  • 1. Data: 2010-10-28 05:42:55
    Temat: Garaż: Jak zamocować koła
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Witam

    Mam stosunkowo wąski garaż.
    Chcę trzymac w nim koła zimowe.
    Ponieważ koła IMHO nie powinny stac na ziemi,
    wymyśliłem sobie ze wykonam 4 śruby na kołkach
    i na tych śrubach będę na ścianie koła wieszał - zabezpieczając przed
    zsunięciem nakrętką.

    Jak myślicie: Da się to zrealizować?

    Założenia:
    - nie mogę kół trzymac na stojaku biedronkowym (poziomo jedno na drugim)
    - koła powinny być tak przechowywane aby nie trzeba było ich przy wymianie
    wysoko dźwigać
    - koła są pełne (opona+felga)

  • 2. Data: 2010-10-28 06:22:12
    Temat: Re: Garaż: Jak zamocować koła
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > - koła powinny być tak przechowywane aby nie trzeba było ich przy wymianie

    Mam podobną sytuację. Koła będę wrzucał do garażu pewnie za parę dni, i
    myślałem zrobić przy ścianie na podłodze taką podłużną "skrzynkę" (wysoką na
    max pół koła), tak żeby koła stały jedno obok drugiego wzdłuż ściany garażu,
    bocznej lub tylnej). Jeśli nie na ziemi to można dać kawał dechy na podłogę.
    Skrzynka po to, żeby się koła nie przewracały. Można do tego wykorzystać odpady
    płyty meblowej czy osb. Wieszanie na ścianie też jest ok, chociaż w przypadku
    blaszaka trzeba by zrobić mocną konstrukcję bo koła jednak trochę ważą. Jak
    masz garażmurowany to ok. Tyle że w obu przypadkach (na ścianie i na ziemi)
    tracisz te 30 cm z przejścia, a na ziemi chyba prościej.
    pozdr
    klechu

  • 3. Data: 2010-10-28 12:09:41
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik klechu napisał:

> [...]
    > masz garażmurowany to ok. Tyle że w obu przypadkach (na ścianie i na ziemi)
    > tracisz te 30 cm z przejścia, a na ziemi chyba prościej.

    Czyli zrobisz to czegp P chce uniknąć - stania kół. Opona która choćby
    pod własnym ciężarem postoi pół roku może ciut się powykrzywiać - w
    takiej skrzynce musisz powiedzmy raz na miesiąc koło obrócić. Powieszone
    ma łagodniejszy rozkład sił (tylko siła ciężkości, bez punktowej siły
    reakcji podłoża) i spokojnie można je tak zostawić bez dalszej ingerencji.

    --
    Darek

  • 4. Data: 2010-10-28 15:35:27
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4cc96806$0$27033

> [...]
    > łagodniejszy rozkład sił (tylko siła ciężkości, bez punktowej siły reakcji
    > podłoża) i spokojnie można je tak zostawić bez dalszej ingerencji.

    To te koła są z plasteliny ?
    A co ile godzin należy przestawiać samochód, kiedy nie jeździ ? Przecie w
    tym przypadku na koła działają jeszcze więsze siły odkształcające.

    Ja rozumiem, że ktoś ma mało miejsca i chce powiesić koła na ścianie, żeby
    nie przeszkadzały.
    Ale w czym jest problem, żeby zamontować na ścianie haki, na których będą
    wisiały koła ?
    No tak, haki powinny się obracać, bo w przeciwnym razie to felgi się
    rozciągną pod włąsnym ciężarem i zrobią się elipsowate :D

  • 5. Data: 2010-10-29 07:31:33
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > ma łagodniejszy rozkład sił (tylko siła ciężkości, bez punktowej siły
    > reakcji podłoża) i spokojnie można je tak zostawić bez dalszej ingerencji.
    O rany! A mój samochód potrafi stać tydzień czy dwa w miejscu. Przy tej
    masie, to już się opony muszą przecież odkształcać. Chyba będę wychodził
    do niego codziennie i przekręcał koła o 0.5 stopnia. Tylko czy wystarczy
    raz dziennie? :->

    Maciek

  • 6. Data: 2010-10-29 15:55:44
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    W moim czuć to wyraźnie po ruszeniu, szczególnie w okolicach 80 km/h

    -----

  • 7. Data: 2010-10-29 17:29:30
    Od: Krzysztof L <c...@o...pl>

    W dniu 2010-10-29 17:55, ąćęłńóśźż pisze:
    > W moim czuć to wyraźnie po ruszeniu, szczególnie w okolicach 80 km/h

    Znaczy trzeba wyważyć koła.
    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2010-10-30 09:27:13
    Od: "Marex" <m...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof L <c...@o...pl> napisał(a):

    > Znaczy trzeba wyważyć koła.
    > Pozdrawiam.
    Akurat teraz żarty sobie robicie... Darek Ł. Ma oczywiscie rację, kola
    na DŁUŻSZY(!!)okres powinny wisieć, ewentualnie lazeć na płask. Warto
    zrobić pod sufitem wieszak .U mnie to jest rura calowa mocowana z jednej
    strony w wieszaku(z panewką) na ścianie z drugiej strony przelotowo na
    przegubie zawieszonym sztywno na ramieniu mocowanym w sufiecie. Rurę
    wysuwam, nadziewam nań 4 koła i wsuwam ponownie(co wymaga nieco siły) w to
    mocowanie na scianie i do nastepnego...Opony są załozone na felgi(zimowe i
    letnie) wiec sie nie deformują.