  • 1. Data: 2010-10-28 07:00:33
    Temat: styropian od wewnątrz po raz kolejny:)
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Czytałem kilka ostatnich dyskusji na temat docieplenia od wewnątrz. Ja
    chciałbym zaizolować od wewnątrz blaszak z blachy trapezowej, właściwie jego
    fragment (oddzielony od reszty ścianą z płyty meblowej 18mm). Ogrzewania tam
    nie mam (wiem że sam styropian nie sprawi że będzie ciepło:) ) , chodzi mi o
    zwiększenie bezwładności cieplnej, żeby się tak szybko nie nagrzewał i nie
    chłodził wewnątrz. Teraz mam na ścianach i suficie wykładzinę podłogową
    zamocowaną na kantówkach ok 3-4cm grubości. Myślałem żeby wrzucić jeszcze pod
    tą wykładzinę styropian, żebym ew mógł sobie troszkę pogrzać tam farelką w
    zimie. Jedyne czego się obawiam to wilgoć na suficie. W tej chwili bywa że przy
    dużych zmianach temp. skrapla się woda na dachu od wewnątrz, pod wykładziną
    jakby mniej niż tam gdzie jej nie ma, natomiast nie jest jej tak dużo żeby mi
    kapała na wykładzinę (powtarzam - szczelina ok 4cm). W ciągu dnia przeważnie
    znika. Jak położę tam styropian, pozostaną szczeliny wynikające z kształtu
    blachy i ew tam będzie trochę wilgoci. Pytanie, czy te szczeliny będą
    wystarczające, żeby odprowadzić tą ilość wilgoci? Grzyb na blasze raczej mi nie
    grozi, ale korozja owszem.
    A poza tym - jak można zmniejszyć ilość wilgoci w takim pomieszczeniu? Oprócz
    wietrzenia gdy jest ciepło i zamykania gdy jest zimno? Na podłodze wylewka a na
    niej gumolit.
    pozdr
    klechu

  • 2. Data: 2010-10-28 07:52:45
    Temat: Re: styropian od wewnątrz po raz kolejny:)
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > kapała na wykładzinę (powtarzam - szczelina ok 4cm). W ciągu dnia przeważnie

    a jak myślisz, dlaczego się skrapla... tak sam sobie odpowiedziałeś,
    różnica temperatur, w środku ciepło i wilgotne powietrze trafia na
    zimna blachę i się skrapla...

> [...]
    > wystarczające, żeby odprowadzić tą ilość wilgoci? Grzyb na blasze raczej mi nie

    jak położysz styropian, to wilgoci nie będzie, bo odizolujesz
    cieplejsze i bardziej wilgotne wnętrze, ewentualne resztki jakie się
    wytworzą (nagły spadek temperatury, kiedy w szczelinie jest cieplej
    niż na zewnątrz, ale tylko do momentu wyrównania tych temperatur, parę
    minut...?) wywieje przez te szczeliny, tym bardziej, że różnica
    temperatur napędzi konwekcję i ruch w tych szczelinach

    > A poza tym - jak można zmniejszyć ilość wilgoci w takim pomieszczeniu? Oprócz
    > wietrzenia gdy jest ciepło i zamykania gdy jest zimno? Na podłodze wylewka a na
    > niej gumolit.

    zrobić stała wentylację, kratka gdzieś u sufitu, najlepiej regulowana,
    żeby można było dostosować ciąg, wloty od dołu same się zrobią z
    nieszczelności, no chyba że masz szczelnie, to wtedy taka kratka też u
    dołu, ten przewiew nie musi być duży, sam wyczujesz...
    reasumując: oklej tym styropianem wszystko dokładnie, na piankę i tą
    pianka powypełniaj też dokładnie szczeliny... tylko ja dałbym co
    najmniej 10-tkę...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-10-28 07:59:11
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

    <ciach>

> [...]
    > reasumując: oklej tym styropianem wszystko dokładnie, na piankę i tą
    > pianka powypełniaj też dokładnie szczeliny... tylko ja dałbym co

    Wiem że 4cm to malutko. Na suficie i na bardziej odsłoniętej ścianie dam może
    6, ale to mała kanciapa i nie chcę zabierać sobie za dużo miejsca. No i pomyślę
    coś o tych kratkach, chociaż nie uśmiecha mi się dziurawić blachy. Dołem nie
    jest jakoś super szczelnie więc powietrze ma jak napływać.
    pozdr
    klechu

  • 4. Data: 2010-10-28 08:10:02
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > No i pomyślę
    > coś o tych kratkach, chociaż nie uśmiecha mi się dziurawić blachy.

    a nie musisz dziurawić... kratkę osadź w styropianie, w świetle tej
    szczeliny w blasze trapezowej, zrobi się taki kanał z blachy z wlotem
    od dołu i (lub) od góry.

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-10-28 08:22:00
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

    > a nie musisz dziurawić... kratkę osadź w styropianie, w świetle tej
    > szczeliny w blasze trapezowej, zrobi się taki kanał z blachy z wlotem
> [...]

    Aaaa czaje. Myślałem że chodzi Ci o wentylację całej kanciapy, a nie tylko tej
    przestrzeni nad styro.
    pozdrawiam
    klechu

  • 6. Data: 2010-10-28 17:15:01
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 28 Paź, 10:22, "klechu" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Aaaa czaje. Myślałem że chodzi Ci o wentylację całej kanciapy, a nie tylko tej
    > przestrzeni nad styro.
    > pozdrawiam
    > klechu

    no całej kanciapy, ściany też masz chyba z trapezowej, jak przykleisz
    do niej styropian, to masz pomiędzy kanały z blachy z wejściem od dołu
    i wyjściem od góry, wystarczy tam zrobić diurę w styropianie i masz
    wentylację, a w części nieocieplonej masz i tak wentylacje aż nadto...

    pozdrawiam
    s_13