kleju
    np takim uniwersalnym butaprenopodobnym z castoramy aby ci się
    później nie 'rozeszły' na boki.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2010-10-29 08:35:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-10-2010 o 08:24:39 Kwinto <b...@g...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Kwinto" <b...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > A mo?e zaanga?owaae ocieplaczy zewnetrznych do idealnie
    > równego po?o?enia (i wyszlifowania)styropianu na betonie.
    Nie wyszlifują bo jak, tarką na powierzchni kiku m2 ciężko będzie
    zebrać 5 czy 10mm nie mówiąc już o syfie który sie robi.
    Możesz zrobić coś ala 2 pomysł ale wziąć suchy czysty drobny
    piasek rozsypać na stropie, zarównać listwą i od razu kłaść styropian
    tak aby dziur nie było, na styropian deski i chodzić po deskach
    bo sie dziury porobią, na styropian po ułożeniu dać tak jak planowałeś
    OSB. Robota prosta i czysta i najważniejsze styropian nie będzie ci
    klawiszował ani sie uginał na nierównosiach bo będą wyrównane piaskiem
    a strop bez problemu powinien tyle wytrzymać.
    Ja miałem podobny problem, w projekcie miałem na poddaszu wylewki na 4cm,
    a przy robieniu projektu CO doszedłem do wniosku że zrobię wszędzie
    podłogówkę
    ale to powoduje że wylewka jest prawie dwa razy grubsza i tak samo cięższa,
    musiałem wziąść obliczenia stropu przeliczyć ale okazało się że teriva
    miała ten zapas, poza tym strop jest jeszcze liczony na obciązenie
    użytkowe rzędu 200-250kg/m2 i jak nie będziesz trzymał na poddaszu
    cięzkich szaf z książkami czy dużego akwarium to nie powinno być problemu.
    Ja dokładnie sprawdzałem strop po zrobieniu wylewek na poddaszu czy się
    jakieś ryski ugięcia nie pojawią, ale się nie pojawily czyli jest w
    bezpiecznym
    zakresie obciążeń.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2010-10-29 12:03:27
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

> [...]

    >Nie wyszlifują bo jak, tarką na powierzchni kiku m2 ciężko będzie
    >zebrać 5 czy 10mm nie mówiąc już o syfie który sie robi.

    Miałem bardzo dobrego fachowca, mogę każdemu polecić
    z czystym sumieniem. (W. Łódzkie)
    Dzwoniłem już do niego i chce to obejrzeć.

    >Możesz zrobić coś ala 2 pomysł ale wziąć suchy czysty drobny
    >piasek rozsypać na stropie, zarównać listwą i od razu kłaść styropian

    Podoba mi się. Robiłem tak w garażu ale pobieżnie. Może więc
    wszystko zrobię własnymi siłami.

    >Ja dokładnie sprawdzałem strop po zrobieniu wylewek na poddaszu czy się
    >jakieś ryski ugięcia nie pojawią, ale się nie pojawily czyli jest w
    >bezpiecznym zakresie obciążeń.

    Jakby się pojawiły ryski to byłoby ciepło :).
    Ja miałem fatalną ekipę murarską a właściwie zbrojarską.
    Zgubili swoją wersję projektu i np. zbrojenie balkonów próbowali
    robić na spodniej stronie. Na pewno coś jeszcze spartaczyli.
    Dlatego wolę dmuchać na zimne.
    --
    Pozdr
    JK