  • 1. Data: 2010-10-27 19:27:22
    Temat: juz wiem ile barow trzeba do zerwania gipsu
    Od: ptoki <s...@g...com>

    W koncu kupilem se fukacz bo wszystkie alternetywne metody zebrania
    gipsu zawiodly.

    Najpierw sprobowalem skrobac. Poszlo srednio.
    Potem sprawilem sobie diamentowa tarcze (droga byla) i nia sprobowalem
    szlifowac sufit. Zrobilem jakies 15% i odpuscilem. Po prostu nie
    widzialem swoich rąk :) tak sie nakurzylo. Ale wtczyscilo solidnie, do
    betonu.
    Potem sie wscieklem i napstrzylem szpachelke i skrobalem na mokro.
    Tutaj rezultat.
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d963738537e59550
    .html
    Widac kawalek normalnego sufitu, pasek betonu, skrobany gips i obszar
    oszlifowany.
    Widac tez kawalek szorowany szczotka. Ale o tym nawet nie wspominam bo
    to pomylka koncepcyjna byla.

    Kupilem se fukacz B&D (ale robiony przez wlochow na licencji) 1700SPM.
    Kupilem taki bo kosztowal 500zl w praktikerze i mial napis 130bar. No
    i mial w zestawie 3 koncowki.

    W trakcie pracy efekt wygladal tak:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/176c6acf5a881677
    .html
    Widac kawalek juz ofukany i zrobiona sciezke. Zeby mozna bylo ocenic
    roznice.

    Jak szlo:
    Calkiem ok. Najlepszy rezultat uzyskalem koncowka rotacyjna. To czego
    sie nie dalo zebrac poprawilem koncowka punktowa. Czas obrobienia tych
    6-8m2 to jakies 15minut.
    W calosci zebralem jakies 50l wody z podlogi. Na teraz (po 6h) sciany
    sa suche (tynk jest szary). Podczas pracy sciany byly mokre zupelnie.
    Wiekszsc wody sciekla wlasnie po nich.
    Robilem calosc w dwu podejsciach bo nie chcialem zeby mi woda za
    bardzo gdzies w szpary wciekla i zbieralem wode na bierzaco ze srodka
    podlogi.

    Tak wyglada stan koncowy:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c488abe5908b6d7b
    .html

    A tak wyglada sufit w szczegole:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84bfa5a1a4c3ecfb
    .html

    Fotki niestety fotosik przeskalowal na 1024 ale i tak widac jak
    wyszlo.

    Bardzo dobrze zrobilem ze najpierw zeskrobalem co sie dalo. Zeszlo mi
    jakies 2h ale bylo warto. Dzieki temu wiekszosc gipsu zebralem nie
    robiac syfu. Myjka fukalem tak zeby zebrac wiekszosc gipsu i
    doprowadzic wiekszosc powierzchni do czystosci. Zostawilem te kropki
    bo nie mialem nerwow zeby sie z kazda bawic no i wody troche do tego
    trzeba a nie chcialem sobie za bardzo robic kapieliska w pokoju.
    Pewnie mocniejsza myjka dala by sobie rade lepiej ale juz taka slaba
    jak ta moja zrobila calkiem dobra robote. Teraz nie boje sie ze tynk
    na suficie sie trzymac nie bedzie.

    Co do myjki. W instrukcji stoi ze cisnienie ma 100bar a maksymalne
    130. Wiec zakladam ze fukalem tymi 100barami. Sama myjka jest ok. Nie
    znam sie specjalnie ale dobrze czysci betoniarke z zaschnietego
    betonu, czysci tynk zewnetrzny, tnie styropian. Myjka ma aluminiowa
    pompe. Z wad moge wspomniec bezsensowny beben na weza. Bezsensowny bo
    zeby weza nawinac trzeba go odlaczyc od myjki.

    Sadze ze mimo zalania podlogi i scian bylo warto. Jakbym mial calosc
    szlifowac to bym umarl z przedawkowania wziewnego gipsu.

  • 2. Data: 2010-10-27 21:49:36
    Temat: Re: juz wiem ile barow trzeba do zerwania gipsu
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Tak wyglada stan koncowy:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c488abe5908b6d7b
    .html

    Ale wasz elektryk Panie, to -musi- wielki amator lodów algida :)

  • 3. Data: 2010-10-28 07:09:48
    Od: Kadar <o...@g...com>

    A co jest jest nie tak z tym tynkiem, ze takie ceregiele sa potrzebne?

    KADAR

  • 4. Data: 2010-10-28 09:00:08
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 28 Paź, 09:09, Kadar <o...@g...com> wrote:
    > A co jest jest nie tak z tym tynkiem, ze takie ceregiele sa potrzebne?

    Z tynkiem wszystko ok. To pomieszczenie bylo kiedys przedzielone
    scianka. Ten tynk ktory tam widac byl w lazience a tam gdzie byl gips
    byla spizarnia. Wlasnorecznie zasmarowalem ja gipsem jak robilem w
    niej porzadek pare lat temu.
    A teraz pomieszczenia sa polaczone i nagle polowa miala gips a polowa
    ma zwykly tynk. No i chce to wyrownac.

  • 5. Data: 2010-10-28 09:00:47
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 27 Paź, 23:49, "Jackare" <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    908b6d7b.html

    > Ale wasz elektryk Panie, to -musi- wielki amator lodów algida :)

    to jestem ja :)

  • 6. Data: 2010-10-28 09:24:14
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-28 11:00, ptoki pisze:

> [...]
    > niej porzadek pare lat temu.
    > A teraz pomieszczenia sa polaczone i nagle polowa miala gips a polowa
    Chciało ci się... Ja bym walnął na całość płyte k-g ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2010-10-28 10:09:38
    Od: ptoki <s...@g...com>

    Kadar<o...@g...com>  wrote:

    > Chciało ci się... Ja bym walnął na całość płyte k-g ;)

    No wlasnie nie chce. Ma byc zrobione na lata i mam widziec gdzie mi
    myszy biegaja. :)
    Juz teraz mam zrobiona ponad polowe domu na nowo.
    Starczy na kolejne 50 lat wiec spokojnie do konca zycia nie bedzie
    trzeba grzebac...