  • 1. Data: 2009-07-22 18:52:10
    Temat: Podniesienie gruntu
    Od: "satta" <s...@m...com>

    Witam,

    Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów orientuje się może do jakiej wysokości
    można podnieść grunt na działace zabudowanej domem jednorodzinnym (nawieżć
    ziemię) tak by nie narazić się na kontrol z inspektoratu budowlanego.
    Byc może ktoś zna jakiś akt prawny (rozporządzenie) dotyczące tej sytuacji?

    Ktoś ze znajomych wspomnial, że istnieje możliwość nawiezienia (celem
    wyrównania) do 50 cm, ale wolabym o tym gdzieś jeszcze poczytać.

    Pozdrawiam,

    G.

  • 2. Data: 2009-07-22 19:10:23
    Temat: Re: Podniesienie gruntu
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "satta" <s...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ktoś ze znajomych wspomnial, że istnieje możliwość nawiezienia (celem
    > wyrównania) do 50 cm, ale wolabym o tym gdzieś jeszcze poczytać.

    Nie ma żadnych sztywnych reguł. Po prostu nie można zaburzyć "stosunków wodnych".
    Czyli jeśli teraz woda od sąsiada czy z drogi spływa przez twoją działkę to i po
    podwyższeniu woda musi mieć gdzie płynąć (np. przez rów odwadniający w granicy).
    Zresztą dowiesz się tego szczegółowo gdy będziesz zgłaszał zamiar tych robót w
    starostwie.

  • 3. Data: 2009-07-22 19:13:39
    Od: spp <s...@o...pl>

    William Bonawentura pisze:

    > Zresztą dowiesz się tego szczegółowo gdy będziesz zgłaszał zamiar tych robót w
    starostwie.

    Hmm, sądzisz że on chce to zgłaszać?

    --
    spp

  • 4. Data: 2009-07-22 19:23:02
    Od: "satta" <s...@m...com>

    no wlasnie nie zglosilem nawiozlem na tyl dzialki 30 cm ziemi i sasiad
    napisal do powiatowego inspektoratu budowlanego, ktory ma mnie odwiedzic
    niebawem... G.

  • 5. Data: 2009-07-22 19:40:11
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > no wlasnie nie zglosilem nawiozlem na tyl dzialki 30 cm ziemi i sasiad
    > napisal do powiatowego inspektoratu budowlanego, ktory ma mnie odwiedzic
    > niebawem... G.

    To napisz jak to się skończy.... ale tu samowolki chyba nie ma, wiele osób
    tak robi ale to chyba niezbyt mądre. widziałem działki u siebie na osiedlu
    gdzie ktoś fantazyjne porobił sobie bruczki i nasypki tak, że cała woda z
    pewnością od razu spłynie na drogę i sąsiedznie działki to chyba nie w
    porzadku... jak podnosić to razem z sąsiadem.

    --
    Mariusz

  • 6. Data: 2009-07-23 14:02:34
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > no wlasnie nie zglosilem nawiozlem na tyl dzialki 30 cm ziemi i sasiad
    > napisal do powiatowego inspektoratu budowlanego, ktory ma mnie odwiedzic
    > niebawem... G.

    Jak nie byłeś dotąd karany przez tę policję to spodziewaj się 500-1000zł mandatu +
    nakaz przywrócenia stanu poprzedniego.

  • 7. Data: 2009-07-24 05:53:10
    Od: spp <s...@o...pl>

    William Bonawentura pisze:

    > Jak nie byłeś dotąd karany przez tę policję to spodziewaj się 500-1000zł mandatu +
    nakaz przywrócenia stanu poprzedniego.

    A za co?

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-07-24 20:06:19
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:4a694c48@news.home.net.pl...

    nakaz przywrócenia stanu poprzedniego.

    > A za co?
    >
    > --
    > spp

    Za samowolę budowlaną.

  • 9. Data: 2009-07-25 07:50:35
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > no wlasnie nie zglosilem nawiozlem na tyl dzialki 30 cm ziemi i sasiad
    > napisal do powiatowego inspektoratu budowlanego, ktory ma mnie odwiedzic

    Nic nie nawoziłeś i nic nie podwyższałeś. Tak było i już.
    ;)))

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-07-25 09:10:00
    Od: spp <s...@o...pl>

    William Bonawentura pisze:

    + nakaz przywrócenia stanu poprzedniego.

    > Za samowolę budowlaną.

    A który to przepis PB lub inny złamał?

    --
    spp